Kuki Ningyo En gubbe har en knulldocka som sällskap i sängen och tar henne även till parken ibland. Vad han inte vet är att när han är på jobbet så kommer hon till liv och går omkring på stadens gator och jobbar även i en videobutik. Eftersom hon är en docka så behöver hon lära sig hur saker fungerar och har en av kollegorna i videobutiken till hjälp i detta.
Såg nya Star Wars på iMax. Första gången jag såg på iMax i Göteborg, vilket var häftigt. Filmen i sig var medioker precis som alla tidigare Star Wars filmer.
Festprissen Henry blir krönad kung och det blir inte populärt bland folket. Så drastiska metoder tar plats för att vinna över folket.
Allt jag hade hört om filmen var att dess historiska noggrannhet var rätt ursel.
Men från ett underhållande film värde så fann jag den hyfsat fantastisk.
Grymma strider, bra berättelse, snyggt foto med inlevelserik musik.
Tempot är väl filmens svagaste punkt, speciellt runt halva vägen in då filmen börjar bromsa vad filmen bygger upp till.
Men det tar igen senare så det är väl okej antar jag.
Älskar scenerna mellan Nick Nolte och Jeroen Krabbé när de bråkar.
Jag har en hatkärlek till hans utseende. Jag kan inte bestämma mig om han är snygg eller ful.
Men jag är Simpsons-skadad, så jag tänkte på avsnittet där Marge är flygrädd och går hos en psykolog för det och de gör en parodi på slutet i POT, där Homer säger, efter Marge är botad, att han ska tänka på namnet Lowenstein när vinden blåser och psykologen svarar: My name is Zweig.
Senast redigerad av GenesisP 2019-12-27 kl. 19:32.
Ett banditgäng i Japan stjäl en massa amerikanska vapen från vapentransport.
Mycket besynnerligt med ett amerikanskt gäng härjande i Tokyo, ledda av Robert Ryan.
Nåväl, en agent infitrerar sig med gänget och avslöjar alla planer.
Ryan får veta vem som är agenten, och gillrar en fälla så att agenten ska dödas av japansk polis vid ett inbrott i en juvelaffär.
Men polisen kommer för tidigt, och skjuter ner hans kumpan istället. Ryan smiter, och hamnar på ett tivoli, där han pangas ner i i något roterande utkikstorn.
Kändes som vilken B-film som helst, men med två undantag.
En väldigt annorlunda miljö i Japan, och att den var i färg.
Svindlande 6,9 på IMDB.
Jag ger 2--/5, den var ovanligt tråkig.
Såg precis knives out på bio. Hade en del förväntningar på den. Idén var ok men storyn höll inte hela vägen fram. Underhållande tidsvis med godkända skådespelar insatser. Lite väl politisk tidsvis. Men hade en underhållande upplevelse överlag.
Parasite, och jag blev mycket positivt överraskad. Helskruvad, rolig, mörk, knäpp, satir, varm, så många genres i ett som fungerar och gjort på ett snyggt sätt.
Kan någon tipsa om annan koreansk film som man "måste ha sett". Det ska helst vara inom mystery/crime/drama/thriller.
The Death of Dick Long - 2019. Jag hade gjort ett försök att se den tidigare men gav upp rätt fort, nu behövde jag utrymme på disken och försökte se den igen. Det visade sig att alldeles efter jag slutat titta förra gången så kom den igång, iaf någorlunda. Några skratt men mer att man kände sig förvirrad, den lossnade aldrig, fick inte in något flyt, dom försökte bara rida på den makabra bakgrundshistorian. Jag känner mig generös när jag ger den 4 av 10 i betyg.
Stora namnen är Julia Roberts och Owen "Wow" Wilson. Julia Roberts gör en ganska bra halvstor roll och Owen Wilson spelar sig själv, mest via humor, i en mindre biroll. Mest handlar det om unga ungdomar. En huvudperson och en rad andra karaktärer i mindre samt större roller.
Det är en kommersiell mainstream-film med fint budskap. Det tråkiga är väl att folk som behöver ta del av sådana här budskap aldrig i sitt liv skulle titta på en sådan här film. För oss vanliga människor är det rätt självklara grejer även om det inte skadar att bli påmind.
Handlingen är inte alls lika rak och förutsägbar som jag först trodde. Det är ett stort plus. Filmen tar till med några, för sin genre, oväntade visuella moment som var välkomna och det finns moment i filmen som klart överraskar positivt.
Skådespeleriet är upp och ned. Vissa scener känns naturliga, emotionella eller roliga. Andra blir det överspel av. Filmens scener är både en del väntade och några oväntade. Av någon anledning tycker jag helt normala eller tom. bra scener förvandlas snabbt till något konstigt och avbryts väldigt snart.. Något som drog ner filmen för mig.
Gällande PK-maffian:
Politiskt korrekta saker slängs in i filmen. I en översättning används ordet "hen". Filmens unga söta brunett träffar den charmiga mörkhyade killen och blir kär. Liknande händer filmens huvudperson. Han blir vän med en söt mörkhyad flicka trots att nästan samtliga barn i filmen är vita. Inget ont mot skådespelarna alls. Dom var bland filmens bättre, men kan det blir mer övertydligt ifrån skaparnas sida?
En film som är helt okej, men skulle enkelt kunnat bli bättre via små medel. IMDB håller filmen bra mycket högre än mig. Det känns lite som att det är just PK-människor som varit framme alternativt barn som bara väljer 1 eller 10. Vissa saker kändes lite väl mycket klippa och klistra!
Billy i en lite ovanlig position, något av en hjälte. Mycket slagsmål och skjutande. Ett högt tempo. Rätt spännande film faktiskt. Bra för att vara från 40-talet. 3,5/5
En film som redan är ökänd och jag inte motsäga det ryktet. Tom Cruise i en påkostad film tillsammans med Russel Crowe. Hur dåligt kan det egentligen bli? Sämre än gemene B-film och/eller medioker modern actionfilm!
Filmen börjar med låg humor, snart kommer modern action, sen lite kärlek och sen kommer psykologiska moment in med en konstig skurk och en Tom Cruise (som inte alls spelar lika bra som han faktiskt kan).
Har du någonsin sett en film och vid tillfälle kommer en scen och du undrar "Va? Hur kom hon/han dit?". Det händer flera gånger om i filmen. Actionscener där man inte bryr sig om utgången växlas med dålig klippning. I bonus-materialet erkände dom att dom bara slängde in en slumpmässig idé Tom Cruise haft och sedan bara kört på. Nämnd scen tillför ingenting.
Humorn är som absolut lägsta "buddy/cop"-film och några billiga sexskämt som vem som helst hade kunnat göra mer intressant. Passar inte in alls i en annars rätt mörk film. "Kärleksdelen" är också bara märklig och personkemin är icke existerande.
Idén bakom filmen känns som Marvel-universumet fast i en annan form. Klassiska monster-filmer mixade ihop älskade karaktärer med varandra för länge sedan. Samma sak försöker dom här, men det blir bara konstigt då det berättas på intetsägande sätt. Russel Crowe är en skådespelare jag normalt gillar och han försöker väl göra sitt bästa under förutsättningarna, men är du intresserad av att se filmen på grund av Crowe? Skippa den idén. Han är en halvstor biroll och du missar inget.
Filmen känns mest som att Tom Cruise fått storhetsvansinne, vill göra massa action och ingen säger emot oavsett hur ologiskt eller överdrivet något blir.
I år har jag sett filmer som är "jobbigare" att se igenom på grund av tråkig handling eller att dom är mediokra och väldigt långa. Här är det åtminstone saker som händer. Om dessa filmer egentligen är sämre än denna är dock diskutabelt.
En Åsa Nissefilm där Ragnar Frisk var oskyldig till (!)
Nu blev det ingen större skillnad, samma gubbar som snubblar omkring, låt vara i en annan miljö.
Lite kul är det på slutet när Sjökvist luras att spöka ut sig i krimskramssmycken, och gå utmed huvudgatan i Vetlanda.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!