2012-07-27, 00:27
Medlem
Bazinga90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
. The Fountain kom före The Wrestler (med 1år, The Fountain kom ut 2007, The Wrestler 2008). Har inte sett Pi ännu men vad jag har sett av Arronofsky är två filmer bara och tyckte sjukt mycket om dem filmerna The Wrestler & Black Swan.

Se Pi, och gör det omgående!
Citera
2012-07-27, 00:29
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bazinga90
Se Pi, och gör det omgående!

Får slänga in den bland David Lynch filmerna jag också ska se nu här nästa månad.
Citera
2012-07-27, 00:32
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bazinga90
Före. Sen så finns det faktiskt flera som tycker att TDK är överskattad, men vi verkar inte vara många som är av den åsikten!

Gillade inte The Fountain alls i varje fall, flummig film med för mycket new age kändes det som, gett den tre försök, pallar inte av den!

Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
Är The Prestidge bra? Ännu inte sett men den verkar intressant nog för att jag ska kolla upp den. Håller nästan med Rakii med Nolans Batman filmer och jag är ett hardcore Batman fan. Dock så tycker jag om TDK mer än Begins och tycker inte TDK är en dålig film dock sjukt överskattad.
The Fountain kom före The Wrestler (med 1år, The Fountain kom ut 2007, The Wrestler 2008). Har inte sett Pi ännu men vad jag har sett av Arronofsky är två filmer bara och tyckte sjukt mycket om dem filmerna The Wrestler & Black Swan.

Bara sett The Prestige på bio, första och enda gången, gillade den inte riktigt och börjar att bli skapligt trött på Christian Bale med dessutom. Sedan håller jag med RancorFeeder att TDK känns mer som en ungdomsfilm med inriktning på superhjätar, alltså en film riktad till ungdomar medan den nya verkar i alla fall vara genuint mörk och tung.

Black Swan såg jag i sin helhet först på tredje eller fjärde försöket, har verkligen skitsvårt för Natalie Portman och har aldrig sett någon storhet (eller skönhet med) som alla andra. Fast i Black Swan fungerade hon bra, även om filmen kunde ha bjudit på lite mera.

Pi måste du se, Arronofskys bästa film!
Citera
2012-07-27, 00:34
Medlem
Såg Rock of Ages igår. Ingen höjdarrulle, men jävlar vad Tompa Cruise var värd entrépengen...
Citera
2012-07-27, 00:39
Medlem
Numes avatar
Tom yum goong

Satt och småskrattade mer och mer tillslut vid de scener man inte skulle det...
Ong-bak var fans mycket bättre därav.

Well, denna filmen förklarar varför jag aldrig tar av mina converse-skor... Massa, massa riktigt bra action-scener.
Hade varit smått roligare om Adidas (och inte Nike) ägde Converse: http://www.zeeandco.co.uk/Gallery/pr...0321DPopup.jpg
Och om mäster-subban, som jag satt smått o funderade på om så inte var fallet, var kannibal och transvestit.

6 elfenbenssniffande potenshöjda australiensare av 10 converse-sparkande gulingar
Citera
2012-07-27, 00:47
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nume
Tom yum goong

Satt och småskrattade mer och mer tillslut vid de scener man inte skulle det...
Ong-bak var fans mycket bättre därav.

Båda filmerna är lika bra i min mening, har dock för mig att det inte ens är samma regissör som till Ong-Bak som regisserade denna. Men scenen där Jaa manglar runt i trappan är fan enastående!
Citera
2012-07-27, 00:54
Medlem
Numes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Båda filmerna är lika bra i min mening, har dock för mig att det inte ens är samma regissör som till Ong-Bak som regisserade denna. Men scenen där Jaa manglar runt i trappan är fan enastående!
Jo. Fast det blev för mycket här alltså...liksom in kommer steroid-pumpade snubbar o diverse grejjer i stora kaskader, sen ska jag förväntas känna mig ledsen någon scen efter liksom... Haha det går inte, satt bara och skratta istället som sagt, fast det gjorde nog inte så mycket.
Senast redigerad av Nume 2012-07-27 kl. 00:56.
Citera
2012-07-27, 01:09
Medlem
P.Gs avatar
The Raven - imponerade inte. Känns lite som att de vill rida på Sherlock Holmes-vågen. Cusack gör ingen vidare prestation.
Citera
2012-07-27, 11:44
Medlem
SiSeniors avatar
Man on a Ledge 5/10
Medelmåttig film som det känns att jag sett tidigare (även om jag inte gjort det). Vackra Mandy Gonzalez förgyllde filmen tillsammans med Ed Harris.
Citera
2012-07-27, 12:34
Bannlyst
The Fountain är för övrigt en helt underbar film och en av Arronvskys tre bästa. Musiken, storyn och fotot är helt magiskt. En film som bör lyftas fram och hyllas till skillnad från sömnpillret Requiem for a dream som jag inte ger mycket för.
Citera
2012-07-27, 12:48
Medlem
P.Gs avatar
Big Nothing - för lite Simon Pegg och för många amerikaner.
Citera
2012-07-27, 12:52
Medlem
EddieGeins avatar
Andrei Rublyov
Regi: Andrei Tarkovsky
År: 1966

Den enastående filmen som gav Tarkovsky den spikade titeln som mästerregissör. Filmversionen som jag såg var tråkigt nog den på 174 minuter och inte originalversionen som är 204 minuter. Men jag ska försöka spana i framtiden om jag lyckas hitta den längre versionen, det vore en upplevelse!

Denna oerhört vackra film utspelar sig i 1400-talets Ryssland, lett av krig och fattigdom. Vi följer Rysslands främsta målare, Andrei Rublyov, genom tidsperioder av ett utvecklandes Ryssland. Trots att det finns en hel del oklarheter när det kommer till Rublyov's liv, lyckas Tarkovsky göra en oerhört genialisk film med Rublyov främst i fokus.
Vi ser också en hel del vackra bilder på hästar man tidigare sett i andra av Tarkovsky's filmer. Oerhört vacker film och väldigt sevärd.

Vad som också är väldigt fascinerande i filmen är ett par scener jag själv inte ens kan lista ut. Timingen på extras och hästar är så oerhört välgjord för en film från 1966, absolut i nivå till Lawrence av Arabien.

10/10
Senast redigerad av EddieGein 2012-07-27 kl. 13:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in