2012-07-24, 12:36
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gameboy92
Var kan du ha gjort det? Jag har hört omdömen som årets bästa actionfilm och liknande överallt. Har dock själv inte hunnit se den än.

Bra fråga... Vill minnas att jag läste det här på forumet men nu hittar jag inte inläggen. Jag kanske blandar ihop den med någon annan...
Senast redigerad av SiSenior 2012-07-24 kl. 12:41.
Citera
2012-07-24, 14:26
Medlem
RancorFeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Var har du läst bra om den? Jag har läst raka motsatsen

Helt klart årets actionrulle, än så länge i alla fall! Tror att den bara har fått bra kritik, mer eller mindre.
Citera
2012-07-24, 14:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Var har du läst bra om den? Jag har läst raka motsatsen

Jag kommer inte ihåg vilken tråd. Sökte bara efter en skön film så var det någon som rekommenderade The Raid så kollade jag trailern innan jag tankade ner den. Det kan ha varit tråden "Årets bästa film 2012" men jag är inte helt säker.
Citera
2012-07-24, 14:40
Medlem
MASSAGATTIs avatar
I natt vart det en gammal goding som de flest har sett. http://www.imdb.com/title/tt0088763/

Högklassigt underhållningsvärde och kultstatus ger denna film lätta 8/10 tidsresor.
Citera
2012-07-24, 15:02
Medlem
RancorFeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
I natt vart det en gammal goding som de flest har sett. http://www.imdb.com/title/tt0088763/

Högklassigt underhållningsvärde och kultstatus ger denna film lätta 8/10 tidsresor.

Perfekt film, men kult är den väl ändå inte? Den har väl varit älskad sen den visades på bio.

---

Friday the 13th: Part 3
Känns inte alls som att det är Steve Miner som har gjort denna, all lekfullhet när det kommer till filmskapande är som bortblåst. Tvåan är faktiskt riktigt, riktigt snyggt gjord, och faktiskt välspelad av skådisarna, men denna känns bara framstressad. Det enda positiva är de snygga splattereffekterna.
Citera
2012-07-24, 15:18
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RancorFeeder
Perfekt film, men kult är den väl ändå inte? Den har väl varit älskad sen den visades på bio.

Lets agree to disagree on that statement
Citera
2012-07-24, 15:22
Medlem
Kerringracks avatar
Såg Lasse Hallströms Hachiko: A Dog's Story för att den undgått mig och hade 8.1 på IMDb. Det här med relationen mellan man och hund må vara ett uttjatat koncept, speciellt då jag som barn sett massor av liknande filmer, men denna tyckte jag var väldigt fin och emellanåt rörande.

Filmen är baserad på en sann historia från Japan och blev först (?) filmatiserad under namnet Hachikô monogatari 1987. Känns som att den också kan vara värd en titt.
Citera
2012-07-24, 15:37
Medlem
RancorFeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI

Lets agree to disagree on that statement

Men jag har ju faktiskt rätt, haha. Det är en älskad film, och den har alltid varit det. Inte en kultfilm överhuvudtaget.
Citera
2012-07-24, 15:45
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Festen:

Såg precis färdigt Festen nu och måste säga att den är väldigt intressant. Sättet de filmar på, professionellt men på samma gång amatörmässigt görs otroligt bra och handlingen samt temat är faktiskt väldigt speciellt, åtminstone på det sättet Vinterberg har lagt upp den. Danska tungmålet känns dessutom väldigt bra på film.

Något jag stör mig väldigt mycket på är att den levande systern i familjen (Helene) ser ungefär lika gammal ut som hennes mor (Else). 8/10.
Senast redigerad av Cpt.Obvious 2012-07-24 kl. 15:52.
Citera
2012-07-24, 16:25
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cpt.Obvious
Festen:

Såg precis färdigt Festen nu och måste säga att den är väldigt intressant. Sättet de filmar på, professionellt men på samma gång amatörmässigt görs otroligt bra och handlingen samt temat är faktiskt väldigt speciellt, åtminstone på det sättet Vinterberg har lagt upp den. Danska tungmålet känns dessutom väldigt bra på film.

Något jag stör mig väldigt mycket på är att den levande systern i familjen (Helene) ser ungefär lika gammal ut som hennes mor (Else). 8/10.

Låter mycket lovande. Återkommer med egna tankar när jag sett rullen.
Citera
2012-07-24, 18:02
Medlem
Rocket-Queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cpt.Obvious
Festen:

Håller med om att det är en bra film! Gillar egentligen inte Dogma-stilen men Festen är en av få filmer det funkar i. Den och Elsker dig for evigt...
Citera
2012-07-24, 20:28
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Zombieland

Från dansk dogma-film till förmodligen den bästa splatterfilmen jag har sett.
Det är få äkta (där det enbart är splatter, inget annat) splatterfilmer som är välgjorda, ännu färre som har en av de snyggaste skådespelarna idag i casten.
Storyn är som i de flesta zombiesplatter-filmer lika med noll, i den här försöker det inte ens vara en story utom hur apokalypsen började. Reglerna som Columbus (Jesse Eisenberg) har skapat ger en skön grund till hur det fungerar, Eisenberg som för övrigt är en skådespelare jag ogillar ganska stark får man ett skönt intryck av i Zombieland. Vill också tillägga att Tallahassee (Woody Harrelson) har en enormt skön karaktär och han passar grymt bra i rollen som "badassmotherfucker".

Jag kan helt ärligt säga att Zombieland är den bästa zombiefilmen jag någonsin sett och förmodligen någonsin kommer se och jag måste åter poängtera skönheten hos Wichita/Christa (Emma Stone).
Trots dessa ovanstående lovord kan jag inte ge den 10/10, det är trots allt "bara" en zombiefilm utan någon egentlig handling. Jag ger den med sorg i hjärtat 9/10 och hoppas innerligt att det kommer en uppföljare.

MVH
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in