2012-06-01, 22:23
Medlem
NEZTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Jag är alltid skeptisk mot filmer som Chris Messina är med i. Hur skötte han sig i den här filmen?

Har inte sett han eller lagt märke till han i andra filmer så kan inte jämföra med något, men tyckte han var helt ok faktiskt...... han har inte strålkastaren på sig allt för mycket.
Citera
2012-06-01, 22:25
Medlem
Mission impossible 4 Ghost protocol.Helt ok sambon kollar ju på lets dance.
Citera
2012-06-01, 22:27
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bazinga90
Session 9 - En väldigt bra film i mitt tycke, bra story och gedigna insatser av David Caruso och Petter Mullan. Fick nästan intrycket av att filmen inte har någon oskärpa eller något specifikt var det i alla fall som jag reagerade på angående fotot, även om jag inte riktigt kan sätta fingret på vad det är. Hur som helst är det en riktigt bra film, tummen upp!

8/10

Glad att du tyckte om den!
Citera
2012-06-01, 22:33
Medlem
Bazinga90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Glad att du tyckte om den!

Jo, jag tyckte verkligen om den, en alldeles förträfflig kvällsfilm. Kul att se Caruso i något annat sammanhang än CSI: Miami, jag tycker att han är riktigt bra i filmen.
Citera
2012-06-01, 22:50
Medlem
Lotsos avatar
Prometheus (2012)

Vet inte riktigt hur jag känner för denna film. Har olika reaktioner till den, jag både tycker om och inte tycker om den.
Men för de mesta så funkade filmen. Jag hade önskat mer blod och action än mer seriös ton men jag antar de är vad filmen är. Jag är verkligen inte insatt i hela konceptet var jag aldrig från början och är inte nu heller. Förstår inte allt hype och vad det ska vara för något till en Alien film. Så som jag ser det är det en prequel men de flesta säger den tar bara palts vid samma universum som Alien gör. Jag är väll bara dum som inte fattar något.
Favoriterna var där bara tre jag egentligen gillade: David (Michael Fassbender), Meredith Vickers
(Charlize Theron) och Janek (Idris Elba). Resten tyckte jag inte om då dem bara var tråkiga.
Som en evolutions film och filosofisk så fungerade den verkligen. Där är även en del Alien reference i den. Det är en film då du verkligen måste tänka för att förstå vad som verkligen händer och sådana filmer tycker jag faktiskt om! Det är inte Ridley Scott's mästerverk men det är fortfarande en av hans bästa! (Alien och Blade Runner är fortfarande hans mästerverk och kommer alltid förbli det).

3.5 av 5!

http://www.imdb.com/title/tt1446714/

Trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=WiguOy5ZFks
Senast redigerad av Lotso 2012-06-01 kl. 22:54.
Citera
2012-06-01, 22:57
Medlem
Guldtandens avatar
Citat:
Jo, jag tyckte verkligen om den, en alldeles förträfflig kvällsfilm. Kul att se Caruso i något annat sammanhang än CSI: Miami, jag tycker att han är riktigt bra i filmen.
Älskar CSI Miami... så ska nog också kolla på den filmen ikväll
Citera
2012-06-01, 23:06
Medlem
Feraponts avatar
Såg också Prometheus ikväll, en film som gjorde 3D-formatet rättvisa (första gången jag upplevde det också). Dock begriper jag mig fortfarande inte på Scotts fascination för vidrigheter; den här filmen var fantastiskt motbjudande och innehöll (halvspoiler följer)

Icke desto mindre en formidabel bioupplevelse, snusket till trots, och när rymdskepp och natur skildras på bilden är det en fröjd för ögat.

6/10.
Citera
2012-06-01, 23:14
Medlem
Rakiis avatar
Citat:

Ja, Caruso fungerar väldigt bra i den filmen och Peter Mullan är alltid förbannat bra. På tal om Mullan, har du sett Tyrranosaur med honom?
Citera
2012-06-01, 23:22
Medlem
Bazinga90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Ja, Caruso fungerar väldigt bra i den filmen och Peter Mullan är alltid förbannat bra. På tal om Mullan, har du sett Tyrranosaur med honom?

Nej jag har inte sett den men den verkar riktigt intressant av det som jag har läst om den. Är det en bra film?
Citera
2012-06-01, 23:23
Medlem
KUSEs avatar
Citat:
Session 9 - En väldigt bra film i mitt tycke, bra story och gedigna insatser av David Caruso och Petter Mullan. Fick nästan intrycket av att filmen inte har någon oskärpa eller något specifikt var det i alla fall som jag reagerade på angående fotot, även om jag inte riktigt kan sätta fingret på vad det är. Hur som helst är det en riktigt bra film, tummen upp!

8/10
Brukar vara lite si eller så med vad folk tycker om den filmen just pga. hur den är filmad tror jag. Jag gillade den inte efter första titten, men eftersom alla snackar så bra om den blir det nog en till tittning. Var ganska längesen jag såg den.

Såg senast Punch Drunk Love. Mycket bra film som man kan skratta och även gråta åt om man kan identifiera sig med huvudrollen. En av de bästa scenerna är väl när Adam Sandler spelar mot Seymour Hoffman mot slutet av filmen. Då skurken blir satt på plats vill säga.

Barry (Sandler) är en socialt avvikande person (läs: någon grad av autism) som fått ta skit från sina systrar hela sitt liv pga. hans oförmåga att fungera i sociala sammanhang.
Han blir utnyttjad och förlöjligad pga. sina svagheter även i vuxen ålder. Till slut står han upp för sig själv och det är en riktigt skön "ge igen-känsla" när han gör detta Sandler-style. Dvs. slår och skriker.

Kan verka lite cheesy med det romantiska inslaget, men det är klart en film jag kan se om många gånger och rekommenderar till alla med ett öppet sinne.
Citera
2012-06-01, 23:25
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Nej jag har inte sett den men den verkar riktigt intressant av det som jag har läst om den. Är det en bra film?

Den är bra fast var lite väl mörk och dyster för sitt eget bästa för att jag skulle tycka om den mera, men helt klart sevärd är den! Neds är en annan film med Mullan i en biroll och som han dessutom regisserade, det är en jävligt bra men också dyster och mörk film.
Citera
2012-06-02, 00:02
Medlem
Om en pojke. http://www.imdb.com/title/tt0276751/

För mycket Hollywood enligt mig. Men sensmoralen i filmen är ju ändå bra.
5.5/10 känns som ett passande betyg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in