2012-09-05, 19:26
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Såg precis Planet Terror som jag sett så många gånger förr.
Mycket underhållande film med mycket action. Hoppas vi får fler sådana filmer snart.

4/5 då jag tycker den är lite för kort. Annars hade det blivit full pott
Citera
2012-09-05, 20:43
Medlem
JoeL431s avatar
A Quiet Place in the Country

Vad ska man säga? Den var riktigt bra. Kanske den bästa rolltolkningen jag sett av Franco Nero.
Han spelar en konstnär, ytterst bra! En väldigt, eller i vilket fall ganska speciell karaktär. Nero's spel är superbt och kanske den bästa rollen han presterat vad jag sett.

I vilket fall, han söker efter lugn och ro. En plats han kan vara konstnär på, a quiet place in the country. Hamnar i en kåk på vischan som är hemsökt av en ungmö, som levt på orten men dött under speciella omständigheter. Alla vet vem hon var, lösaktig och hora i vissas ögon men oerhört unik och vacker i andras.

Filmen är smått arty, men inget flumflum. En riktigt snyggt foto, verkligen! Morricone släpper ett tätt och intensivt score, ja det var minst lika bra som fotot. Fan vill egentligen bara se om den igen känner jag nu i efterhand.

Det var min första Elio Petri-film. Läste att det mesta han gjort är riktigt grymt så det blir till att kolla närmare på meritlistan nu.

4/5.

http://www.imdb.com/title/tt0065119/
Citera
2012-09-05, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoeL431
A Quiet Place in the Country

http://www.imdb.com/title/tt0065119/

Jag gillar också den filmen. Franco Nero är som du säger ruskigt bra och Vanessa Redgrave är
Citera
2012-09-05, 22:12
Medlem
JoeL431s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReturnToZero
Jag gillar också den filmen. Franco Nero är som du säger ruskigt bra och Vanessa Redgrave är
Tänker fortfarande på filmen, kan du rekommendera något annat av Elio Petri, kanske Investigation of a Citizen Above Suspicion eller We Still Kill the Old Way? Dem verkar båda lysande.
Har verkligen god tro till dessa filmer .

Man hade ju som sagt inte blivit ledsen om man fick ha henne klängandes på sin axel samtidigt som man läste "Supersex":
http://www.cinemaisdope.com/news/fil...try/1024-1.jpg
Citera
2012-09-05, 22:47
Medlem
Bongmons avatar
Cable guy.. Den var fan sämre än ja minns den.
Citera
2012-09-05, 22:57
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bongmon
Cable guy.. Den var fan sämre än ja minns den.

I min mening en av de bästa filmerna som Jim Carrey medverkat i, som jag annars har skitsvårt för.
Citera
2012-09-05, 23:10
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
I min mening en av de bästa filmerna som Jim Carrey medverkat i, som jag annars har skitsvårt för.

Håller nästan med. En lite underskattad svart komedi film, jag antar dem flesta förväntar sig en mer goofy komedi när den mer tar sig seriös och har ett jävla dystert slut.
Citera
2012-09-05, 23:10
Medlem
Bongmons avatar
Citat:

Say wut?

Över 5 på imdb?! Fattar inte hur detta kan vara. Men alla tycker väl inte som jag.
Citera
2012-09-05, 23:14
Medlem
Lys avatar
Det var flera månader jag såg en film senast ( men nu ska jag bli medlem på videobiblioteket, så snart blir det ordning på den saken ). Filmen jag såg var At Night I Fly, en dokumentär om livstidsdömda fångar i ett enormt stort fängelse i Kalifornien. Väldigt bra och intressant film.
Citera
2012-09-05, 23:38
Medlem
ConjureMes avatar
Såg White Dog, Samuel Fullers film om en hund som har tränats att attackera endast svarta människor. En film som har fått ett märkligt rykte om att vara en rasistiskt film då det är tydligt att den har ett, det må vara nästan uppgivet, antirasistiskt budskap. Hursom är filmen intressant, ganska speciell och med ickeromantiserade och nästintill kliniska våldscener. Kul att se Paul Winfield från Terminator som hundtränare/deprogrammerare och vilken insats jycken gör, helt enastående!
Citera
2012-09-05, 23:46
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConjureMe
Såg White Dog, Samuel Fullers film om en hund som har tränats att attackera endast svarta människor. En film som har fått ett märkligt rykte om att vara en rasistiskt film då det är tydligt att den har ett, det må vara nästan uppgivet, antirasistiskt budskap. Hursom är filmen intressant, ganska speciell och med ickeromantiserade och nästintill kliniska våldscener. Kul att se Paul Winfield från Terminator som hundtränare/deprogrammerare och vilken insats jycken gör, helt enastående!

Håller med dig att det är en väldigt speciell och samtidigt jävligt obehaglig film och studie av ondska, som du skriver så var hunden helt enastående i rollen! Den är filmen stannar kvar i ens medvetande länge, i alla fall hos mig!
Citera
2012-09-06, 00:01
Medlem
ConjureMes avatar
Citat:
Håller med dig att det är en väldigt speciell och samtidigt jävligt obehaglig film och studie av ondska, som du skriver så var hunden helt enastående i rollen! Den är filmen stannar kvar i ens medvetande länge, i alla fall hos mig!

Helt klart en unik och otäck film om rasism, ondska och människans ansvar. Tyckte om att den inte skrev en på näsan om vad man ska tycka eller tryckte upp moralkakor i ens ansikte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in