Citat:
Ursprungligen postat av Cpt.Obvious
Nja, jag gillade den som sagt. Till viss del för att Emma Stone är så äckligt snygg där men också de övriga anledningarna jag tidigare skrev.
När du väl säger det angående indianbutiken kom jag också på att tänka är det helt klart ett tvådelat budskap om man tänker efter, vet dock inte på vilket sätt regissören ville att man skulle tolka det.
Jag gillade Shaun of the Dead och anser att den är helt i samma klass som Zombieland, övriga zombiesplatters finns det mycket att önska ifrån.
En av anledningarna till varför
Shaun of the Dead är så bra är att man skrattar ihjäl sig av alla små referenser till Romeros och Fulcis klassiker. Regissören som gjorde
Zombieland verkar bara ha sett på moderna skräpzombiefilmer som remaken av
Dawn of the Dead, och det tycker jag är riktigt tråkigt. Det finns alltså ingen som helst kärlek till genren, och jag är hundra procent säker på att regissören inte ens har hört talas om Umberto Lenzi, det gör mig förbannad.
Kanske låter jättefånigt, men när jag ser en zombiefilm, så vill jag se en satirisk film som driver med ett fräscht ämne. Zombies är perfekta metaforer för många saker, och jag tycker att det är det som de ska användas till. Zombiefilmer brukar vara intelligenta, och det älskar jag.