2012-07-26, 22:55
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rocket-Queen
Flykick i magen om man inte erkänner ett mord.

Ja det var minst sagt störda metoder.
Citera
2012-07-26, 22:56
Medlem
Bazinga90s avatar
Är så trött så jag håller på att somna, men jag gör ändå ett försök till att skriva några ord om filmen Margaret som jag såg igår natt.

Det tog väldigt många år att slutföra filmen, men vilken fantastisk film det blev i slutändan. Jag fastnar direkt i filmen och sen sitter jag klistrad framför skärmen tills filmen är över. Den är vacker, stark och känns äkta, den berörde mig. Tillsammans med Melancholia så är det här min favoritfilm från 2011 och Anna Paquin levererar sitt livs roll. Jag anser att filmen är ett mästerverk!

Återkommer med ett betyg när jag har sett Directors Cut-versionen men det kommer att bli ett högt betyg!
Senast redigerad av Bazinga90 2012-07-26 kl. 22:58.
Citera
2012-07-26, 22:57
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Election

Har kollat på massvis med asiatisk film nu på sistone. Den senaste i raden var Election som handlar om kampen om makten mellan två triad bossar. Inget överraskande men ännu en ganska bra film.

7/10
3/5

http://www.imdb.com/title/tt0434008/
Citera
2012-07-26, 23:17
Medlem
Lotsos avatar
Die Hard 2 (1990)

Åter igen så behöver jag inte skriva så mycket eftersom in princip alla har sett denna filmen (utom jag fören 2timmar sedan). Jag vet inte om jag gilla denna mer än 4an eller inte men för mig så är 1an fortfarande mästerverk och 3an en sjukt bra film. Denna kändes lite tam i handlingen jämfört med de andra filmerna. Men action scenerna var bra gjorda, Bruce Willis som McClane är ju legendarisk och Franco Nero som skurk SÅLD! Visst den kanske inte är den bästa i Die Hard serien men jämför man den med vilka action filmer som kommer ut idag är detta ett mästerverk! Sjukt underhållande, spännande och en twist som tog mig på bar gärning! Dock så hade en en del flaws, men vilka filmer har inte det?

3 av 5!

http://www.imdb.com/title/tt0099423/

Trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=gUg4gWjOgXs
Citera
2012-07-26, 23:21
Medlem
Bazinga90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysteriousstranger
Election

Har kollat på massvis med asiatisk film nu på sistone. Den senaste i raden var Election som handlar om kampen om makten mellan två triad bossar. Inget överraskande men ännu en ganska bra film.

7/10
3/5

http://www.imdb.com/title/tt0434008/

Fortsätt gärna med att se och recensera asiatisk film, då jag och en kompis ska köra en "Asian Month" och se massvis med asiatisk film när han kommer hem från Japan i september, jag behöver all inspiration jag kan få!
Citera
2012-07-27, 00:01
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cpt.Obvious
Nolan är ett geni även fast jag inte uppskattade Memento särskilt mycket.

Memento är ju fan det bästa som han gjort hittills, även om Inception kommer nära. Lite tråkigt att folk först börjar se hans storhet i och med Batman-filmerna då man redan märkte då Memento kom att han kunde bli något, som han mest sabbat med medelmåttiga filmer.
Citera
2012-07-27, 00:11
Medlem
RancorFeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Memento är ju fan det bästa som han gjort hittills, även om Inception kommer nära. Lite tråkigt att folk först börjar se hans storhet i och med Batman-filmerna då man redan märkte då Memento kom att han kunde bli något, som han mest sabbat med medelmåttiga filmer.

Gillar allt han har gjort efter Memento, förutom The Dark Knight. För många idéer, för många skurkar, för mycket av allting. Filmen känns också lite för lik andra actionfilmer också, för att kunna klassas som något speciellt. The Dark Knight Rises var dock fantastisk, ett äkta mästerverk - att fans av TDK inte kommer att uppskatta den är dock väldigt förståeligt, då den är mycket mer vuxen och "seg".
Citera
2012-07-27, 00:18
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RancorFeeder
The Dark Knight Rises var dock fantastisk, ett äkta mästerverk - att fans av TDK inte kommer att uppskatta den är dock väldigt förståeligt, då den är mycket mer vuxen och "seg".

Litar på dig då vi brukar vara utav samma mening i de flesta fallen, ska se filmen tidigast nästa vecka då stormen lagt sig lite. TDK har jag verkligen skitsvårt för, främst på grund av Ledger men det är väl tabu att säga bland alla hatiska fanboys här på forumet.

Nolan kändes fräsch då jag såg Memento då den var ny, och såg Pi för första gången i samma veva, fick samma intryck av Arronofsky. Nolan gick ned sig i min mening och ryckte upp sig igen med Inception medan Arronofsky inte gjort någonting bra sedan The Wrestler (kom The Fountain före eller efter?).
Citera
2012-07-27, 00:23
Medlem
Bazinga90s avatar
Citat:
Litar på dig då vi brukar vara utav samma mening i de flesta fallen, ska se filmen tidigast nästa vecka då stormen lagt sig lite. TDK har jag verkligen skitsvårt för, främst på grund av Ledger men det är väl tabu att säga bland alla hatiska fanboys här på forumet.

Nolan kändes fräsch då jag såg Memento då den var ny, och såg Pi för första gången i samma veva, fick samma intryck av Arronofsky. Nolan gick ned sig i min mening och ryckte upp sig igen med Inception medan Arronofsky inte gjort någonting bra sedan The Wrestler (kom The Fountain före eller efter?).

Före. Sen så finns det faktiskt flera som tycker att TDK är överskattad, men vi verkar inte vara många som är av den åsikten!
Citera
2012-07-27, 00:24
Medlem
LFNODFSs avatar
The Eagle

riktigt bra film, rekommenderar starkt
Citera
2012-07-27, 00:25
Medlem
Lotsos avatar
Citat:

Är The Prestidge bra? Ännu inte sett men den verkar intressant nog för att jag ska kolla upp den. Håller nästan med Rakii med Nolans Batman filmer och jag är ett hardcore Batman fan. Dock så tycker jag om TDK mer än Begins och tycker inte TDK är en dålig film dock sjukt överskattad.
The Fountain kom före The Wrestler (med 1år, The Fountain kom ut 2007, The Wrestler 2008). Har inte sett Pi ännu men vad jag har sett av Arronofsky är två filmer bara och tyckte sjukt mycket om dem filmerna The Wrestler & Black Swan.
Citera
2012-07-27, 00:26
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bazinga90
Före. Sen så finns det faktiskt flera som tycker att TDK är överskattad, men vi verkar inte vara många som är av den åsikten!

count me in on that one
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in