2012-03-17, 13:20
Medlem
P.Gs avatar
War Horse. Den sentimentala Spielberg-dyngan man kan förvänta sig. 5/10
Citera
2012-03-17, 14:06
Medlem
Bazinga90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Såg Zodiac igår. Första gången jag såg hela och måste säga att den var riktigt bra som helhet. Bra på så många sätt att jag inte vet var jag ska börja. Skådespeleriet, karaktärerna, miljön, storyn, spänningen, etc, etc, var allt hel klockrent. Synd att aldrig någon åkte fast för brotten bara.

Verkligen en kanonfilm! Nu har jag läst Graysmiths böcker och är lite av en nörd på ämnet, men det är helt klart en av mina favoritfilmer. Kul att du gilla den!
Citera
2012-03-17, 15:13
Medlem
N.I.Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bazinga90
Verkligen en kanonfilm! Nu har jag läst Graysmiths böcker och är lite av en nörd på ämnet, men det är helt klart en av mina favoritfilmer. Kul att du gilla den!

En av mina favoritfilmer med, scenen när dem är i källaren är vidrigt spännande!

http://www.youtube.com/watch?v=p2esJ_ypn7Y
Citera
2012-03-17, 16:23
Medlem
B.U.L.L.F.R.O.Gs avatar
Såg The Rock i morse, handlar om terrorister som tar sig in på Alcatraz och hotar att sända missiler med gift över San Francisco. Mycket bra film enligt mig, var helt fast när jag såg den.
Ger den 8/10
Citera
2012-03-17, 17:43
Medlem
Thatsfuckedups avatar
Såg The Rum Diary nyss. Blev riktigt besviken då filmen inte ens var i närheten av boken, var lite grejer som de hade plockat bort som jag tycker var viktiga i boken och lagt till lite onödig skit. Följer inte ens boken särskilt bra. 5/10 får den, bra skådespeleri i filmen som tur va.
Citera
2012-03-17, 18:10
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Real Steel. Underhållande Action/Science Fiction film. Den handlar om att i en nära framtid har mänskliga boxare byts ut mot robotar. Hugh Jackman spelar huvudrollen och får sin son som han inte har träffat på 9 år på halsen, och filmen är klart underhållande. Filmen är inte speciellt djup, som man säkerligen kan räkna ut innan man sätter på filmen. Betyget blir en stabil 3a eller 7/10 på IMDB.
Citera
2012-03-17, 18:14
Medlem
sakkwalds avatar
Blow

5/10
Citera
2012-03-17, 18:36
Medlem
Sneaky-Prawns avatar
Såg precis på "Don't be afraid of the dark". Den var ganska intressant men spänningen slocknade mer och mer ju närmre slutet man kom... Tyckte ärligt talat den var mer komisk än läskig
fick mig ett gott skratt ett antal gånger.
Citera
2012-03-17, 20:05
Bannlyst
Senast, igår kväll alltså, satt jag och kollade på Jalla! Jalla!. Den är bra.
Citera
2012-03-17, 20:35
Medlem
lendrygghs avatar
Burn after reading.

Återigen lämnar bröderna Coen en historia utan att riktigt reda upp någonting, den här gången till det sämre. Jag gillar både dem, Clooney, Malkovich, Simmons och Pitt skarpt, men det räckte tydligen inte, av någon diffus anledning. Det blev för rörigt för mig.

6/10. Jag lär inte se om den.
Citera
2012-03-17, 21:05
Medlem
Astrofaess avatar
Kvarteret skatan reser till Laholm

Nyss hemkommen från biografen och jag kan inte påstå att jag vill rekommendera den här filmen. Visst, hade väl inte förväntat mig något mästerverk men det här var ungefär i klass med en senare Sällskapsresan eller Sommaren med Göran. Synd, eftersom jag verkligen gillade sketcherna i serien Kvarteret Skatan.

4/10 (Skrattade några gånger iaf)

http://www.imdb.com/title/tt2243361/
Citera
2012-03-17, 21:14
Medlem
dauits avatar
drive

lysande skådespeleri av ryan gosling, hoppas han får ett par bra roller nu framöver!
bil scenerna var utöver det vanliga, man fick en tendens att man verkligen följde med i bilen.
var lite seg för min del, gillar mer filmer med högt tempo och snabba dialoger men överlag en bra film som rekommenderas.
7,5/10

ska senare ikväll kolla på tower heist med eddie murphy och ben stiller
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in