Citat:
Ursprungligen postat av Bullen
Känner du dig som en riktig man nu Golonka. Nu när du får spy ur dig galla över starka kvinnor som vågar göra det du bara gör anonymt på Flashback?
Känner du dig riktigt manlig när du likt dom du hatar, kallar kvinnor för horor och luder? Ni förenas i hatet mot kvinnor som inte gör och tycker som ni önskar.
Hur känns det Golonka känner du dig som en riktig man eller är du egentligen en liten hen som bara näthatar medan andra på riktigt avslöjar nymediernas verkliga brottslingar.
För mig är det lite tuffare faktiskt.
Indignerade, östrogendrypande plattityder från FBs egna journalister i vanlig ordning. Du och
krimreporter hade kunnat byta ut 90% av era inlägg mot onomatopoetikon och fortfarande bibålla samma substans: Usch! Tvi! Huga! (Och det värsta är att det lika gärna hade kunnat vara en ledare i någon av våra större tidningar.) Svensk journalistik håller verkligen dagisnivå.
Jag bara sett exempel på "porr-SMS" från någon oskön snuskgubbe; var är "hatet"? Det enda som kan liknas rent, rått, oförvanskat hat i denna tråd var
FritzDaCats exempel:
Citat:
"Jimmie Åkessons mammas fitta! Vill tortera han i 3 dygn med avbitartång locktång blåslampa för att stoppa blödingar me! Jag vill döda bögen."
Vars upphovsrättsman senare:
Citat:
(...)blir inbjuden till ett seminarium lett av regeringskansliet då rapporten "Framtiden och samhällets grundläggande värden"(!!) ska presenteras, känns det som att det offentliga Sverige gör skillnad på näthat och näthat.
Tyvärr...
Hat som är så socialt accepterat att man utan vidare omsvep kan vokalisera tortyr- och mordhot skrämmer mig
betydligt mer än anonym frustration och effektsökeri.
Även om Sebbe Staksets nyvunna vänstervänner visste att skala av hatet; hans text var lite för homofob tyckte de. Det var problemet. Inte tortyr- och mordfantasierna. Homofobin.