2012-06-04, 11:43
Medlem
SiSeniors avatar
Pixote 8.5/10
Tragisk skildring som satte igång tankarna riktigt rejält. Filmen var rå och verklighetstrogen. Jag visste att det var förfärligt att växa upp som gatubarn i Sao Paulo men det verkar ha varit värre än vad jag tidigare trott.
Något som förvånad mig var dock deras syn homosexuella. Jag trodde att homosexuella blev mördade så fort dom visade det men där hade jag uppenbarligen fel.
Citera
2012-06-04, 12:56
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
Asylum är ett filmföretag som gör lågbudget filmer på stora Hollywood filmer och gör sin egen version.

Jo jag är medveten om Asylum och sett en del av deras katalog, förstod bara inte hur du resonerade först.
Citera
2012-06-04, 15:19
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Pixote 8.5/10
Tragisk skildring som satte igång tankarna riktigt rejält. Filmen var rå och verklighetstrogen. Jag visste att det var förfärligt att växa upp som gatubarn i Sao Paulo men det verkar ha varit värre än vad jag tidigare trott.
Något som förvånad mig var dock deras syn homosexuella. Jag trodde att homosexuella blev mördade så fort dom visade det men där hade jag uppenbarligen fel.
Skulle du säga att den är bättre eller sämre än Guds stad?
Citera
2012-06-04, 15:47
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NUKEWAR
The Grey - (8/10)

Ännu en rätt schyst rulle av Liam Neeson, inte helt min filmsmak men dock en bra och sevärd film.

Safe House - (8/10)

En ny rulle med Denzel, helt klart mer i min filmsmak (pang-pang). Kul att se Joel Kinnaman med

Contraband - (9/10)

Verkligen en film i min smak med Mark Wahlberg, mycket action och njöt hela filmen. Helt kalas

Project X - (7/10)

Påminner såklart om Superbad och tidigare filmer, samma regisörer. Men rätt ok film att slökolla en Söndag.

Ghost Rider Spirit Of Vengeance - (4/10)

Inte direkt förvånad när jag slog på denna, ungefär lika trist och dålig som första. Bättre kan Cage verkligen.

Cage kan bättre men den mannen älskar att medverka i skräpfilmer. Fattar inte riktigt vad som har gått snett i hans huvud. Han har ju potentialen att spela bra i BRA filmer som t.e.x Leaving Las Vegas och Matchstick Men som exempel.
Citera
2012-06-04, 16:15
Medlem
NEZTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysteriousstranger
Cage kan bättre men den mannen älskar att medverka i skräpfilmer. Fattar inte riktigt vad som har gått snett i hans huvud. Han har ju potentialen att spela bra i BRA filmer som t.e.x Leaving Las Vegas och Matchstick Men som exempel.

Tack för det filmtipset, blir att "hyra" Mathstick Men då
Citera
2012-06-04, 17:53
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NEZT
Tack för det filmtipset, blir att "hyra" Mathstick Men då

Han spelar riktigt bra där så jag tror att du kommer att bli nöjd med den filmen.
Citera
2012-06-04, 18:09
Medlem
jonte-malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeecheeba
Tycker jag absolut att den var! Bättre än förväntat

Då kanske det blir ett bio besök i veckan, tack för svaret.
Citera
2012-06-04, 20:03
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubarth23

Själv tycker jag att Guds stad är en bättre film rent filmiskt och så, men Pixote är mer realistisk och hemskare. Närmare verkligheten om man säger så.
Citera
2012-06-04, 21:13
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubarth23

Jag gillade den mer än Guds stad, helt klart.
Citera
2012-06-04, 21:28
Medlem
NEZTs avatar
The Big Lebowski med Jeff Bridges

Vad ska man säga? En av mina absoluta favoritfilmer.

5/5
Citera
2012-06-04, 21:49
Medlem
Kerringracks avatar
The Talented Mr. Ripley

Över förväntan, andra halvan är till och med riktigt bra. Uppe och sniffar på en åtta.

7,85/10
Citera
2012-06-04, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kerringrack
The Talented Mr. Ripley

Över förväntan, andra halvan är till och med riktigt bra. Uppe och sniffar på en åtta.

7,85/10
Rekommenderar dig att kika in Der amerikanishe Freund av Wim Wenders som också handlar om Tom Ripley med b.la andra Dennis Hopper och Bruno Ganz i rollerna. Mycket bättre än den med Damon och Law.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in