2012-02-07, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sim-man92
nu har jag inte sett A Dangerous Method, men History of Violence tycker jag ändå funkar. Dead Zone och Eastern Promises tycker jag är väldigt bra filmer av Cronenberg. Behöver dock se mer av hans äldre filmer. men tycker som Rakii att du ska kolla in hans 80-tals filmer innan du släpper honom helt.

Helt allvarligt tycker jag att History of Violence tillhör en av dom absolut sämsta "seriösa" filmerna jag sett. När då även nästa film är lika tråkig, om än lite bättre, blir man inte sugen på mer.

Jag kan tänka mig se typ The Fly eller någon annan av hans body-horror filmer plus Videodrome innan han har gjort sitt för mig.
Citera
2012-02-07, 17:43
Medlem
Chililis avatar
Horrible Bosses

Förjävla rolig film asså
Citera
2012-02-07, 17:47
Medlem
RancorFeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dwe
Helt allvarligt tycker jag att History of Violence tillhör en av dom absolut sämsta "seriösa" filmerna jag sett. När då även nästa film är lika tråkig, om än lite bättre, blir man inte sugen på mer.

Jag kan tänka mig se typ The Fly eller någon annan av hans body-horror filmer plus Videodrome innan han har gjort sitt för mig.

History of Violence är ett mästerverk, och helt klart en av hans bästa. Samtliga filmer som han har regisserat är bra, men favoriterna är nog Crash och The Fly.
Citera
2012-02-07, 17:50
Medlem
Gamblors avatar
"Underworld: Rise of the Lycans". Jag gillade den rätt mycket, helt klart bäst i serien.
Citera
2012-02-07, 17:52
Medlem
Brumelbryns avatar
Rasmus på luffen Awesome film. Edwall är kung!
Citera
2012-02-07, 17:55
Medlem
såg johnny english reborn igår den va helt ok bättre än den första filmen tycker iaf jag:P
Citera
2012-02-07, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dwe

Du borde se eXistenZ som är min favorit av Cronenberg. Hela filmen känns som någon mörk köttig syratripp. Men det är en älska eller hata film. Kan tillägga att jag sett sju av hans filmer, om det spelar någon roll.

Såg nyss Rabid Dogs av Mario Bava. En bra film, fast jag hade förväntat mig mer action av någon anledning.

Senast redigerad av Grindhouse 2012-02-07 kl. 18:03.
Citera
2012-02-07, 19:50
Medlem
ZlatanManias avatar
Harry Potter och Hemligheternas Kammare.. Mycket välgjord och bra film som av mej får 8/10 i betyg!

Nu blir det Fången Från Azkaban.. Återkommer senare med betyg!
Citera
2012-02-07, 20:44
Medlem
SiSeniors avatar
Beck - Polismördaren

Bra skit. 7/10
Citera
2012-02-07, 23:32
Medlem
Bazinga90s avatar
Picnic at hanging rock - Det var längesen jag såg en så fulländad film. Musiken skapade en obeskrivlig känsla av obehag, den känslan höll i sig genom hela filmen. Samtidigt var det en vacker och stämningsfull film som jag helt klart ska köpa och ha i samlingen. Rekommenderas!!

9.5/10
Citera
2012-02-07, 23:35
Medlem
sim-man92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bazinga90
Picnic at hanging rock - Det var längesen jag såg en så fulländad film. Musiken skapade en obeskrivlig känsla av obehag, den känslan höll i sig genom hela filmen. Samtidigt var det en vacker och stämningsfull film som jag helt klart ska köpa och ha i samlingen. Rekommenderas!!

9.5/10

Gött å höra att du gilla den Och håller med i allt du skriver
Citera
2012-02-07, 23:44
Medlem
Surprise, surprise.... Picnic at Hanging Rock. Gillade speciellt den poetiska (eteriska) stämningen i början av filmen. Fotot, speciellt naturscenerna var fantastiska. Enda minuset är filmen kunde kännas lite långdragen, men annars var det en vacker och närmast drömlik film.

Betyg:8/10
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in