Citat:
Ursprungligen postat av Bazinga90
Före. Sen så finns det faktiskt flera som tycker att TDK är överskattad, men vi verkar inte vara många som är av den åsikten!

Gillade inte The Fountain alls i varje fall, flummig film med för mycket new age kändes det som, gett den tre försök, pallar inte av den!
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
Är The Prestidge bra? Ännu inte sett men den verkar intressant nog för att jag ska kolla upp den. Håller nästan med Rakii med Nolans Batman filmer och jag är ett hardcore Batman fan. Dock så tycker jag om TDK mer än Begins och tycker inte TDK är en dålig film dock sjukt överskattad.
The Fountain kom före The Wrestler (med 1år, The Fountain kom ut 2007, The Wrestler 2008). Har inte sett Pi ännu men vad jag har sett av Arronofsky är två filmer bara och tyckte sjukt mycket om dem filmerna The Wrestler & Black Swan.
Bara sett The Prestige på bio, första och enda gången, gillade den inte riktigt och börjar att bli skapligt trött på Christian Bale med dessutom. Sedan håller jag med RancorFeeder att TDK känns mer som en ungdomsfilm med inriktning på superhjätar, alltså en film riktad till ungdomar medan den nya verkar i alla fall vara genuint mörk och tung.
Black Swan såg jag i sin helhet först på tredje eller fjärde försöket, har verkligen skitsvårt för Natalie Portman och har aldrig sett någon storhet (eller skönhet med) som alla andra. Fast i Black Swan fungerade hon bra, även om filmen kunde ha bjudit på lite mera.
Pi måste du se, Arronofskys bästa film!