2008-09-26, 07:48
Medlem
Lightbulbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hasch-Tomte
Vad är det med er i denna tråden?

Klart som fan att det finns sätt att lura hundarna, de är mänskliga och går att manipulera precissom allt annat.. Herregud vad ni överskattar dem.

Ge lite exempel så de som faktiskt har tränat upp hundarna kan kommentera?
Citera
2008-09-26, 09:18
Medlem
Spartakuss avatar
Enklaste sättet att få med sig grönt på en Tallinkryssning?
Citera
2008-09-26, 16:41
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spartakus
Enklaste sättet att få med sig grönt på en Tallinkryssning?

Åka viking line?

Det är lika stor chans att åka fast med gräs i tullen som det är att få straffavgiften om du plankar på tunnelbanan. Ofta är det tomt men om dom kontrollerar är du körd.
Citera
2008-09-26, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hasch-Tomte
Allvar?

Iaf, varför gör dykare de jobbet då??

EDIT:

Nu kom ja på!

När man ska fly utan att hundar kan spåra en, ska man ju springa i vatten.
För hundar kan inte känna lukt då. Så du har fel!

Kanske för att hundar inte är så jävla bra på att dra upp lik från sjöns botten? -_-
Citera
2008-09-26, 20:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sajbersimon
Kanske för att hundar inte är så jävla bra på att dra upp lik från sjöns botten? -_-

Men dyrkare letar ju!
Citera
2008-09-26, 23:16
Medlem
Nu är iofs den här iden lite överdimensionerad, men det är ju bara en tanke jag fick genom att läsa tråden.

Man skulle enligt teorin kunna gömma kola med kaffe, det är vi alla med på, men sen att dem gör stickprover och sånt.

Men vad händer om det är en leverans till ett café?

Låt säga såhär: Person 1 och 2 öppnar ett café i en normalstor stad i Sverige, dem gör allt för att det ska fungera och hyr personal och så, att gå med vinst just i början kanske bli lite svårt, så man behöver nog ha sin lilla kosing inne på banken (eller vart man nu har sina pengar) dem plockar in stora förpackningar med kaffe för att få ner priserna, och håller på med detta i ett halvår, allt ser fullständigt normalt ut.
När det går ett halvår eller mer, kommer person 3 in i bilden, då börjar det hela med att det lilla "cafét" ska byta leverantör för att dem hittat något bättre, dessa skickar sitt kaffe från Danmark, person 3 har då fixat ett "kaffeföretag" som har sitt säte i danmark, men det är så att person 3 tar in precis samma kaffe som person 1 och 2 tar in från början, bara att han packar om det i Danmark.
Ompackningen går till att person 3 öppnar ett få tal kaffeförpackningar i varje leverans, fyller dem med diverse god saker (jag vet att jag bara skrev kola tidigare) och har en återförslutningsmaskin, får ihop allt igen, ser snyggt ut, allting fraktas till cafét.
Person 1 och 2 packar självklart upp allting som vanligt och har innan vetskapen om vilka påsar som är goda och vilka som inte är det.

Innan ni börjar klaga på att jag tänker för stort, det går aldrig, det kostar massa pengar.
Att öppna ett fik, då kan man kan ta lån right? Allt ska se väldigt seriöst ut.

Det ska se ut som ett vanligt café med andra ord.

Nu är detta självklart ingen idé som så många skulle kunna genomföra, men det här va min tanke jag fick genom att bara läsa den här tråden, jag har aldrig smugglat (vilket kanske många ser att jag är oerfaren på ämnet, därav kan småfel uppkomma)

Men men tänkte att det var kul att dela med sig.
Citera
2008-09-26, 23:31
Medlem
antagonistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sponsorn
text
Det spelar ingen roll vad du blandar godsakerna med, hundarna känner ändå lukten av det.
Citera
2008-09-27, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antagonisten
Det spelar ingen roll vad du blandar godsakerna med, hundarna känner ändå lukten av det.

även fast påsen är återförsluten?

Vi har en kaffemaskin hemma som man måste hälla bönor i, därav fick jag idén, alltså inget vanligt bryggkaffe eller så, utan bönkaffepåsar, om man luktar på utsidan av den sån påse känner man inte den minsta kaffedoft, (gör inte jag iaf) men sen när man öppnar den, väller det bara ut.

Sen finns det även en sak för dem som tar mindre doser, linsbehållaren (den som har två lock, ena vitt det andra blått typ) där i kan man lägga utan att det luktar, och det ser inte heller suspekt ut. Dock har jag aldrig blivit sniffad av en hund.
Citera
2008-09-27, 00:37
Medlem
antagonistens avatar
Citat:
även fast påsen är återförsluten?
Japp. Bara för att du inte känner doften genom påsen innebär inte att hundarna inte gör det.
Om du bläddrar ett par sidor båkat i denna tråd ser du att detta har diskuterats tidigare, och hundarna har som sagt inga som helst problem att urskilja dofter även om paketen är vakuumförpackade.
Senast redigerad av antagonisten 2008-09-27 kl. 00:46.
Citera
2008-09-27, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antagonisten
Japp. Bara för att du inte känner doften genom påsen innebär inte att hundarna inte gör det.
Om du bläddrar ett par båkat i denna tråd ser du att detta har diskuterats tidigare, och hundarna har som sagt inga som helst problem att urskilja dofter även om paketen är vakuumförpackade.

Ny info för mig, jaja, en rolig idé var det iaf Haha

Men det måste ju finnas något som ingen lukt kommer igenom? Metall? (men det kommer ju alltid luft in, men om man svetsar?

Kommer det fortfarande ut?
Citera
2008-09-27, 03:43
Medlem
Bylwes avatar
Smuggel

Jag bodde i Malmö o jobbade i Köpenhamn under ett års tid, slutade nu i våras...Det smugglades även en del, mitt bästa råd för att ta över mindre summor t ex: 5g. Är helt klart i munnen, jag har blivit strippad naken av tullare på tågtoalatten med röka i käften och kommit undan med det..Vid ett tillfälle, som förövrigt måste vara den gången jag var som närmast att torska var när jag och en vän åkt hem från kriss med ca: 75g fin fint hasch i min ficka, tullen kommer med hunden o den markerar direkt..
Eftersom jag sitter innerst så blir min polare genomsökt först, Polisen t om slår på min ficka med biten i o frågar vad jag har i fickorna!
Som tur är har jag ganska pösiga byxor så jag kan slunga upp mobilen o dylikt o låta biten vara kvar i fickan, eftr många om o men så glider tullen vidare..Jag var helt säker på att de var dags o torska, men jag klarade mig undan av ren tur och pga att man höll huvet kallt! Glöm inte vänner, utan hunden är tullen inget...Tack för ordet.
Citera
2008-09-27, 09:40
Medlem
Snasis avatar
Citat:
Ny info för mig, jaja, en rolig idé var det iaf Haha

Men det måste ju finnas något som ingen lukt kommer igenom? Metall? (men det kommer ju alltid luft in, men om man svetsar?

Kommer det fortfarande ut?

Nej, det handlar bara om hur lång tid det tar för lukten att sippra ut.
Inget material är helt supertätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in