2012-07-23, 23:55
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Skulle påstå att det är hans bästa tillsammans med just Violent Cop!

Ska se den filmen. 3 filmer att se framemot då. Kikujiros sommar ska ju tydligen vara en helt annan typ av film men inom de närmaste dagarna ska jag se flera av hans filmer.
Citera
2012-07-23, 23:55
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EddieGein
Såg på Blood Simple. Otroligt spännande, väldigt lyckad debut för Coen-bröderna!
8/10

Haha detektiven är så jävla bäst i den filmen.
Citera
2012-07-24, 00:00
Medlem
Bazinga90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HowlinWolf
De enda jag karaktärerna jag störde mig var den kraftige wiggern, som man vill ge en käftsmäll, samt den sönderspacklade gothtjejen med enorma födelsemärket mitt i fejset (ta bort det för helvete!!!). Synd att regissören Jordan Melamed inte gjort fler filmer, för Manic var en riktigt lovande debut.

Hahaha, jag kände exakt samma sak när jag såg filmen! Men filmen är riktigt bra och det är verkligen synd att regissören inte gjort fler filmer.
Citera
2012-07-24, 00:11
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysteriousstranger
Ska se den filmen. 3 filmer att se framemot då. Kikujiros sommar ska ju tydligen vara en helt annan typ av film men inom de närmaste dagarna ska jag se flera av hans filmer.

Kikujiro är en otroligt bra film det också, fast som sagt väldigt olik hans övriga filmer.
Citera
2012-07-24, 00:12
Medlem
ZlatanManias avatar
REC 3 Genesis. filmen påminde inte ett dugg om dom tidigare REC filmerna hade ingenting med dom att göra, sen bytte dom stundtals ut hela grejen att kameramannen är en karaktär.. Om titeln inte hade varit just REC så hade det kunnat vara en helt okej skräckfilm men nej, detta duger inte på långa vägar. Tänkte även på att om det inte hade varit zombiescener så skulle genren i stort sett vara drama, till och med bakgrundsmusiken och filmomslaget kändes oseriösa.. Inte okej.

Det är tråkigt att se att den skulle vara så dålig, hade mycket högre förväntningar.

2,5/10.
Citera
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HowlinWolf
De enda karaktärerna jag störde mig var den kraftige wiggern, som man vill ge en käftsmäll

Han var underhållande på ett jävligt tragiskt sätt.
Citera
Medlem
Rocket-Queens avatar
Citat:

Kikujiro är som du säger en helt annan typ av film, dvs. ingen yakuza. Men om man vill ha en schysst och mysig sommarfilm med mycket humor och komisk våld är den riktigt bra! Mycket hjärta i den filmen och Kitano gör en riktigt skön roll.

Citat:
Sonatine har jag köpt i veckan från Discshop. Ska se den imorgon eller senare i natt efter Boling Point som har fått sämre recensioner än Violent Cop, men antar att den är ganska ok ändå. Ska återkomma inatt eller imorgon med en recension av Sonatine.

Trevligt! Blir kul att höra vad du tycker om den, såg faktiskt om den förra veckan.
Citera
2012-07-24, 01:20
Medlem
N.I.Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BootyLuv
The Raid (2011) - http://www.imdb.com/title/tt1899353/

Bra action, sköna stunts. Påminner lite om John Woos äldre actionklassiker - om än med mer machetes. 4/5.

Såg den nyss. Tröttnade dock på alla (extremt balla) slagsmål efter 50-60 minuter, men en ganska underhållande film trots det. 6/10...US-remaken lär väl komma antar jag?
Citera
2012-07-24, 01:41
Medlem
GoPalts avatar
Piranha 3D 2010

En film med mycket nakna brudar, mycket blod och köttslamsor och gott om skratt för den som uppskattar svart humor. Den är dåligt gjord och långt ifrån ett mästerverk men kan man förbise det och istället ta filmen med en klackspark och uppskatta den svarta humorn så är det en helt klart underhållande film.

6/10
Citera
2012-07-24, 04:20
Bannlyst
The Raid: Redemption

Jag såg alldeles nyss den indonesiska actionrullen The Raid efter att ha läst bra saker om den i andra trådar. Nonstop action, helt okej skådespelare och många snygga fighting scener.

Betyg 7/10
Citera
2012-07-24, 10:30
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anbo1987
The Raid: Redemption

Jag såg alldeles nyss den indonesiska actionrullen The Raid efter att ha läst bra saker om den i andra trådar. Nonstop action, helt okej skådespelare och många snygga fighting scener.

Betyg 7/10

Var har du läst bra om den? Jag har läst raka motsatsen
Citera
2012-07-24, 12:33
Medlem
Gameboy92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Var har du läst bra om den? Jag har läst raka motsatsen

Var kan du ha gjort det? Jag har hört omdömen som årets bästa actionfilm och liknande överallt. Har dock själv inte hunnit se den än.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in