Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-09-21, 10:06
  #1201
Medlem
expanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B0z
Vet du att det är så?
Tänkte kanske själv nångång ifall man får Balls nog att få med sig men då åker jag ju ensam så då blir det ju rena rama chansningen.

Personligen har jag ALDRIG sett hund på svenska flygplatser men hur ofta har dem hundar? eller har dem hundarna gömda?

Varje gång jag kommit hem från amsterdam så har en hund stått och sniffat på alla som gått av precis när man kommer ut från gaten in i flyplatsen...
Citera
2008-09-21, 10:12
  #1202
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av black.wicca
Jasså korkad jag?
Vad jag vet så har jag bara vissat på en del saker en hund klarar med sin nos eftersom en del här uppenbarligen tror att man kan lägga grejorna i munen, kaffe, vaccumpacka osv så känner inte hunden det, tror man det om en hund har man ingen hum om hur en hundnos arbetar, är den tränad för att hitta en viss doftmolekyl så gör den det!
Vill fan varna för att ens försöka smuggla på det sättet, står en vove där torskar ni!
vad du svarat på vet inte jag?

DU skirver i ditt inlägg hur dom kan dofta sig fram till lik eller människor som fastnat i snö, då har doftmolekylerna fritt spelrum genom vattnet och genom snön eftersom det inte är så kompakta ämnen. Om man däremot smugglar den och förpackar den i kompakta ämnen så blir det svårare för hunden att lukta rätt på det.

Citat:
Ursprungligen postat av alohaaa
Nope.
Allting är poröst. Lukten kan stängas inne ett tag men efter en viss tid kommer en hund att kunna känna lukten.

Se "Never get busted"

Beror på. Gjuter du in din bit i 10 kg bly så lär det ta jävligt lång tid innan hunden kan dofta rätt på det. Fast då ska du också ta dig igenom tullen med en blyklump på 10 kg.
Citera
2008-09-21, 12:24
  #1203
Medlem
B0zs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av expander
Varje gång jag kommit hem från amsterdam så har en hund stått och sniffat på alla som gått av precis när man kommer ut från gaten in i flyplatsen...

jo men flyg från Amsterdam är inte så konstigt heller Ifs den gången jag landat från amsterdam (bytte endast plan på den flygplatsen) var det ingen hund på landvetter. Jag vet inte om jag bara vart blind men har fan aldrig sett nån hund på svensk flygplats ändå flyger jag ofta pga jobbet men det är ifs cp flighter som typ finland/norge/frankrike eller några enstaka charter resor. Men charterresorna verkar ju mer vara att kolla så man inte tar med flr mycket alkohol. Kanske ska köpa lite granna för att svälja
Citera
2008-09-21, 18:46
  #1204
Medlem
fearzies avatar
Har haft med mig 10g under pungen till USA, kom även en hund förbi oss när vi stod i kön till att visa passen för att få komma in i USA (Philadelphia). Hunden och G.I Jane (Typisk militärbrud me kort hår) gick förbi och började markera på väskorna bakom mig, då nosade hunden fram ett äpple som hon tog och stoppa i fickan, sen gick dom vidare. Detta var cirka 5 månader sen.
Citera
2008-09-22, 14:00
  #1205
Medlem
Satt på tåget från chris för typ 2 år sen med 2g shit i fickan och rester under naglarna när tullen kom på tåget med hunden tittade hunden lite på oss och gick vidare ... Vissa hundar är väl dummare än andra
__________________
Senast redigerad av Bjoork 2008-09-22 kl. 14:59.
Citera
2008-09-22, 15:47
  #1206
Avstängd
roxss avatar
Tåg KPH MALMÖ Eller HELSINGÖR HELSINBORG BÅT!!!
Procent tack!!
Citera
2008-09-22, 16:13
  #1207
Medlem
Westbays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roxs
Tåg KPH MALMÖ Eller HELSINGÖR HELSINBORG BÅT!!!
Procent tack!!
50/50
Citera
2008-09-22, 16:41
  #1208
Medlem
hojos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mole
Hundar brukar kliva in på mofå på tågen o gå en runda

När jag åkte med tåg till köpenhamn så va det ingen som kollade, plus att det är verkligen fullt med folk, även på hemvägen va det lugnt, det är nog mer riskfyllt på tåg-stationerna.
Citera
2008-09-22, 16:51
  #1209
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blackadda
Om man typ sticker till chriss å köper med sig ett par gn och vet inte hur man ska få igenom det i tullen så är det bara att ha ett skiitlåångt snöre på taket med en haliumballong på. sen tejpar man fast lite hasch på ballongen.
å tvättar händer å allt som har kommit kontakt med haschet. det borde funka. någon kan ju testa så kan ni säga hur det gick för er. haha


Moderator Kezoo`s lilla smuggelidè


Att man köper hem ett fett modellflygplan så kan man ju flyga över med det. sånt borde ju funka. värt attt testa är det nog



Ta tåget exempel Göteborg - Köpenhamn På tillbaka vägen lägg allt inne på toaletten bakom typ pappersgrejor tex. när du går av rastar du bara king kong innan allt fixat lätt.
Citera
2008-09-23, 14:59
  #1210
Medlem
ok ett smugglings tips..

Ta en slags pappkarton... ta dina "grejjer" dra dem runt ett plastat foldral och förslut ganska lagomt fast inte för lufttätt... sprejja runt axe eller dyligt runt väggarna på pappkartongen... och sen sätt någonting missledande utanpå förpackningen.. som reklam eller " God jul Kort " hehe ni förstår

Dessutom om ni gör det vid en högtid är ju det så hemskt många som skickar brev så det är mindre chans för förlust..

då menar jag midsommar och Jul i Sverige iallafall...
Citera
2008-09-23, 17:38
  #1211
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naitzirc
ok ett smugglings tips..

Ta en slags pappkarton... ta dina "grejjer" dra dem runt ett plastat foldral och förslut ganska lagomt fast inte för lufttätt... sprejja runt axe eller dyligt runt väggarna på pappkartongen... och sen sätt någonting missledande utanpå förpackningen.. som reklam eller " God jul Kort " hehe ni förstår

Dessutom om ni gör det vid en högtid är ju det så hemskt många som skickar brev så det är mindre chans för förlust..

då menar jag midsommar och Jul i Sverige iallafall...

Det var en smart grej jag inte riktigt tänkt på tidigare, högtider. Alla jävla paket som far förbi då lär knappast kunna kontrolleras = mindre chans att man åker fast
Citera
2008-09-23, 18:27
  #1212
Avstängd
Hasch-Tomtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Westbay
50/50

Verkligen inte!

Snarare 80/20
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback