2012-12-21, 12:28
Medlem
sebastian_s avatar
Såg precis klippet från morgonsoffan. Så många lögner, så mycket skitsnack.
"Jag som journalist tycker det är viktigt att kunna prata om allt"-Därför ska vi stoppa sidor som tycker annorlunda.
"Problem om journalister tystas"-Därför ska vi stoppa sidor som tycker annorlunda
Sverigedemokraterna är så skickliga på att odla en martyrbild säger hon,våldet mot dem är marginellt. Marginellt betyder obetydligt. I verkligheten har ingen journalist blivit fysiskt attackerad. Sverigedemokrater har varit nära att dö. http://www.dagen.se/nyheter/issa-fick-18-knivhugg-for-att-han-ar-med-i-sd-/. Samtidigt sitter hon och gråter i morgonsoffan och förstår inte alls hur hennes lögner,förminskande och hetsande leder till det här.

Med den verklighetsbilden förstår jag hur hon kan rapportera och skriva som hon gör. Hon är inte riktigt klok
Citera
2012-12-21, 12:29
Medlem
Laxnesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Poängen är att säpo nog har mer att göra med vänsterextremister och islamister än högerextremister. Åsa försöker framställa det som tvärt om. Ytterst vill hon se att bland annat denna hemsida ska stängas ned, även avpixlat. Gammelmedia inser nu att social media numer har större påverkan på folk. Detta vill man varna för. Som exempel lyfter då Åsa fram sig själv och det hat hon råkar ut för.

Jag är tveksam. Har dock inga belägg för det, nån som vet hur det ser ut med statistiken? Har för mig att Guillou nämnt något om att det är Högerextremister som utfört mest brott tätt följt av vänsterextremister medans islamister hamnade långt ner på listan.

Problemet med den "nya" median är ju att den också vinklar? Det verkar som att det inte finns andra nyheter värda att berätta om än "massinvandring" och dess hemska följder
Citera
2012-12-21, 12:30
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krimreporter
Du har missförstått det där med att vara sverigevän. Skillnaden mellan rasisterna och oss andra är att vi vill ha olika Sverige.
Vi vill att ett demokratiskt Sverige med respekt för människovärdet och mänskliga rättigheter. Det vill inte rasisterna. De vill ha ett annat land.
Nej, många av dem som klassas som rasister och fascister av Åsa m fl, har även de denna uppfattning - men de tycker att Sverige har en för generös invandringspolitik. Och så länge Åsa smutskastar dem, tillhör hon själv samma kategori som näthatarna.

Återigen:

Citat:
Ursprungligen postat av näthatare
"Jimmie Åkessons mammas fitta! Vill tortera han i 3 dygn med avbitartång locktång blåslampa för att stoppa blödingar me! Jag vill döda bögen."
När en person som offentligt skrivit detta, blir inbjuden till ett seminarium lett av regeringskansliet då rapporten "Framtiden och samhällets grundläggande värden"(!!) ska presenteras, känns det som att det offentliga Sverige gör skillnad på näthat och näthat.
Citera
2012-12-21, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laxness
Jag är tveksam. Har dock inga belägg för det, nån som vet hur det ser ut med statistiken? Har för mig att Guillou nämnt något om att det är Högerextremister som utfört mest brott tätt följt av vänsterextremister medans islamister hamnade långt ner på listan.

Problemet med den "nya" median är ju att den också vinklar? Det verkar som att det inte finns andra nyheter värda att berätta om än "massinvandring" och dess hemska följder

Om båda sidor vinklar får du väl leta upp statistiken själv och bilda dig en egen uppfattning om hur den är uppbyggd, om hur studierna är uppbyggda osv osv. Men bara om du har intellektet. Annars kan du komma fram till konstiga slutsatser.....
Citera
2012-12-21, 12:34
Medlem
Laxnesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kassimir
Om båda sidor vinklar får du väl leta upp statistiken själv och bilda dig en egen uppfattning om hur den är uppbyggd, om hur studierna är uppbyggda osv osv. Men bara om du har intellektet. Annars kan du komma fram till konstiga slutsatser.....

Hmm, den tar vi lunch på, annars så kommer jag nog med mitt låga blodsocker fabulera ihop det ena å det andra
Citera
2012-12-21, 12:38
Medlem
Lodjurens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Poängen är att säpo nog har mer att göra med vänsterextremister och islamister än högerextremister. Åsa försöker framställa det som tvärt om. Ytterst vill hon se att bland annat denna hemsida ska stängas ned, även avpixlat. Gammelmedia inser att social media numer har större påverkan på folk. Detta vill man varna för. Som exempel lyfter då Åsa fram sig själv och det hat hon råkar ut för.

Har hon skrivit det? Hänvisa gärna. Jag tycker det är intressant. Vet att Lisa Bjurwald kan föra fram sådana, enligt mig beklagliga idéer, men har inte sett Linderborg göra det.
Citera
2012-12-21, 12:45
Medlem
Malacodas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Nej, många av dem som klassas som rasister och fascister av Åsa m fl, har även de denna uppfattning - men de tycker att Sverige har en för generös invandringspolitik. Och så länge Åsa smutskastar dem, tillhör hon själv samma kategori som näthatarna.

Återigen:

När en person som offentligt skrivit detta, blir inbjuden till ett seminarium lett av regeringskansliet då rapporten "Framtiden och samhällets grundläggande värden"(!!) ska presenteras, känns det som att det offentliga Sverige gör skillnad på näthat och näthat.

Det här vill jag veta mer om. Vem är bär alter-egot Näthataren? Eller det kanske har sagts tidigare i tråden
Citera
2012-12-21, 12:53
Medlem
dumboears avatar
Åsa Linderborg är precis lika mycket näthatare. Bara mer förfinad, och publicerad i en skvallerblaska.

Varför blir hon förvånad när hon får mothugg när hon driver en opinionsbildning som bygger på hat och förakt för de som inte tycker som hon? Vi är rätt många som inte gillar när "överheten" skriver oss på näsan och talar om för oss hur vi ska tycka och tänka.

Det är klart att gammelmedia tar varje tillfälle i akt att smutskasta konkurrensen, demokrati, åsiktsfrihet och marknadsekonomi gäller ju bara så länge vi röstar rätt, tycker rätt och köper gammelmedias skittidningar.
Citera
2012-12-21, 12:53
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lodjuren
Har hon skrivit det? Hänvisa gärna. Jag tycker det är intressant. Vet att Lisa Bjurwald kan föra fram sådana, enligt mig beklagliga idéer, men har inte sett Linderborg göra det.

Inte direkt. Men Åsa vill förbjuda rasistiska hemsidor. Och hon anser att flashback är rasistisk.
Citera
2012-12-21, 12:59
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malacoda
Det här vill jag veta mer om. Vem är bär alter-egot Näthataren? Eller det kanske har sagts tidigare i tråden
Ja, det beskrivs här:
https://www.flashback.org/sp41017379

Men det var jag som gav personen epitetet "näthatare".
Citera
2012-12-21, 13:01
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malacoda

Sebastian Stakset, nån kriminell rappare som är knuten till Fryshuset.

http://avpixlat.info/2012/06/16/mordhotade-jimmie-akesson-sd-ar-inbjuden-till-almedalsveclan/

Googla vidare. Det finns hur mycket som helst.
Citera
2012-12-21, 13:13
Medlem
Cpt-Gaish-Wayzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Ja, det beskrivs här:
https://www.flashback.org/sp41017379

Men det var jag som gav personen epitetet "näthatare".

Hahaha

"...som betonar att det är studieförbundet Bilda som arrangerar seminariet och att framtidskommissionen endast deltar.

Sebastian Stakset själv skriver på Twitter att han inte hört någonting om seminariet."

Vilken floppnyhet Lovar att jag ska hoppa och bli upprörd nästa gång nån kriminell går på samma gata som Kungen också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in