2009-01-29, 13:11
  #8161
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Ja, detta är vändpunkten vi alla har väntat på? Efter Brinkenstjärts barturer, misslyckade sångkarriärer, Beckrotisk politik, dissad av dottern två gånger och kokosbollsrubriker, så är det just DETTA som får det att vända i Lindas huvud?

Förstår mycket väl hur du tänker!

Skulle kunna motivera min förhoppning, men vill inte bli för personlig, eller långrandig.
Men just detta skulle kunna få det att vända i Lindas hjärta!
Pga att det är djupt förknippat med övergrepp, och hennes sexuella identitet.
2009-01-29, 13:25
  #8162
Medlem
Public Enemys avatar
Det är inte utan att man börjar tycka uppriktigt synd om Linda.

Dels har vi hela FB och andra internet-tyckare som anstränger sig till det yttersta för att hitta fel och brister i allt hon gör (se jante, mobbning).

Sedan har hon så fantastiska vänner, som utsätter henne för rena skymfen på födelsedagsfesten, så hon behöver verkligen inga ovänner.

Linda borde anlita en psykoanalytiker för att få hjälp med att se omvärlden som den är, så att hon kan göra lite klokare val och hitta en riktning i framtiden, sagt i all välmening.
2009-01-29, 14:06
  #8163
Medlem
z2joiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Public Enemy
Det är inte utan att man börjar tycka uppriktigt synd om Linda.

Dels har vi hela FB och andra internet-tyckare som anstränger sig till det yttersta för att hitta fel och brister i allt hon gör (se jante, mobbning).

Sedan har hon så fantastiska vänner, som utsätter henne för rena skymfen på födelsedagsfesten, så hon behöver verkligen inga ovänner.

Linda borde anlita en psykoanalytiker för att få hjälp med att se omvärlden som den är, så att hon kan göra lite klokare val och hitta en riktning i framtiden, sagt i all välmening.

Eftersom hon inte bloggar själv kan man läsa desto mer om hennes öden och äventyr på Erwiks blogg. Där står det uttryckligen att han i Istanbul fick mycket stöd och hjälp av Kanal 5;s inhyrda livscoach. Som egentligen var där för att stötta Linda. Men det tycks som att en enda livscoach inte är tillräckligt för att förändra Linda.
2009-01-29, 14:13
  #8164
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Public Enemy
Det är inte utan att man börjar tycka uppriktigt synd om Linda.

Dels har vi hela FB och andra internet-tyckare som anstränger sig till det yttersta för att hitta fel och brister i allt hon gör (se jante, mobbning).

Sedan har hon så fantastiska vänner, som utsätter henne för rena skymfen på födelsedagsfesten, så hon behöver verkligen inga ovänner.

Linda borde anlita en psykoanalytiker för att få hjälp med att se omvärlden som den är, så att hon kan göra lite klokare val och hitta en riktning i framtiden, sagt i all välmening.

"Det är synd om människorna". Allihopa. På ett eller annat sätt. Inte mer synd om Linda än andra, eller är det?
Jag ser henne inte som ett hjälplöst offer, ser inte ner på henne på så vis... (hoppas jag iaf).

Hon har valt det där umgänget (eller låtit bli att välja bort det), och hon har valt att prisa deras "vänskap".
Och hon har valt att gestalta sig på ett sånt sätt att omgivningen trodde hon skulle uppskatta att få smörja in en strippa med lotion på sin 35-årsfest...

IF YOU DON'T WANT TO BE TREATED LIKE A HO - DON'T ACT LIKE ONE...

Håller med dig, hoppas coachen är bra och/eller kan remittera till någon som är det... när Linda är redo.


Nu ska jag ta tag i mitt eget liv. Hahaha.
2009-01-29, 14:21
  #8165
Moderator
blomvattnares avatar
Jag är ganska säker på att Linda Rosing inte förstår att hon gör sig till åtlöje. Hon anser nog själv att hon är vacker, och att hon blir ännu vackrare med alla sina ingrepp. Vad hon inte ser är att hon börjar bli grotesk.

Jag tycker att det här är väldigt tragiskt. Människor skrattar förmodligen åt henne bakom hennes rygg. Människor som hon betraktar som vänner. Jag är övertygad om att hon blir utnyttjad av vissa personer. Jag tror att vissa personer resonerar att "vi tar med Linda så får folk sig ett gott skratt". Någon sorts cirkusuppvisning. Mitt i alltihop en intet ont anande Linda.

Jag har läst hennes blogg under ett antal månader. Hon skriver oerhört illa. Särskrivningar, stavfel och syftningsfel. Hon har en överdriven tro om sig själv, och prioriterar åt helvete fel angående t.ex sina barn. Jag tror att hon vill väl, men det blir totalt fel.

Jag har däremot aldrig sett henne skriva ett ont ord om någon i sin blogg! Hon skriver inte elakt utan framhäver sina vänner istället. Jag hoppas att någon stoppar det här spektaklet innan hon förstår att det har drivits alldeles för långt. Hon borde tas bort från rampljuset och övas på lite vanlig vardag. För sin egen skull.

Bara för att jag skrev att jag aldrig har sett henne skriva ett ont ord om någon så kommer säkert någon att plocka fram något hon faktiskt har skrivit. Må så vara, men i stort sett är det som jag skrev iallafall.
2009-01-29, 14:52
  #8166
Medlem
z2joiss avatar
Linda är som heroin och med haussen kring det här kalase och allt trillade jag dit igen som en annan återfallspundare.

Nu tar jag en välbehövlig vit Linda period igen. Tack för den här gången och var försiktigta med all ondska ni bär på. Hon är vidrig, men bara en människa.
2009-01-29, 14:57
  #8167
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Jag tror att hon vill väl, men det blir totalt fel.

Hon vill nödvändigtvis inte väl - hon vill ha uppmärksamhet och bekräftelse till varje pris, vilket i och för sig är lite sorgligt. Om det sedan skulle gå bra på kuppen så är det väl ett plus, men det är inte målet.

Linda må inte skriva speciellt elakt på sin blogg, men samtidigt så skriver hon inte om något speciellt personligt heller. Jag förstår inte hur människan kan påstå att bloggen skulle visa hennes "riktiga" jag!

Att hon sedan inte har träffat dottern på över fyra månader, trots att hon förra året yrade om hur komplett hennes liv var när dottern bodde hos henne, så får det mig att undra hur mycket hon menade det och hur mycket som bara var ett hopp om lite sympati och försök till att omvända hennes image?
Jag har all respekt att föräldrar ibland flyttar isär och till andra städer, men samtidigt så verkar inte Linda göra några större försök att träffa dottern när hon väl är i Västerås-trakterna.

Ja, ja. Jag finner hela Linda Rosing-fenomenet fascinerande. För att vara så intetsägande som person så dedikeras mycket mediatid till henne.
__________________
Senast redigerad av William Haines 2009-01-29 kl. 15:05.
2009-01-29, 15:31
  #8168
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
.......

Jag har däremot aldrig sett henne skriva ett ont ord om någon i sin blogg! Hon skriver inte elakt utan framhäver sina vänner istället. Jag hoppas att någon stoppar det här spektaklet innan hon förstår att det har drivits alldeles för långt. Hon borde tas bort från rampljuset och övas på lite vanlig vardag. För sin egen skull.

Bara för att jag skrev att jag aldrig har sett henne skriva ett ont ord om någon så kommer säkert någon att plocka fram något hon faktiskt har skrivit. Må så vara, men i stort sett är det som jag skrev iallafall.

I stort sett, men...

De som är med henne (= hjälper henne och avgudar henne) prisar hon. Tjatar om att de är fantastiska, och att hon älskar dem! Sedan händer ofta något som Linda tydligen upplever negativt, och då blir det istället helt tyst om personen. Oftast får man gissa sig till vad det gäller via andras bloggar. Ex på det är Nagel-Eva och Soulmeet-Jannike. Och det är väl okej att inte berätta allt i detalj, men det där verkar vara något slags härskarteknik: "Du finns inte för mig längre."
Jätteläskigt när det helt plötsligt blev tyst som i graven om Melissa...

Dessutom, i början när hon bloggade på Hanky, var de som kommenterade överlag mycket trevligare.
Men då kunde hon plötsligt svara "Vilken b.tterf.tta du verkar vara" eller "S.g k.k", på harmlösa frågor.

Verkar inte så go och rar...
__________________
Senast redigerad av Slang-Calle 2009-01-29 kl. 15:36.
2009-01-29, 15:41
  #8169
Medlem
Upplagt för mardrömmar!!

http://www.hanky.se/image/3492/64575?1=0&co_id=971

Och vad är det med den här killen (lillen till vänster), KAN han inte stänga käften eller vad? Ser ut som en oralvåldtagen guldfisk på varenda bild juh

http://www.hanky.se/image/3492/64569?co_id=971
2009-01-29, 15:44
  #8170
Medlem
m68s avatar
Jag tycker då rakt inte att det ser ut som om hon blir störd av strippan. Kolla sen i andra klippet, visst ser det ut som Fadde kör bilen hon kommer i.

http://www.expressen.tv/noje/1.1448005/manlig-strippa-generade-rosing

Sen undrar jag var står det att Bobby och Linda är ovänner?
2009-01-29, 15:46
  #8171
Medlem
MaeWests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myskmadra
Det är så jävla synd om henne. En bekant har precis haft en del med henne att göra genom jobbet och jag har gått från att inte ha en åsikt eller bry mig till att fan tycka aktivt synd om henne. Hon förstår inte när folk skämtar, hon hänger inte med i ett vanligt samtal, hon är alldeles för försvarslös för att få vara myndig, typ. Hon borde ha en "god man" som förståndshandikappade har, som kan tolka omvärlden och hjälpa henne att sätta gränser. Så ha lite hjärta i kroppen och sluta sparka på henne, det är som att mobba små barn.


Och din bekant är .......
kanske en av miffona som s ö k t sig till "En natt i Rosing"?
2009-01-29, 15:47
  #8172
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slang-Calle
De som är med henne (= hjälper henne och avgudar henne) prisar hon. Tjatar om att de är fantastiska, och att hon älskar dem! Sedan händer ofta något som Linda tydligen upplever negativt, och då blir det istället helt tyst om personen. Oftast får man gissa sig till vad det gäller via andras bloggar. Ex på det är Nagel-Eva och Soulmeet-Jannike. Och det är väl okej att inte berätta allt i detalj, men det där verkar vara något slags härskarteknik: "Du finns inte för mig längre."
Jätteläskigt när det helt plötsligt blev tyst som i graven om Melissa...

Exakt! Och vad hände med "extrasystern" Blondinbella? Kommer vi någonsin få veta vad som hände med Lindas "soulmeet"? Jag tror ärligt talat att Kanal 5 såg till att de träffades och ville antagligen lansera Jannike som en ny profil för kanalen via Lindas dejtingprogram; sedan så tog det ett tag tills Linda såg igenom det uppenbara...

Historien med dottern är bara konstig - jag kommer ihåg när hennes första blogg länkades från denna tråd och ett par användare kommenterade att dottern verkade väldigt ensam; ett par månader senare så får vi veta att dottern flyttat hem till fadern efter att ha kuggat på alla ämnen i Stockholm. Om människor på nätet kan se att det är något fel genom att läsa mellan raderna på en fjortonårings dåligt skrivna blogg, vad säger det då om föräldern?
__________________
Senast redigerad av William Haines 2009-01-29 kl. 15:51.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in