2012-08-15, 22:47
Citat:
Ursprungligen postat av Eddie.H
Pig Fucking Movie. Grymt söta killingar. En väldigt tragisk berättelse som var ganska berörande tills de sista 20 minuterna eller så då filmen bara blev skit -bokstavligen talat.

Även om jag tror mig förstå mig på precis varför han gjorde som han gjorde med avföringen så var det en något för utdragen äckelscen för min mage.

Är det samma film som i Sverige heter "Svinet"?
Citera
2012-08-15, 22:54
Medlem
Bazinga90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gorgoroth

Yes, det är den filmen!
Citera
2012-08-15, 22:55
Medlem
Eddie.Hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gorgoroth
Vet inte, men denna är det.
Citera
2012-08-15, 22:58
Bannlyst
Scream 6/10
Jag hade inte så stora förväntningar vilket var tur. Funkar att kolla på men inte så mycket mer. Ganska rolig film
Citera
2012-08-15, 23:01
Medlem
RancorFeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dwe
Jag menar inte hela soundtracket, utan vissa delar av det. Ute på vattnet, när de börjar förbereda buren tror jag att de är, är det väldigt typisk musik för en Spielberg-rulle. Sån där glad äventyrsfeeling som får filmen att kännas matiné-aktig. Det plus hela karaktären Quint sänker filmen en hel del för mig.

Gillar verkligen när den hurtiga äventyrfilmsmusiken brummar igång, det gör det ännu mer effektivt och obehagligt när själva hajens theme-låt börjar. När gänget är ute och jagar hajen så är det ju inte ett dugg otäckt, utan mer spännande, så då är det klart att musiken också ska vara passande.
Det absolut bästa dock, är ju när det inte är någon musik alls. När man bara hör det skvalpande vattnet. Riktigt stämningsfullt och otäckt.
Citera
2012-08-15, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RancorFeeder
Gillar verkligen när den hurtiga äventyrfilmsmusiken brummar igång, det gör det ännu mer effektivt och obehagligt när själva hajens theme-låt börjar. När gänget är ute och jagar hajen så är det ju inte ett dugg otäckt, utan mer spännande, så då är det klart att musiken också ska vara passande.
Det absolut bästa dock, är ju när det inte är någon musik alls. När man bara hör det skvalpande vattnet. Riktigt stämningsfullt och otäckt.
Jag hatar verkligen den Spielbergska äventyrsmusiken. Ganska mycket därför jag inte uppskattar Indy-filmerna heller. Däremot är själva theme-låten oerhört bra, trots att jag hört den hur många gånger som helst innan jag såg filmen.
Citera
2012-08-15, 23:19
Medlem
RancorFeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dwe
Jag hatar verkligen den Spielbergska äventyrsmusiken. Ganska mycket därför jag inte uppskattar Indy-filmerna heller. Däremot är själva theme-låten oerhört bra, trots att jag hört den hur många gånger som helst innan jag såg filmen.

Det är ju i alla fall inte lika illa som i Cruel Jaws ( Jaws 5 ), där Star Wars-musik spelas när hajen attackerar...
Citera
2012-08-15, 23:28
Medlem
Bazinga90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RancorFeeder
Det är ju i alla fall inte lika illa som i Cruel Jaws ( Jaws 5 ), där Star Wars-musik spelas när hajen attackerar...

Hahaha, såg den filmen för några veckor sedan. Hysteriskt underhållande hur han använder Star Wars-musiken, precis när man förväntar sig att resten av themet ska spelas så kommer det plötsligt något som skiljer sig lite från originalet. Det känns som att han har suttit och räknat takterna och ändrat lite, allt för att han ska undvika en stämning från Lucas och produktionsbolagen på ex antal miljoner!
Citera
2012-08-15, 23:50
Medlem
Lotsos avatar
Blue Velvet (1986)

Jag gav filmen en mini och tyst såklart (vill ju verka som en idiot) applåd när filmen slutade. Det här var ett mästerverk i mina ögon. Jag älskade dialogerna, karaktärerna, musiken, redigeringen, regisseringen och framför allt handlingen. Filmen börjar som om det är Kyle MacLachlan och Laura Dern som tonåringar som vill hjälpa polisen att lösa ett fall men ju mer och mer in i filmen desto mer mörkare och mörkare blir filmen och tar en rejäl twist. Och gud vad jag älskade det! Jag gillar även att Jack Nance dyker upp i lite små roller i nästan alla Lynch filmerna jag har sett (förutom Elephant Man) och gillade hans karaktär i denna som en gammal hög person
"I'm Paul."
Vet inte varför men jag bara älskade honom när han sa det andra gången till Kyle MacLachlans karaktär. Dennis Hopper var nästan genialisk som den sjuke Frank och jag trodde nästan att Hopper han själv hade gått galen. Men personen som gav det bästa skådespeleriet i filmen för mig var Isabella Rossellini som Dorothy Vallens. Hon lever detta skit liv och allt hon vill är att ha sin son tillbaka. Hon ger ett sådant kraftfullt skådespel att jag är chockad att hon inte ens var nominerad för en Oscar (men Oscars galan är för det mesta bara skit eftersom fel pris går till fel person/film 50%). Roligt när jag skriver dessa recensioner är att när en film verkligen är riktigt bra eller i detta fallet ett mästerverk så har man inte så mycket att skriva om man skriver allt man älskar och that's it medan om man skriver om en film man hatar kan man hålla på i all evighet skriva alla dem sakerna man hatade.
Har en fråga dock angående början av filmen. När Jeffrey's pappa är ute och vattnar blommorna så tar han sin hand mellan örat och halsen och faller ihop. Vad hände med honom? Fick han en hjärtattack?
I sin helhet ett mästerverk helt enkelt
SE DEN!

5 av 5!

http://www.imdb.com/title/tt0090756/

Trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=bWr4JvAWF20
Citera
2012-08-16, 00:00
Medlem
Bazinga90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
Blue Velvet (1986)

Jag gav filmen en mini och tyst såklart (vill ju verka som en idiot) applåd när filmen slutade. Det här var ett mästerverk i mina ögon. Jag älskade dialogerna, karaktärerna, musiken, redigeringen, regisseringen och framför allt handlingen. Filmen börjar som om det är Kyle MacLachlan och Laura Dern som tonåringar som vill hjälpa polisen att lösa ett fall men ju mer och mer in i filmen desto mer mörkare och mörkare blir filmen och tar en rejäl twist. Och gud vad jag älskade det! Jag gillar även att Jack Nance dyker upp i lite små roller i nästan alla Lynch filmerna jag har sett (förutom Elephant Man) och gillade hans karaktär i denna som en gammal hög person
"I'm Paul."
Vet inte varför men jag bara älskade honom när han sa det andra gången till Kyle MacLachlans karaktär. Dennis Hopper var nästan genialisk som den sjuke Frank och jag trodde nästan att Hopper han själv hade gått galen. Men personen som gav det bästa skådespeleriet i filmen för mig var Isabella Rossellini som Dorothy Vallens. Hon lever detta skit liv och allt hon vill är att ha sin son tillbaka. Hon ger ett sådant kraftfullt skådespel att jag är chockad att hon inte ens var nominerad för en Oscar (men Oscars galan är för det mesta bara skit eftersom fel pris går till fel person/film 50%). Roligt när jag skriver dessa recensioner är att när en film verkligen är riktigt bra eller i detta fallet ett mästerverk så har man inte så mycket att skriva om man skriver allt man älskar och that's it medan om man skriver om en film man hatar kan man hålla på i all evighet skriva alla dem sakerna man hatade.
Har en fråga dock angående början av filmen. När Jeffrey's pappa är ute och vattnar blommorna så tar han sin hand mellan örat och halsen och faller ihop. Vad hände med honom? Fick han en hjärtattack?
I sin helhet ett mästerverk helt enkelt
SE DEN!

5 av 5!

http://www.imdb.com/title/tt0090756/

Trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=bWr4JvAWF20

Håller med dig på varenda punkt utom en - Dennis Hopper var minst sagt genialisk i den filmen, inte nästan, hehe. Skitkul att du gillade filmen lika mycket som jag gjorde när jag såg den, nu måste jag rota fram min DVD och se filmen på en gång, den får bli min nattfilm!

Edit - Jag applåderade också för mig själv efter att jag hade sett filmen, sen undrade jag över vad fan jag sysslade med!
Senast redigerad av Bazinga90 2012-08-16 kl. 00:02.
Citera
2012-08-16, 00:09
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bazinga90
Håller med dig på varenda punkt utom en - Dennis Hopper var minst sagt genialisk i den filmen, inte nästan, hehe. Skitkul att du gillade filmen lika mycket som jag gjorde när jag såg den, nu måste jag rota fram min DVD och se filmen på en gång, den får bli min nattfilm!

Edit - Jag applåderade också för mig själv efter att jag hade sett filmen, sen undrade jag över vad fan jag sysslade med!

Du vet inte vad det var som hände med Jeffrey's pappa i början av filmen?
Okej då jag redigerar om det och säger att Hopper VAR genialisk i filmen
Citera
2012-08-16, 00:12
Medlem
The Dictator.
Till en början var den inte speciellt bra, men den blir betydligt roligare längre in.
Hur lång är Sacha egentligen? Han framstod som en jätte när han var bland vanligt folk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in