Citat:
Ursprungligen postat av krimreporter
Några ännu ynkligare procent har förtroende för Jimmy Åkesson. De som bryr sig om ifall han hotas..
Du verkar propagera för att olaga hot ska bli lagligt bara det riktas mot rätt personer. Jag tror inte svenska folket i val kommer att rösta in en riksdag som vill ha den ordningen. Jag tror folk tycker det är att gå för långt att hota.
Men du vet väl bättre.
Riksdagen har dessutom beslutat att det är mer straffvärt att hota en journalist för att få slut på tryckfriheten än det är att hota en full granne som skriker.
Varför sitter du som professionell journalist (om du nu är det) och svarar på Flashback? Är det någon sorts samhällstjänst? Det ska vara helt förkastligt för en oberoende journalist. Ibland undrar jag om journalister är självrättfärdiga idioter (dvs. de stunder som jag inte är övertygad om det). Ni verkar inte förstå det mest basala, dvs. så länge som ni inte fullföljer det ni själva brukar säga er stå för: konsekvensneutralitet, sanningsenlighet, etc. så förlorar ni kontinuerligt i förtroende. För att överdriva lite: Journalister bör helt sakna värdegrund, att överhuvudtaget diskutera vilka nyheter som ska presenteras eller hur de ska paketeras är en "road to perdition". Jag ska avslöja en hemlighet som gamla tiders journalister i allt sitt folkförakt trots allt förstod: Vi vill inte bli uppfostrade, vi vill bli informerade om vad som händer även om det inbegriper jobbiga fakta! Det ska ni skita i, det är vi och inte ni som ska ta ställning å våra vägnar. Om ni inte klarar av att hantera verkligheten kommer ni att dö! Ni är varken en tredje, fjärde eller n:te statsmakt, ni är de som ska tala om hur verkligheten ser ut, ni har inget myndighets- eller annat statligt ansvar, ni ska ge läsarna en sanningsenlig bild av verkligheten, oberoende av om den inte stämmer med er privata politiska agenda (dvs. profesion före ideologi). Åsa Linderborg är ingen journalist i någon vedertagen mening (förutom att hon publicerar sig i en tidning), hon är en politisk propagandist.