2012-09-02, 21:45
Medlem
sim-man92s avatar
Såg Umberto D som var en mycket gripande upplevelse, var tårögd i slutet. I samma klass som Cykeltjuven utan tvekan. Kemin mellan Carlo Battisti och Hunden är slående
4 av 5
Citera
2012-09-02, 22:15
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sim-man92
Såg Umberto D som var en mycket gripande upplevelse, var tårögd i slutet. I samma klass som Cykeltjuven utan tvekan. Kemin mellan Carlo Battisti och Hunden är slående
4 av 5
Säger du att den var i samma klass som Cykeltjuven blir jag verkligen sugen på att se Umberto D.
Citera
2012-09-02, 22:46
Medlem
Black Swan http://www.imdb.com/title/tt0947798/

Mycket märklig film må jag säga. Den var så skum så att den blev rätt bra. . .
Citera
2012-09-02, 22:55
Medlem
Rocket-Queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Säger du att den var i samma klass som Cykeltjuven blir jag verkligen sugen på att se Umberto D.

Tycker personligen att Umberto D. är bättre.
Citera
2012-09-02, 23:04
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EddieGein
Elephant
Oerhört speciell film. Likt många andra så blev jag inte frustrerad av de osvarade frågorna.

8,5/10

Vilken av Elephant-filmerna var det du såg?
Citera
2012-09-02, 23:05
Medlem
SiSeniors avatar
Intouchables 4/5
Helt underbar film. Den gav mig många skratt och rörande stunder. Det var inte mycket som saknades för ett toppbetyg till den här filmen. Fantastisk.
Citera
2012-09-02, 23:17
Medlem
EddieGeins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Vilken av Elephant-filmerna var det du såg?
Den från 2003. Regisserad av Gus Van Sant.
Citera
2012-09-02, 23:30
Medlem
JoeL431s avatar
Return to Sleepaway Camp

En ganska oengagerad story som mest snurrar runt tjockisen, som mobbas och mobbar. Det skriks och skriks filmen igenom, en renodlad teen slasher. Det kunde blivit mycket bättre, om det varit mer fokus på en handfull karaktärer mer än att klyscha till det hela tiden.
Nu tappar man istället intresset och sitter av filmen i helhet. Inte alls i samma stil som den första och andra, även om det påminner rätt kraftig om en 80's slasher. Men bristfälligheter finns det gott om.

Är ändå svag för genren, det medger jag. Men det blir för mycket.. Skrik och falsett, även hos killarna. Det känns udda!

Bäst i filmen är helt klart Isaac Hayes, tragiskt att detta blev hans sista inblandning i filmskapande.
Det är Robert Hiltzik som gjort filmen igen, samma regissör som skapade första Sleepaway Camp-filmen. Den gillade jag verkligen (tror iof att jag inte har många på min sida), förundransvärt hur pass mycket dem skiljer sig åt i klass.

Men, men en svag 2/5 får den ändå. Jag är oftast optimist, till filmernas fördel!
Citera
2012-09-02, 23:33
Medlem
Lotsos avatar
Man on Fire (2004)

En blandning mellan Léon och Taken fast är fortfarande sin egen film. Vad jag älskade i denna filmen var relationen mellan Denzel Washington och Dakota Fanning, deras relation och kemi är nog ett av de bästa jag har sett i film någonsin och framför allt när det gäller vuxen och barn relation. Det är stark punkten i filmen och gör hälften av filmen ännu mer övertygande åt Denzels sida. Personligen tyckte jag om filmen mer och tyckte den var mer intressant när Dakota var med, efter hon blir kidnappad så blir filmen det vanliga revansch temat men dock väldigt bra utfört jag gillar bara första halvan mer dock. Christopher Walken är som alltid underhållande med att spela Christopher Walken. Radha Mitchell gör även ett utmärkt jobb som mamman och Giancarlo Giannini är även han bra som polis (han verka spela polis i nästan alla filmer jag har sett han i...). Under filmens gång kommer det fler twistrar och en del av dem är bra och oförutsägbara men en del är också förutsägbara och där var två stora twister i filmen som jag förutspådde rätt tidigt.
Under en del action scener så skakade kameran en del och olika färger dök upp och dem gick i slow motion och ibland stannade bilden och sedan speeda dem upp det, jag är verkligen inget fan av detta alls i filmer och får mest huvudvärk av det.
I sin helhet en mycket bra action/thriller film och verkligen sevärd bara för relationen och kemin mellan Denzel och Dakota! När filmer under 2000-talet brukar vara "barn" vänliga och var PG-13 är detta en skön film tillbaka där action/thriller genre ska vara!

4 av 5!

http://www.imdb.com/title/tt0328107/

Trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=g4kLizDXLY0
Citera
2012-09-02, 23:45
Medlem
Compliance - http://www.imdb.com/title/tt1971352/ Inspired by true events

Jävligt disturbing film om jag ska va helt ärlig. Satt dock hela tiden och tänkte.. hur fan kan de här hända? Inte alltid man tittar bort när en fin kvinna visar sina bara bröst, Ill just leave it like that.
Citera
2012-09-03, 00:05
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Bara 7/10!? Det är ju världens bästa film för bövelen! Var det bara för att den var lite halvseg så den tappade 3 poäng eller var det något mer du inte gillade?
Nja, världens bästa film skulle jag nog inte kalla den men en annan grej som var lite halvt dåligt enligt mej är att
Sen är betyget 10/10 inte något jag delar ut ofta.
Citera
2012-09-03, 00:14
Medlem
District 9 - Har sedan jag var liten varit intresserad av allt som har med aliens och ufon att göra, så jag har ingen aning varför jag väntat så länge med att se District 9. Det var en mycket bra film som lyckas blanda dokumentär-stil men rå sci-fi-action på en mycket bra sätt, plus en realistisk känsla över det hela!

Den var lite väl övertydlig i vissa scener, vilket var synd, det gick inte att missa vad dom ville få fram med filmen.

4/5
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in