Nu är iofs den här iden lite överdimensionerad, men det är ju bara en tanke jag fick genom att läsa tråden.
Man skulle enligt teorin kunna gömma kola med kaffe, det är vi alla med på, men sen att dem gör stickprover och sånt.
Men vad händer om det är en leverans till ett café?
Låt säga såhär: Person 1 och 2 öppnar ett café i en normalstor stad i Sverige, dem gör allt för att det ska fungera och hyr personal och så, att gå med vinst just i början kanske bli lite svårt, så man behöver nog ha sin lilla kosing inne på banken (eller vart man nu har sina pengar) dem plockar in stora förpackningar med kaffe för att få ner priserna, och håller på med detta i ett halvår, allt ser fullständigt normalt ut.
När det går ett halvår eller mer, kommer person 3 in i bilden, då börjar det hela med att det lilla "cafét" ska byta leverantör för att dem hittat något bättre, dessa skickar sitt kaffe från Danmark, person 3 har då fixat ett "kaffeföretag" som har sitt säte i danmark, men det är så att person 3 tar in precis samma kaffe som person 1 och 2 tar in från början, bara att han packar om det i Danmark.
Ompackningen går till att person 3 öppnar ett få tal kaffeförpackningar i varje leverans, fyller dem med diverse god saker (jag vet att jag bara skrev kola tidigare) och har en återförslutningsmaskin, får ihop allt igen, ser snyggt ut, allting fraktas till cafét.
Person 1 och 2 packar självklart upp allting som vanligt och har innan vetskapen om vilka påsar som är goda och vilka som inte är det.
Innan ni börjar klaga på att jag tänker för stort, det går aldrig, det kostar massa pengar.
Att öppna ett fik, då kan man kan ta lån right? Allt ska se väldigt seriöst ut.
Det ska se ut som ett vanligt café med andra ord.
Nu är detta självklart ingen idé som så många skulle kunna genomföra, men det här va min tanke jag fick genom att bara läsa den här tråden, jag har aldrig smugglat (vilket kanske många ser att jag är oerfaren på ämnet, därav kan småfel uppkomma)
Men men tänkte att det var kul att dela med sig.