2009-10-18, 00:39
Medlem
NorthernLis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utalker
Borde inte en termos vara det perfekta att smuggla i. Lukten kan väll inte ta sig genom vakum. Eller har jag helt fel för mig. Berätta gärna vad ni vet =)

beroende på molekyltätheten och tjockleken på föremålet kommer odör att tränga igenom föremålets väggar efter en vis tid. Det är därför hundar kan känna lukten av cb gömt i en bensintank..

så om du ska smuggla cb så lägg det i en termos eller vad du nu smugglar i jusst före du åker iväg, då har du större chans att odören ej trängt ut från behållaren.

HAR JAG HÖRT
Citera
2009-10-18, 00:45
Medlem
toxic90s avatar
Vore ju faktist ganska bra om någon kan komma med en källa. För det är ju väldigt 50/50 vad folk säger här
Citera
2009-10-18, 00:47
Medlem
NorthernLis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernLi
beroende på molekyltätheten och tjockleken på föremålet kommer odör att tränga igenom föremålets väggar efter en vis tid. Det är därför hundar kan känna lukten av cb gömt i en bensintank..

så om du ska smuggla cb så lägg det i en termos eller vad du nu smugglar i jusst före du åker iväg, då har du större chans att odören ej trängt ut från behållaren.

HAR JAG HÖRT

edit: jag såg det i en av "never get busted" filmerna. Opålitlig? vet ej
Citera
2009-10-20, 23:55
Medlem
Kilogramss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jakkez
jag och en polare drar till chris nästa vecka. och ska självklart köpa med oss röka hem , men börjar tänka mer och mer på hur det kommer på gå på tåget hem med lukten osv. är det ofta polis kontroll på tåget och på stationen?..

Det kallas nervositet. Det är så du vet att du lever.
Du tror, medvetet eller omedvetet att lite statisk kommer lugna dig, men statistik är värdelös för individen och individuella tillfällen.
Sorry, det blir inte bättre för att du ställer en meningslös fråga.
Citera
2009-10-21, 11:07
Medlem
xid0ns avatar
Är det säkrare att skicka gräset från sydöstra delen av Nederländerna (dvs annan rutt än Amsterdam I guess) än att skicka från Amsterdam?
Hur stor chans (statistik) att få hem brevet om man försökte packa de bra nog för att dölja från människor (om vi utgår från att det är svårt att dölja bra från hundar)?
Senast redigerad av xid0n 2009-10-21 kl. 11:10.
Citera
2009-10-21, 14:49
Medlem
jimmyishests avatar
Det allra bästa/smidigaste vore ju att hitta en brevlåda nära där man bor, som inte kan knytas till en själv.

När jag delade ut tidningar back in the days, så satt det ibland en brevlåda längst ner i lägenhetshusen, som tillhörde något företag som typ höll till i en källarlokal. Dom kollade aldrig lådorna, då samma post låg kvar vecka efter vecka.

Man kanske skulle kunna hänga upp någon liknande låda i ett lägenhetshus, som man skickar till från utlandet, sen glider in när brevbäraren varit där och ser om det kommit fram? Känns ju som det är noll risk att åka fast?

Sen ibland på landsbygden så sitter det ju ett antal brevlådor vid vägen, så brevbäraren inte ska behöva åka in på alla grusvägar och leta, borde ju bara vara att skriva ett påhittat namn och sätta upp en låda på en sådan plats, sen vänta
Citera
2009-10-21, 19:59
Medlem
Fitipaldis avatar
Det här med att posta hem från Amsterdam.
Jag och en kompis la vars ett brev á la 5g var på Amsterdams centralstation torsdagen den 8/10. Igår damp ett av breven ner i brevlådan vi skickade till (inte vår egen). Hade nästan hunnit glömma bort att jag hade skickat det, för så jävla lång tid skall det väl inte ta att få ett vanligt brev från Holland till Sverige?
Är det värt att hoppas på att brev nr.2 kommer komma fram?
Förresten, i ett av breven så grindade vi produkten innan vi skickade den, så att den blev enklare att hanskas med, och såg lite mindre suspekt ut. Men konstigt nog så är det den ogrindade (buckligt kuvert) som har kommit fram. Konstigt?
Citera
2009-10-22, 05:17
Medlem
Fexts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jakkez
jag och en polare drar till chris nästa vecka. och ska självklart köpa med oss röka hem , men börjar tänka mer och mer på hur det kommer på gå på tåget hem med lukten osv. är det ofta polis kontroll på tåget och på stationen?..

Ofta och ofta, det händer ju. Känner en kille som drog över med sina polare och kom hem stekta utav bara helvete. Detta syntes ju rätt tydligt på vissa av dem, och självklart stod tullpatrullen på Malmö C och haffade dem direkt. Full kroppsvisitering och hela köret. Nu hade ju ingen nånting på sig men hade de haft det hade det varit kört. Ett tips är att lägga sina grejer i en väska som inte kan knytas till en och placera den nånstans i vagnen där man inte sitter precis bredvid. Helst nånstans där ingen ser att man lägger väskan heller. Det kan också vara värt att skicka ut nån så fort tåget stannar för att kolla efter eventuellt knas.

Annars rekommenderar jag att ni har ert roliga i chris och fixar det ni tänker ha hemma inrikes.

Citat:
Ursprungligen postat av ansikte14
Tjena. Är det någon som vet hur eftertraktade toppisar är i chris?
Och ifall någon har någon sorts information om hur det fungerar att smuggla dem över gränsen? Ifall det är seriösa straff ifall man blir busted osv.
Tack på förhand!

Nu får gärna någon som är mer erfaren chima in här, men jag har aldrig sett en tulltjänsteman på danska sidan om sundstågen.
Citera
2009-10-22, 21:54
Medlem
Fitipaldis avatar
Man kan väl undra ifall dansk tull ens existerar. Hursomhelst kan jag garantera dig att dom inte hårdbevakar resenärer från Sverige, var så säker.
Citera
2009-10-22, 22:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fitipaldi
Man kan väl undra ifall dansk tull ens existerar. Hursomhelst kan jag garantera dig att dom inte hårdbevakar resenärer från Sverige, var så säker.
ja men precis, som när man tar danmarksfärjan, inte mycket dansk tull direkt... vi har dyr sprit osv.. det enda vi har i sverige som är bra är typ.. allemansrätt. haha, det är ju lätt att smuggla!
Citera
2009-10-22, 23:26
Bannlyst
brukar lägga mitt i papperskorgen i toan och sen linda in det i papper längst ner på botten , har aldrig blivit tagen och har smugglat från dk runt 50 ggr
Citera
2009-10-22, 23:43
Medlem
Jag la min påse grönt i en 100g's chipspåse som jag sedan la in i en popcornspåse som jag efter det lade bakom blöjbytarbänken på tåget haha, jag klarade mig ialf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in