Efter åratals forskning kommer en man på hur materia kan flyttas genom väggar, snart kan han själv gå genom väggar, men det har en liten baksida han inte tänkt på.
Det visar sig att kroppen ansträngs så hårt att han blir flera år äldre.
Det visar sig också att han föryngras om han tar livet av människor.
Snart har han hamnat i omöjlig sits, och jagas för ett antal mord, samtidigt så smiter han undan polisen genom att gå genom väggar, och måste mörda ännu fler.
På slutet verkar han gå genom en vägg för mycket, och verkar fastna där.....eller....det känns som att man planerade en uppföljare
Rätt kul historia, tyvärr lite spretig där man tycktes byta regissör lite då och då under filmen.
Söta Lee Merrweather var med, hon som några år senare skulle bli Catwomen i Batmanfilmen (den riktiga, från -66).
Hyfsade effekter, och faktiskt, i färg. 3-/5
Värdelös thriller om en familj som blir utsatta för inbrott av tjuvar som vill ha deras pengar osv.
Inget nytt och inge spännande alls, ett sömnpiller då jag sett mängder med liknande filmer.
Kanske Tyler Perrys bästa film? Han står ju bara för skit och kanske är en av det absolut sämsta regissörerna.
Skådespelet är OK men alldeles för lång rulle som är riktigt tråkig ibland.
Ja han är rätt ojämn, personligen tycker jag denna är en utav hans sämre.
The Game
Fight Club
Se7en
Gone Girl
Zodiac
The Social Network
Benjamin Buttons otroliga liv
The Girl with the Dragon Tattoo
House of Cards (serie)
Mindhunter (serie)
The Game
Fight Club
Se7en
Gone Girl
Zodiac
The Social Network
Benjamin Buttons otroliga liv
The Girl with the Dragon Tattoo
Mindhunter (serie)
Uppenbart skillad regissör.
Ohja, det har jag inte sagt något om, däremot tycker jag att tex Se7en, Fight Club, Mindhunter, Gone Girl samt Zodiac är så extremt mycket bättre, knappt jämförbart än the Social Network, Benjamin Button samt The Girl With The Dragon Tattoo, därav kan jag ibland tycka att han är ojämn. Men när han väl får till det är det extremt bra.
Till skillnad från Tex Tarantino som aldrig gör en "dålig" film enligt mig, vissa är bättre än andra såklart men han är väldigt jämn och släpper aldrig något sämre. Dennis Villeneuve är mer lik Fincher så, ibland släpper han bomben och ibland något kasst.
Senast redigerad av zxcvb45 2019-06-19 kl. 21:08.
Ohja, det har jag inte sagt något om, däremot tycker jag att tex Se7en, Fight Club, Mindhunter, Gone Girl samt Zodiac är så extremt mycket bättre, knappt jämförbart än the Social Network, Benjamin Button samt The Girl With The Dragon Tattoo, därav kan jag ibland tycka att han är ojämn. Men när han väl får till det är det extremt bra.
Till skillnad från Tex Tarantino som aldrig gör en "dålig" film enligt mig, vissa är bättre än andra såklart men han är väldigt jämn och släpper aldrig något sämre. Dennis Villeneuve är mer lik Fincher så, ibland släpper han bomben och ibland något kasst.
Jo, jag håller med dig. Panic room är knappast hans bästa, men den är inte dålig imo. 2,5/5 eller så. Mindhunter, Zodiac, The Game, Fight Club, Gone Girl osv är mycket, mycket bra filmer imo. Se7en kan vara den bästa thrillern i modern tid faktiskt.
Jo, jag håller med dig. Panic room är knappast hans bästa, men den är inte dålig imo. 2,5/5 eller så. Mindhunter, Zodiac, The Game, Fight Club, Gone Girl osv är mycket, mycket bra filmer imo. Se7en kan vara den bästa thrillern i modern tid faktiskt.
Japp, säga vad man vill om kuktafsaren Spacey, i den rullen är han extremt jävla bra.
Nu när jag tänker på det, han är fan alltid bra, synd att hans karriär är slut nu.
Japp, säga vad man vill om kuktafsaren Spacey, i den rullen är han extremt jävla bra.
Nu när jag tänker på det, han är fan alltid bra, synd att hans karriär är slut nu.
Mycket kompetent skådis, oavsett om han tafsar kukar.
Älskar att Se7en är så otroligt underliggande jobbig. Vet inte om du har märkt det, men samtliga utomhusscener är filmade när det regnar, allt för att skapa en underliggande jobbig känsla och mörker. De använde också ett speciellt objektiv när de filmade, som gjorde att bilden ser mörkare ut.
Mycket kompetent skådis, oavsett om han tafsar kukar.
Älskar att Se7en är så otroligt underliggande jobbig. Vet inte om du har märkt det, men samtliga utomhusscener är filmade när det regnar, allt för att skapa en underliggande jobbig känsla och mörker. De använde också ett speciellt objektiv när de filmade, som gjorde att bilden ser mörkare ut.
Ohja, det är svårt att missa, så jävla skön känsla genom hela filmen, en storstad med ösregn dygnet runt med mörka seriemord, svårslaget.
Trots att jag ända sedan premiären på TV varit ett stort Twin Peaks fan så har jag aldrig sett Fire Walk with Me (1992) förens nu ikväll. Allt med Twin Peaks berör mig på ett djupare plan än mycket annat. Kanske därför jag dragit mig för att se filmen liksom säsong 3.
Jag vet faktiskt inte vad jag ska säga om Fire Walk with Me . Blev helt tagen.
Fruktansvärt obehaglig film. Kvalar lätt in i toppen tillsammans med Henry: Portrait of a Serial Killer (1986) som det obehagligaste jag sett.
Sheryl Lees rollprestation som Laura i denna film kan vara bland det bästa jag sett på duken. Helt makalöst, sorgligt och smärtsamt.
Betyget blir 10 förlorade änglar av 10 möjliga..
Senast redigerad av SadEyes 2019-06-20 kl. 01:07.
Devil's Knot
Film baserad på verkliga händelser. Jag såg en väldigt intressant dokumentär om det här fallet för en tid sen och denna film är också väldigt bra. Reese Witherspoon gör som vanligt bra ifrån sig. När jag såg Legally Blonde när den kom så trodde jag att hon skulle hon fastna i komedifacket men oj så fel jag hade!
Harry Potter och den flammande bägaren
Japp, det blev allt en till film ur Harry Potter-serien denna vecka och denna del är också bra och välgjord. Spännande rulle med bra skådisar, bra story och snygga specialeffekter. Det här är för övrigt den första filmen där Voldemort spelas av Ralph Fiennes.
Dracula
Även om jag tycker att Nosferatu som kom några år innan är strået vassare så är denna gamla goding från 1931 också en klassiker. Bela Lugosi är episk i titelrollen. Har sett denna på originalspråket tidigare men har hört mycket gott om den spanska dubbningen så bestämde mig för att ge den en chans nu, vilket jag inte ångrar även om jag nu råkar tycka att filmen gör sig bättre på engelska.
Svenska komedin Adam och Eva som nyss gick på TV, cirka 20 år gammal o var rolig ännu för 10-15 år sen.
Men ajajaj vad den hade åldrats!
Postmodern känslosörja på repeat och skämten kändes lika fräscha som kanderade popcorn på lösvikt trots hyfsade skådespelare. Ljusglimten Reine Brynolfsson dock mer klassisk och kärnfull i sin spelstil och därför alltid sevärd oberoende av vad som trillar ur käften på honom.
Peter Dalles grejer från 90-talet har stått sig lite bättre, men han har å andra sidan tappat stinget idag.
Trots att jag ända sedan premiären på TV varit ett stort Twin Peaks fan så har jag aldrig sett Fire Walk with Me (1992) förens nu ikväll. Allt med Twin Peaks berör mig på ett djupare plan än mycket annat. Kanske därför jag dragit mig för att se filmen liksom säsong 3.
Jag vet faktiskt inte vad jag ska säga om Fire Walk with Me . Blev helt tagen.
Fruktansvärt obehaglig film. Kvalar lätt in i toppen tillsammans med Henry: Portrait of a Serial Killer (1986) som det obehagligaste jag sett.
Sheryl Lees rollprestation som Laura i denna film kan vara bland det bästa jag sett på duken. Helt makalöst, sorgligt och smärtsamt.
Betyget blir 10 förlorade änglar av 10 möjliga..
Jag vet inte vad jag ska säga. Jag kunde ha skrivit din recension. Från den obscena uppvisningen av Teresa Banks lik till mardrömsmontage och vardag hos familjen Palmer, Fire Walk With Me är det överlägset obehagligaste jag har sett. Samtidigt är Laura och James första möte kanske det vackraste jag har sett, en tillfällig oas i en turbomardrömscykel. Det blir en omtitt ikväll tror jag.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!