Citat:
Ursprungligen postat av Kaita
Jag ska bjuda på ett seriöst PR-råd till er. Fast jag inte på något sätt stöder nationalism så oroas jag av att debatten kan leda till att friheten begränsas på nätet. Det skulle vara katastrofalt.
Även om ni anser ÅLs anklagelser orättvisa, felaktiga, överdrivna eller vad som helst:
1. markera tydligt att det inte är ok att skicka hot eller kränkningar i mail till enskilda. Arbeta seriöst för hyfsad ton i kommentarer. Anser ni att ni har rätt så håller argumenten i sig.
2. Skriv om denna ändring av policy/ton på era hemsidor samt skicka ut pressmeddelanden till de stora nyhetsredaktipnerna. "...med anledning av de senaste dagarnas rapportering om... Så har vi beslutat att..."
3. Gör detta fullt öppet och ställ upp på intervjuer, visa att ni förstår problemet, be om ursäkt även om ni inte anser er skyldiga.
Detta är skitsvårt, men ibland måste man göra sånt som är jobbigt. Tänk på att det kan betyda mycket för allas vår tillgång till nätet i framtiden.
Även om ni anser ÅLs anklagelser orättvisa, felaktiga, överdrivna eller vad som helst:
1. markera tydligt att det inte är ok att skicka hot eller kränkningar i mail till enskilda. Arbeta seriöst för hyfsad ton i kommentarer. Anser ni att ni har rätt så håller argumenten i sig.
2. Skriv om denna ändring av policy/ton på era hemsidor samt skicka ut pressmeddelanden till de stora nyhetsredaktipnerna. "...med anledning av de senaste dagarnas rapportering om... Så har vi beslutat att..."
3. Gör detta fullt öppet och ställ upp på intervjuer, visa att ni förstår problemet, be om ursäkt även om ni inte anser er skyldiga.
Detta är skitsvårt, men ibland måste man göra sånt som är jobbigt. Tänk på att det kan betyda mycket för allas vår tillgång till nätet i framtiden.
Absolut inte. De sidorna som Åsa pekar ut ska inte på något sätt gå ut och be om ursäkt och därigenom ta på sig ansvar för de människorna beteende. Hon klumpar ihop politiska sms, snusksms, kommentarer, olika hemsidor, olika åsikter och gör det till hennes propagandamix. Det hade varit drömmen för henne att kunna peka ut vad hon vill, ta fram all möjlig skit hon hittar utan koppling till sidorna och sen få dem att skriva förlåtelsebrev till hennes ära.
Det här är bara ett nytt steg i hennes stoppa skiten-korståg. Hon ska inte få någon respekt eller omtanke som hon beteer sig. "Nu känner jag att någon måste prata om det här". Ställ frågan varför hon känner så. Hon vet att det inte blir mindre sms och mejl, hennes familj skyddas inte bättre. Det går rakt emot säkerhetsfolks rekommendationer. Hon gör det för sin politiska kamp och möjligtvis som någon narcissistisk terapi i tv. Det var väldigt intressant det som togs upp innan i tråden att hon känner sig mer hotad av kulturskribenten på expressen än av näthatarna. Hennes mål med den här mediastormen är inte svår att räkna ut.
Senast redigerad av sebastian_ 2012-12-22 kl. 00:24.
Senast redigerad av sebastian_ 2012-12-22 kl. 00:24.
De fascistiska ränderna lyser igenom min vän.