2013-03-02, 19:40
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
Håller med dig jag diggar verkligen Nic Cage och i ärlighetens namn så är Drive Angry en av mina favoriter från 2011

Den diggade jag också, även Stolen var rätt sevärd om jag inte har fel för mig. Annars är hans bästa roller i Wild At Heart och Leaving Las Vegas men han gör så jäkla mycket film så man hade kunnat namedroppa hur många som helst egentligen. Min favoritskådespelare helt enkelt.

OBS Spoilers:

Såg Stålis ifrån 70-talet. Det syns att den var ifrån den tiden och därmed kan den kännas lite utdaterad i dagens digitala film-era. Hursomhelst har jag vad jag tycker ändå lärt mig att försöka bortse ifrån det och istället hänga med i själva handlingen utav filmen. Det är ändå det som betyder något, vilket även kräver gott skådespeleri, bra miljöer och kameraarbete för att försätta en in i filmens värld. Det tycker jag att Stålmannen lyckades med, framförallt var filmen underhållande och hade några komiska sekvenser i sig med bland annat Hackmans Lex Luthor och hans situation med att behöva smida ondskefulla planer med sågspån till kumpaner.

Stålmannen är stålmannen och det som fungerar med karaktären är att hans totala motsats är hans alter-ego, den fege Clark Kent som är mer rädd än Lois Lane när de blir överfallna utav rånare. Det är även slående att det är Stålmannen och inte Clark som hon faller för. Själva scenen när Stålmannen och hon möts på balkongen och efterföljande händelser finner jag vara filmens absoluta höjdpunkt, den är magisk helt enkelt och man blir som en liten skolflicka när man väl ser på den.

Det negativa är väl att det stundtals ser rätt billigt gjort ut, att Lex Luthor aldrig känns som ett riktigt hot och upplösningen när han räddar vad vi tror är en död Lois känns alldeles för enkel gjord, man känner sig lite grundlurad precis som den fete ondeskulla psykobitchen i Lida.

Kort och gott:

En utav de bättre superhjältefilmerna.
Citera
2013-03-02, 19:49
Medlem
Dr_Dollars avatar
För andra fredagen i rad gick jag på bio...helt ensam dessutom och kollade på:
Argo
http://www.youtube.com/watch?v=w918Eh3fij0

Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka.
Filmen i sig var rätt tröttsam emellanåt faktiskt, men filmatiseringen, klädvalet, frisyrerna och storyn var riktigt jävla bra.
Ben Affleck gör rollen också riktigt bra.

Lite förutsägbar kanske...men helt ok.

3/5

Att gå på bio ensam en fredagkväll är väldigt underskattat och riktigt jävla trevligt faktiskt
Citera
2013-03-02, 20:02
Medlem
sim-man92s avatar
Citat:
Ja 1993 är även väldigt bra år i hans kategori då han även gjorde Gilbert Grape och This Boy's Life dock gjorde han inte så bra filmer (bortsett från dessa två då) ända upp till 2002. Enligt mig i alla fall
Sett The Basketball Diaries ?
Citera
2013-03-02, 20:22
Medlem
Spyrrans avatar
Håller på att försöka se filmer om jag ännu inte har sett, men som är populära/omtycka och som överlag har fått positiva omdömen.

Så de senaste två filmerna som jag såg fick bli:

The Departed
Hade faktiskt ganska låga förväntningar, då jag inte brukar tycka om hypade filmer. Dessutom är inte maffia/gangsterfilmer riktigt min typ av film. Men jag blev faktiskt positivt överraskad. Ett extra plus för slutet, som förvånade mig.

Är dock lite osäker på om jag ska ge filmen en stark 3 eller en svag fyra.

Hotel Rwanda
Ser vissa likheter med Schindler’s list. Om man bortser från det, så gillade jag inte filmen alls. Det finns inget som engagerar eller berör, trots att filmen har potential till det. Tyckte dessutom att filmen var lite seg på sina håll.

2/5.
Citera
2013-03-02, 20:32
Medlem
NirvanAs avatar
The Hobbit
På BluRay kanske ska tilläggas, inte så bra som jag hade förhoppning att den skulle vara. Sagan om Ringen filmerna är 10x bättre. Ändå en hyfsad äventyrsfilm. Den får 3/5 av mig.
Citera
2013-03-02, 20:45
Medlem
StonedSwedes avatar
The ABC's of Death - En jävla massa regissörer
Ben Wheatley, Xavier Gens, Srdjan Spasojevic, Marcel Sarmiento och Timo Tjahjanto är genier. Ti West, och en massa andra, förtjänar att skura golv i ett halvår.
Citera
2013-03-02, 20:52
Medlem
Citat:
Håller med dig jag diggar verkligen Nic Cage och i ärlighetens namn så är Drive Angry en av mina favoriter från 2011

Citat:
Ursprungligen postat av Fjodorov
Den diggade jag också, även Stolen var rätt sevärd om jag inte har fel för mig. Annars är hans bästa roller i Wild At Heart och Leaving Las Vegas men han gör så jäkla mycket film så man hade kunnat namedroppa hur många som helst egentligen. Min favoritskådespelare helt enkelt.
Jag hoppas att ni båda sett Vampire's Kiss. Filmen som helhet är rätt risig, det sticker jag inte under stol med, men sista 20 kan mycket väl vara det roligaste jag sett på film.

Peter Loew: [as he runs down the sidewalk of residential part of town] I'm a vampire! I'm a vampire! I'm a vampire!
Citera
2013-03-02, 21:20
Medlem
Gosifs avatar
Mr.Brooks från 07. En sevärd film med Kevin Costner. Intressant att se han som psykopat.

3/5
Citera
2013-03-02, 21:26
Medlem
Grinulvs avatar
"En oväntad vänskap" grymt fin fransk film. Stark 4.
Citera
2013-03-02, 21:56
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dwe
Jag hoppas att ni båda sett Vampire's Kiss. Filmen som helhet är rätt risig, det sticker jag inte under stol med, men sista 20 kan mycket väl vara det roligaste jag sett på film.

Peter Loew: [as he runs down the sidewalk of residential part of town] I'm a vampire! I'm a vampire! I'm a vampire!

Är den i klass med nyinspelningen utav The Wicker Man? En film som kan vara helt fantastisk att kolla på om man är på rätt humör.

Såg Con Air nyligen och fick även snyftat en liten skvätt på slutet, fantastisk action-film helt enkelt. Jag har svårt att riktigt förklara vad det är som gör att jag tycker om den men helhet, all action, all dessa bovar, alla dessa idioter till agenter och explosioner överallt tillsammans med elgitarrsriff. Jag börjar greppa dealen med Högoktanig Action.

Bäst i filmen var Steve Buscemis karaktär.

Sevärd!
Citera
2013-03-02, 22:29
Medlem
Gameboy92s avatar
Red Dawn (2012)
Såg den enbart för Chris Hemsworth som jag börjat gilla mycket på sista tiden. Filmen som sig var dock ganska bra för en film med 5.3 på IMDB. Actionscenerna var spännande och välregisserade. De scener som bara skildrade karaktärerna när de snackade var dock ganska kassa då majoriteten av de unga skådespelarna var riktigt inkompetenta. Främsta anledningen till det dåliga betyget tror jag dock ligger i att många ogillar handlingen av politiska skäl.
Hade jag sett den här filmen när jag var typ 14 så hade jag nog gillat den en hel del. Nu anser jag dock att den var helt ok men inte mer.
Citera
2013-03-02, 23:39
Medlem
Lotsos avatar
Rise of the Guardians (2012)

Ännu en animerad film som imponerar och måste säga att av alla de animerade filmerna jag sett från 2012 så är bara ett par som var dåliga och 2012 i mina ögon var ett fantastiskt år för animerade filmer.
Dock hade jag problem med filmen men dessa problemen dök inte upp fören 1 timme in vilket är delvis positivt så det inte var småproblem här och där genom hela filmen.
Först så kommer den klassiska klichén i en animerad film att vår huvudperson blir missbedömd av gruppen och gruppen anser att vår huvudperson inte ska vara med mer och blir sur på honom och skiter i honom. Här så kom det från ingenstans och legenderna blev sura för typ ingenting så bara att ha den med i filmen var opassande och kom från ingenstans. Sedan har vi när skurken försöker få med sig huvudpersonen med på sin sida och han går nästan med på det. Sedan bygger dem upp Pitch a.k.a The Boogeyman ganska mycket och han är väldigt stark genom hela filmen. Men i slutet så besegrar de honom väldigt snabbt och ganska tamt. Det var nog den största besvikelse från filmen jag fick att skurken blev besegrad väldigt enkelt när de hade gjort honom ganska så kraftfull genom resten av filmen.
Men jag måste medge resten gillade jag verkligen i filmen. Jag fann det väldigt intressant hur kreativa skaparna av filmen var när de designade karaktärerna framför allt tandfen och hur deras olika världar såg ut. Rösterna passade perfekt till karaktärerna, Hugh Jackman som påskharen genialt och Alec Baldwin gör en bra röst som är väldigt annorlunda från hans egen och lever in i jultomte rollen väldigt bra. Den enda personen som känns lite fel är Chris Pine som Jack Frost då Pine's röst var alldeles för mörk till en sådan kropp det kändes lite fel men ju mer jag såg av filmen desto mer vände man sig vid rösten till kroppen. Sedan tyckte jag dessvärre att Jack Frost var den minst intressanta av våra fem legender.
Humorn och dramat funkade alldeles utmärkt i filmen och balanserades väldigt bra och där fanns en hel del roliga skämt i filmen men även dramatiken var bra och fick en att tänka på när man själv var liten och trodde på alla dessa sagokaraktärer.
I sin helhet gillade jag denna filmen en hel del där var en del problem. Men humorn var bra, dramatiken var bra, karaktärerna var intressanta och kreativa, rösterna passade perfekt och animationen var även den fantastiskt kanske inte den bästa animationen Dreamworks har använt men fortfarande var den bra och framför allt slutet var väldigt vackert. Med andra ord en fin familjefilm för hela familjen.

3.5 av 5!

http://www.imdb.com/title/tt1446192/?ref_=sr_1

Trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=yd71LWhCO4s
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här