2012-12-20, 23:31
Medlem
felias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krimreporter
I min värld förstår ansvarige utgivaren sitt eget bästa i förhållande till tryckfrihetslagstiftningen. Ibland går han medvetet över gränsen och hoppas bli friad i domstol eftersom publiceringen är berättigad. Men jag tror inte någon ansvarig utgivare är beredd att ta ett straff för att fega ryggradslösa anonymhetsare kräver att få och spotta från utgivarens lägenhetsfönster för deras eget bästa.
Tryckfrihetens mening är att de ska spotta hemifrån och ta sitt ansvar för att de gör det.

Lustigt sätt att se på människor som inte delar din och Åsas uppfattning.

Du och din ansvarige utgivare måste ha ett tungt kors att bära. Bara en sån sak att avgöra om publiceringen är berättigad. Hur gör man ett sånt avvägande. Avsaknaden av frågetecken indikerar att frågan är retorisk men det vet nog du som vet allt.

På den här sajten är man anonym, varför uppträder du inte under ditt riktiga namn när du nu hyser sånt hat till "fega ryggradslösa anonymhetsare"? Ah, men du tillhör inte oss dödliga.
Citera
2012-12-20, 23:32
Medlem
JasonVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martin.
Några ynka procent av befolkningen har förtroende för kvällstidningsjournalister. De som bryr sig om att vissa hotas är troligen ännu mindre.

Tack för ett gott skratt,precis vad "folket" tycker i allmänhet.
Citera
2012-12-20, 23:33
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinoRojo
Du känner inte till Ahmed Rami med andra ord? Känns inte som om han är svensk enligt din definition.

Politiker i alla partier hotas och trakasseras.
Jag skrev att det i praktiken bara är svenskar som döms för HMF. Inte att alla är det. Och Rami fick du gräva upp från 80-talet. I rest my case.

Du vet mycket väl att ytterst få andra politiker trakasseras så att de väljer att sluta.
Citera
2012-12-20, 23:39
Medlem
Douche-chills avatar
Åsa Linderborg är precis som Wolodarski två av Sveriges största opinionsbildare och dessa två har i alla år fått motta hot och trakasserier mot sin person, vanligtvis av psykfall och rättshaverister. Det har alltid pågått och kommer alltid att pågå, vilket dom visste när dom tog jobbet. Det är (tyvärr) en del av dealen. Naturligtvis ursäktar detta absolut ingenting men vad jag vill ha sagt är att jag knappast tror att detta är någonting nytt utan Linderborg har antagligen endast tagit tillfället i akt och tagit en skopa av den vanliga hatet från idiot-pöbeln och använt det i sin retorik i den nuvarande politiska debatten.
Citera
2012-12-20, 23:42
Medlem
Wheretheslimelives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spelarn1
Visst är det hemskt om det nu ligger sanning bakom hennes berättelse men man har ju trots allt detta i bakhuvudet när det nu handlar om Aftonbladet:

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2795&artikel=5203875

Intressant, men det rättfärdigar på intet sätt de vidriga hot Linderborg får ta emot.
Citera
2012-12-20, 23:46
Medlem
Wheretheslimelives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Douche-chill
Åsa Linderborg är precis som Wolodarski två av Sveriges största opinionsbildare och dessa två har i alla år fått motta hot och trakasserier mot sin person, vanligtvis av psykfall och rättshaverister. Det har alltid pågått och kommer alltid att pågå, vilket dom visste när dom tog jobbet. Det är (tyvärr) en del av dealen. Naturligtvis ursäktar detta absolut ingenting men vad jag vill ha sagt är att jag knappast tror att detta är någonting nytt utan Linderborg har antagligen endast tagit tillfället i akt och tagit en skopa av den vanliga hatet från idiot-pöbeln och använt det i sin retorik i den nuvarande politiska debatten.

Nej, du framstår som en aningslös apologet nu. Hoten mot kvinnor är värre, eftersom de kommer från män som inte bara vill slå, utan även våldta och förnedra och det bara för att kvinnor har ett (annat) kön.

Det finns dessutom inget "vanligt" hat. Näthatet är extremt och sjukt.
Citera
2012-12-20, 23:46
Medlem
Så jävla infantilt, Linderborg har självmant valt konfrontationens väg. Med "Granska skiten" visar hon mycket tydligt vad människor som inte tycker som hon är värda. Alla hot är givetvis förkastliga, men exakt vad hade hon väntat sig? Hon driver aktivt för att yttrandefriheten på nätet ska begränsas och blir förvånad över några arga mail?
Citera
2012-12-20, 23:47
Medlem
felias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Douche-chill

Knappast.

Ludret håller på att retirera ur en ohållbar situation hon själv skapat med förvissningen om att kunna vinna en lättköpt seger mot "näthatarna" med juridiska muskler. Nu har planen gått i baklås och då gäller det att rädda skinnet. Den uppvisning i lipande som hon idag företog visar hur jävla ynklig hon är.
Citera
2012-12-20, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detfårinteplats
Lustigt att Fria Tider lyckas ha ett öppet kommentarsfält, medan de stora medierna inte klarar av det.
Och ja, Fria Tider har ansvarig utgivare.

Ja och han är väl beredd att ta risken med ett åtal.

Citat:
Efterhandsmodererat: Fria Tider ansvarar ej för innehållet nedan

Regler: Håll god ton. Förtal, hotelser, publicering av personuppgifter, vulgära inlägg och irrelevanta utläggningar om folkgrupper som inte uppenbart har med artikeln att göra plockas bort och kan leda till blockering. Inlägg får gärna vara kontroversiella men håll dig till ämnet och följ svensk lag.

Många av de stora medierna håller kommentarfälten öppna. Inte nödvändigtvis för anonyma skribenter. Inte heller i alla frågor.
Citera
2012-12-20, 23:52
Medlem
Cyranos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krimreporter
Några ännu ynkligare procent har förtroende för Jimmy Åkesson. De som bryr sig om ifall han hotas..

Du verkar propagera för att olaga hot ska bli lagligt bara det riktas mot rätt personer. Jag tror inte svenska folket i val kommer att rösta in en riksdag som vill ha den ordningen. Jag tror folk tycker det är att gå för långt att hota.
Men du vet väl bättre.

Riksdagen har dessutom beslutat att det är mer straffvärt att hota en journalist för att få slut på tryckfriheten än det är att hota en full granne som skriker.

Varför sitter du som professionell journalist (om du nu är det) och svarar på Flashback? Är det någon sorts samhällstjänst? Det ska vara helt förkastligt för en oberoende journalist. Ibland undrar jag om journalister är självrättfärdiga idioter (dvs. de stunder som jag inte är övertygad om det). Ni verkar inte förstå det mest basala, dvs. så länge som ni inte fullföljer det ni själva brukar säga er stå för: konsekvensneutralitet, sanningsenlighet, etc. så förlorar ni kontinuerligt i förtroende. För att överdriva lite: Journalister bör helt sakna värdegrund, att överhuvudtaget diskutera vilka nyheter som ska presenteras eller hur de ska paketeras är en "road to perdition". Jag ska avslöja en hemlighet som gamla tiders journalister i allt sitt folkförakt trots allt förstod: Vi vill inte bli uppfostrade, vi vill bli informerade om vad som händer även om det inbegriper jobbiga fakta! Det ska ni skita i, det är vi och inte ni som ska ta ställning å våra vägnar. Om ni inte klarar av att hantera verkligheten kommer ni att dö! Ni är varken en tredje, fjärde eller n:te statsmakt, ni är de som ska tala om hur verkligheten ser ut, ni har inget myndighets- eller annat statligt ansvar, ni ska ge läsarna en sanningsenlig bild av verkligheten, oberoende av om den inte stämmer med er privata politiska agenda (dvs. profesion före ideologi). Åsa Linderborg är ingen journalist i någon vedertagen mening (förutom att hon publicerar sig i en tidning), hon är en politisk propagandist.
Senast redigerad av Cyrano 2012-12-20 kl. 23:59.
Citera
2012-12-20, 23:52
Medlem
JasonVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nascor
Så jävla infantilt, Linderborg har självmant valt konfrontationens väg. Med "Granska skiten" visar hon mycket tydligt vad människor som inte tycker som hon är värda. Alla hot är givetvis förkastliga, men exakt vad hade hon väntat sig? Hon driver aktivt för att yttrandefriheten på nätet ska begränsas och blir förvånad över några arga mail?

Kommunist sedan tolvårsåldern sätter sina spår,iscensatta hot som hon själv skapat är en trolig sanning.
Kommer undan som en liten notis när/om detta bekräftas vara sant.
Citera
2012-12-21, 00:03
Medlem
Detfårinteplatss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spelarn1
Visst är det hemskt om det nu ligger sanning bakom hennes berättelse men man har ju trots allt detta i bakhuvudet när det nu handlar om Aftonbladet:

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2795&artikel=5203875

False Flag är en klassiker. Nazisterna var speciellt skickliga på sin tid. Idag är det Aftonbladet som går i täten verkar det som.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in