2021-05-29, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Två Åsa-kolumner som förtjänar att uppmärksammas;

https://www.aftonbladet.se/kultur/a/39vmrL/en-dag-vill-skugge-be-sandberg-om-ursakt

Skugge producerar som vanligt ett navelskådande narcissistiskt pekoral där hon själv (inkl hennes könsorgan) nödvändigtvis MÅSTE stå i centrum. Nu tror jag förvisso inte Sandbergs verk är något betydande bidrag till världslitteraturen, men några fingervisningar ger sannerligen inte Skugges uppstötningar. Bitvis stilistiskt eleganta, men som litteraturkritik värdelös och infam på samma gång.
"Föreställ er att en man hade skrivit sådär" påtalar ÅL. Ja, herregud - snacka om att han straffats ut ur den kulturelitistiska värmen ASAP.

Åsa L lyckas ånyo vara spot-on i analysen av ungcenterns nya kloning av Pippi Långstrump och Maggie Thatcher:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/OQ4jEA/hur-kan-det-betala-sig-att-halla-pa-som-centern-gor

Men hennes avslutning väcker frågor; "Att Centern aldrig får frågor om det här är obegripligt." Är det verkligen obegripligt!? Tillhör inte 9/10 av journalistkåren samma progressiva borgerlighet som Annie och Tolnai? Samma grupp av SoFo-patrask för vilket "föjjti mijjonäjj nyjja svenskajj" inte bara ter sig rimligt och utan även önskvärt? Det krossar den svenska arbetarklass man på sin höjd läst om eller kanske man t o m sett en svensk arbetare på bild någon gång, eller t o m gått förbi ett bygge.

En avgrund skiljer det nyktra uppvaknandet som bäst manifesteras av Åkesson, och Lööfs och Tolnais verklighetsbilder där en icke-sekulär muslim också måste och till slut kan leva under det pluralistiska mångkulturella paradiset signerat Annies favoritideolog Ayn Rand. Men pluralism måste vara ömsesidig, det måste finnas reciprocitet. Att välfärdsstaten måste slaktas med 40 miljoner nya svenskar vore en truism om vi så talade om 40 miljoner utbildade kristna. Men, men, men - allahiansens stora felslut - vi talar ju inte om det...

Ja, skönt att Linderborg är på banan igen. Med två viktiga artiklar på raken. Mer sånt!
Citera
2021-07-01, 16:01
Avstängd
GoggeGogeliuss avatar
Inte det karaktärsmord Annie-föjjti-mijjonäjj-svenskajj-Lööf förtjänar men som vanligt från Åsas sida (tänk att en Sd-parteigenosse som trots akademiker pga familjehistorik och socio-kulturella faktorer identifierar sig som "arbetarklass" kallar henne vid förnamn! Tänk Åsa när borgerligheten når fram till "Jimmie"! ) en välskriven, och absolut spot-on analys av Centern och Annie-änkjjla-jåbb-Lööf.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/x317xQ/liberaler-av-deras-snitt-kan-aldrig-ha-fel

Tror tyvärr (eller "tyvärr" - på gott och ont) hon helt enkelt i biblisk mening är en alldeles för god människa för att ett sådant karaktärsmord skulle vara möjligt. Det är dock ypperligt skrivet, vilket är gott nog!
Citera
2021-07-20, 17:28
Avslutad
Ihop med Bengt Ohlsson alltså? Det är kanske en delförklaring till att han inte hoppade på Bulletin-projektet.

https://www.expressen.se/nyheter/asa-linderborg-avslojar-relationen-med-forfattaren/
Senast redigerad av Natalz2 2021-07-20 kl. 17:32.
Citera
2021-07-22, 05:41
Medlem
Bylwes avatar
Jag tycker om Åsa, ibland.
Lite flyktigt sådär och jag kan inte riktigt sätta fingret på varför jag tycker så...
För hon flänger och flyger både hit och dit, kappan fladdrandes i vinden.
Det känns ibland som att hon bara gör random shit och det tycker jag är lite kul!
Så, jaaa du Åsa... Du är min nöt att knäcka..
Citera
2021-07-22, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Två Åsa-kolumner som förtjänar att uppmärksammas;

https://www.aftonbladet.se/kultur/a/39vmrL/en-dag-vill-skugge-be-sandberg-om-ursakt

Skugge producerar som vanligt ett navelskådande narcissistiskt pekoral där hon själv (inkl hennes könsorgan) nödvändigtvis MÅSTE stå i centrum.

Känns för min del som att Skugge och Lindeborg spelar i precis samma division.

Hon gör ju precis samma sak som Skugge och skriver om sig själv (rättfärdigande av sin häxjakt på Fredrikson) och i sin bok stod hon väl i duschen äcklad (?) och tvättade spermier som rann ur fittan fem gånger?

Det allra mest patetiska med Lindeborg och hennes mediebubbla bok är ändå att hon tror fortfarande att hennes och andras skriverier läses och har någon slags relevans utanför kultur/politik-kretsarna. Hon skriver drömmande om hur hennes pappa läste Aftonbladet kultursidan på 60-talet och hur underklass-människor berömmer henne på stan för något djävla skriveri.

Totalt irrelevant i samhällsdebatten är vad hon är och hennes nutida "storhet" består faktiskt enbart i att "hon pratar med alla" (debattkändisar)
Citera
2021-07-22, 12:27
Medlem
LookingBackInAngers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hannes.muller
Känns för min del som att Skugge och Lindeborg spelar i precis samma division.

Hon gör ju precis samma sak som Skugge och skriver om sig själv (rättfärdigande av sin häxjakt på Fredrikson) och i sin bok stod hon väl i duschen äcklad (?) och tvättade spermier som rann ur fittan fem gånger?

Det allra mest patetiska med Lindeborg och hennes mediebubbla bok är ändå att hon tror fortfarande att hennes och andras skriverier läses och har någon slags relevans utanför kultur/politik-kretsarna. Hon skriver drömmande om hur hennes pappa läste Aftonbladet kultursidan på 60-talet och hur underklass-människor berömmer henne på stan för något djävla skriveri.

Totalt irrelevant i samhällsdebatten är vad hon är och hennes nutida "storhet" består faktiskt enbart i att "hon pratar med alla" (debattkändisar)

hannes.muller vet i vanlig ordning inte vad han pratar om. Nej, Åsa Linderborg var inte äcklad när hon stod i duschen. Att hon föste ned spermier och vatten ned i golvbrunnen när hon duschar är en bisats i ett långt stycke på sid 15 i en bok som är upp emot 480 sidor lång.

Att hannes.muller inte har den lilla talang och begåvning som behövs för att läsa Linderborgs bok har jag förstått (och att han uttalar sig om den, som om han läst den, är bara i linje med hans vanliga stil).

Han kan inte ens få till stavningen av hennes namn.

PS – och att jämföra Skugge med Linderborg är som att jämföra en ljummen folköl med en Dry Martini. (Se där, en liknelse som även hannes.muller kan relatera till!)
Senast redigerad av LookingBackInAnger 2021-07-22 kl. 12:42. Anledning: tillägg
Citera
2021-07-24, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Natalz2
Ihop med Bengt Ohlsson alltså? Det är kanske en delförklaring till att han inte hoppade på Bulletin-projektet.

https://www.expressen.se/nyheter/asa-linderborg-avslojar-relationen-med-forfattaren/

Sepåfan. Jag trodde Bengt Ohlsson var ihop med Agnes Lidbeck, som kilade stadigt med Per Gudmudsons tidigare. Hänger tydligen inte med alls längre.
Bengt Ohlsson känns kanske inte riktigt som någon Bulletinskribent. Då är det nästan lättare att tänka sig att Linderborg gör ett gästspel där, i toleransens och yttrandefrihetens namn. Och för att reta "identitetsvänstern"...
Citera
2021-07-25, 06:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Woodwardbernstein
Sepåfan. Jag trodde Bengt Ohlsson var ihop med Agnes Lidbeck, som kilade stadigt med Per Gudmudsons tidigare. Hänger tydligen inte med alls längre.
Bengt Ohlsson känns kanske inte riktigt som någon Bulletinskribent. Då är det nästan lättare att tänka sig att Linderborg gör ett gästspel där, i toleransens och yttrandefrihetens namn. Och för att reta "identitetsvänstern"...

Inte lätt att hålla reda på alla turer. Men det är lite lustigt om hon fått ihop det med Ohlsson. Jag minns att han i sin berömda artikel om södermalmsvänstern (DN 2012) i princip anklagade henne för kreativ skatteplanering:

"Men vi tar det som något självklart att Den Radikala Kulturchefen inte vill skatta bort miljoninkomsterna från sin bästsäljare, utan att hon köper en skrivarlya för att gneta åt sig lite till. Sen hänger hon på sig sin lilla röda stjärna och skriver något flammande inlägg."

Hon svarade i Aftonbladet och förnekade skrivarlyan. (Vad det nu skulle vara för omoraliskt att ha en sådan.)

https://www.dn.se/kultur-noje/kulturdebatt/nar-ska-det-roda-rinna-av-kulturens-fana/
Citera
2021-07-25, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LookingBackInAnger
Inte lätt att hålla reda på alla turer. Men det är lite lustigt om hon fått ihop det med Ohlsson. Jag minns att han i sin berömda artikel om södermalmsvänstern (DN 2012) i princip anklagade henne för kreativ skatteplanering:

"Men vi tar det som något självklart att Den Radikala Kulturchefen inte vill skatta bort miljoninkomsterna från sin bästsäljare, utan att hon köper en skrivarlya för att gneta åt sig lite till. Sen hänger hon på sig sin lilla röda stjärna och skriver något flammande inlägg."

Hon svarade i Aftonbladet och förnekade skrivarlyan. (Vad det nu skulle vara för omoraliskt att ha en sådan.)

https://www.dn.se/kultur-noje/kulturdebatt/nar-ska-det-roda-rinna-av-kulturens-fana/

Hm, kan man befara att Linderborg blivit så skamsen av Fredrikssonhistorien att hon tänkt ägna sig åt undergivenhet, ja snudd på självutplåning framöver? Hon säger om Ohlsson att han till skillnad från henne är en riktig författare, såg jag i en artikel. Är det ok för honom att "gneta åt sig lite till" men inte för henne?
Självklart har även en vänsterperson rätt att skaffa en skrivarlya. Varför skulle hon inte få göra det? För att vänstern måste klä sig i säck och aska? Det är inte heller oetiskt att en författare tjänar pengar på en bok.
Citera
2021-07-26, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Woodwardbernstein

Kändisar blir ihop med kändisar allt som oftast. BO ser väldigt gammal och sliten ut. Han har tidigare varit väldigt kritisk mot ÅL. Offentligt, i skrift. Kärlek börjar med bråk?
Citera
2021-07-26, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Earnbig
Kändisar blir ihop med kändisar allt som oftast. BO ser väldigt gammal och sliten ut. Han har tidigare varit väldigt kritisk mot ÅL. Offentligt, i skrift. Kärlek börjar med bråk?

Han är väl rätt alkad, enligt vad jag hört iallafall. Grinig. En surgubbe.
Citera
2021-07-26, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Earnbig

Javisst, det är en ren och skär incesthärva – journalister, kulturskribenter och deras korsbefruktande. Men med tanke på att tonen var ganska så hård mellan Bengan och Åsa då det begav sig, är det ändå lite märkligt att de två funnit varandra (Aftonbladet 2012):

“För andra gången i DN påstår Bengt Ohlsson att jag (beslöjad som Den Radikala Kulturchefen) har skattefifflat bort bokinkomster i en lägenhetsaffär. Det är inte sant. Sant är att jag 2008 med ett helt vanligt lån köpte en lägenhet i Stockholm. Räntorna betalade jag med skattade pengar. Det var ingen avdragsgill skrivarlya via ett bolag, som Ohlsson insinuerar. Det här går att kolla upp i offentliga handlingar, men Ohlsson vill inte förstöra en bra historia som ska illustrera hela vänsterns usla privatmoral.”

Jag måste säga att jag är oerhört förtjust i Åsa. Och får jag i mig jag två stark, då älskar jag henne till månen och tillbaks.

https://www.aftonbladet.se/kultur/a/Xwdojn/vagval-hoger
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in