Citat:
Ursprungligen postat av Bazinga90
Session 9 - En väldigt bra film i mitt tycke, bra story och gedigna insatser av David Caruso och Petter Mullan. Fick nästan intrycket av att filmen inte har någon oskärpa eller något specifikt var det i alla fall som jag reagerade på angående fotot, även om jag inte riktigt kan sätta fingret på vad det är. Hur som helst är det en riktigt bra film, tummen upp!
8/10
Brukar vara lite si eller så med vad folk tycker om den filmen just pga. hur den är filmad tror jag. Jag gillade den inte efter första titten, men eftersom alla snackar så bra om den blir det nog en till tittning. Var ganska längesen jag såg den.
Såg senast
Punch Drunk Love. Mycket bra film som man kan skratta och även gråta åt om man kan identifiera sig med huvudrollen. En av de bästa scenerna är väl när Adam Sandler spelar mot Seymour Hoffman mot slutet av filmen. Då skurken blir satt på plats vill säga.
Barry (Sandler) är en socialt avvikande person (läs: någon grad av autism) som fått ta skit från sina systrar hela sitt liv pga. hans oförmåga att fungera i sociala sammanhang.
Han blir utnyttjad och förlöjligad pga. sina svagheter även i vuxen ålder. Till slut står han upp för sig själv och det är en riktigt skön "ge igen-känsla" när han gör detta Sandler-style. Dvs. slår och skriker.
Kan verka lite cheesy med det romantiska inslaget, men det är klart en film jag kan se om många gånger och rekommenderar till alla med ett öppet sinne.