2017-03-19, 23:29
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Wallande, Läckan (2009)

Det sker en serie värdetransportrån i lilla Ystad.

Wallander och grabbarna kopplas in, och det bruksr ju alltid gå rätt bra.
Hygglig söndagsfilm.
3/5
Citera
2017-03-20, 00:58
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Det handlar om kärlek (1939)

En finansman möter en söt dam på lyxkryssning, dom bestämmer sig för att ses på toppen av Empire state building om exakt sex månader, men något dramatiskt händer.

Varför spelade jag in det här ?
Något tråkigare har jag inte sett på länge, någon tramsig melodram, eller vad nu slulle vara.
Tack och lov att den tog slut, jag hade börjat tvivla på att det fanns något slut.
Det här var sannerligen inget för mig.
Till råga på allt, så läste jag att det fanns nyversioner.

1-/5
Citera
2017-03-20, 06:55
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Det handlar om kärlek (1939)

En finansman möter en söt dam på lyxkryssning, dom bestämmer sig för att ses på toppen av Empire state building om exakt sex månader, men något dramatiskt händer.

Varför spelade jag in det här ?
Något tråkigare har jag inte sett på länge, någon tramsig melodram, eller vad nu slulle vara.
Tack och lov att den tog slut, jag hade börjat tvivla på att det fanns något slut.
Det här var sannerligen inget för mig.
Till råga på allt, så läste jag att det fanns nyversioner.

1-/5

Har ej sett denna version, men dock den med Cary Grant och Deborah Kerr. Minns den som ganska bra. Men det är en sådan film som man uppskattar mest när man är en ung kvinna och ständigt går i de där tankarna: "NÄR ska jag träffa den Rätte - och kommer han att se ut som Cary Grant?"

http://www.imdb.com/title/tt0050105/

Citat:
Ursprungligen postat av nihilverum
The Love Witch (2016)

Elaine (Samantha Robinson) är en vacker ung häxa på jakt efter en man att älska. I sin gotiskt viktorianska lägenhet utvecklar hon trollformler och häxbrygder för att sedan ragga upp män som hon förför. Hennes trollformler är dock för effektiva och offren börjar radas upp. När hon slutligen möter sina drömmars man är hon så desperat att hon drivs till vansinne...

Stilren anspelning på gamla 1970-talsskräckisar i Technicolor, och huvudrollsinnehavaren är onekligen mycket sevärd, inte minst i samband med de återkommande nakenchockerna. Med min förkärlek för det gotiska kan jag inte undgå att gilla filmen trots lite lågt tempo emellanåt.

Betyget blir 7,5/10 eller 4/5 på Filmtipset.

OK, den är på laddning!
Citera
2017-03-20, 07:44
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Har ej sett denna version, men dock den med Cary Grant och Deborah Kerr. Minns den som ganska bra. Men det är en sådan film som man uppskattar mest när man är en ung kvinna och ständigt går i de där tankarna: "NÄR ska jag träffa den Rätte - och kommer han att se ut som Cary Grant?"
Hmm, du har säkert rätt, mycket kan jag anklagas för, men ung kvinna, njä.

Kom på att det här säkert var en "Merwinnafilm", men då hade jag redan skickat inlägget.
Du hittade det ändå.
Kanske ligger filmen kvar på Svt play.

Merwinnafilm, vad tycker du om att blivit en egen filmgenre ?
Citera
2017-03-20, 08:06
Medlem
The Lego Movie

Hade inga större förväntningar när filmen drogs igång och allteftersom filmen flöt på så insåg jag att detta är en enda stor reklamfilm där nya legogubbar introducerades gång på gång som skall få kidsen att tömma sina spargrisar och springa iväg till närmaste leksaksbutik och köpa dessa.

Trodde att det skulle vara humor med i filmen (läste detta någonstans) men jag lyckades inte att skratta en enda gång utan ser filmen som en enda lång reklamfilm. Om jag tyckte att Resident Evil var usel så var denna på snäppet värre, att filmen sen kunde dra in så ofantliga summor säger bara en sak att Reklam det säljer.
Betyg 0/10
Citera
2017-03-20, 13:56
Medlem
Halloween2s avatar
WestWorld 1973.

Efter att precis sett klart serien läste jag lite om denna och blev intresserad, sci fiction har aldrig varit något jag har haft intresse för men en härlig western blandat med just det fick filmen att bli intressant. Något som fastnade mycket i tankarna var hur lik den ena skådespelaren (James Brolin) var fruktansvärt lik Christian Bale.

Skulle nästan säga att terminator möter vilda western.. Ska bli intressanta att se uppföljaren.
Citera
2017-03-20, 17:16
Såg skönheten och odjuret 2017. Höll upp till originalet ganska bra. Var lite
småändringar lite djup i vissa uppbyggnader. Man fick veta om Belles mor tex. Lite nya sånger. Samt lite olika hur tidslinjen såg ut. Emma Watson gör en riktigt bra roll. Gaston är helt okej har sina bra stunder men var en sak som störde mig mkt.

Odjuret tycker var charmigare i den animerande versionen men klart godkänd. Men en scen störde mig också mkt. Även han fick ett mer djup. Le fou störde mig inte var inte jobbig eller over the tip. "Gayscenen" var ju harmlös.

Men väldigt snygg gjord, charmerande och fångande i många scener. Ja den bästa live action disney filmen som är en remake av en animerad hittills.

Spoilers

Scen nr 1 som verkligen störde mig med Gaston

Nr 2 Odjuret

Visst fanns lite andra småsaker men inget som direkt annars skadade filmen. Bra casting, snyggt gjord för det mesta.Men störde mig lite hur odjuret var gjord. Men överlag underhållande och sevärd

8/10
Senast redigerad av Captinhero 2017-03-20 kl. 17:55.
Citera
2017-03-20, 18:41
Medlem
50 shades darker.

Inte lika bra som första men ändå en bra film.

Betyg 7/10
Citera
2017-03-20, 18:58
Medlem
Arlorks avatar
The girl with the dragon tattoo. Jag har läst boken så handlingen var ingen överraskning. Bra skådespelare osv. Däremot störde jag mig på att filmen är en kompromiss mellan svenska och engelska. Dialogerna är på engelska men namn och liknande är på svenska. Inte ens en antydan till brytfri engelska heller.
Citera
2017-03-20, 19:12
Medlem
Untz20s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arlork
The girl with the dragon tattoo. Jag har läst boken så handlingen var ingen överraskning. Bra skådespelare osv. Däremot störde jag mig på att filmen är en kompromiss mellan svenska och engelska. Dialogerna är på engelska men namn och liknande är på svenska. Inte ens en antydan till brytfri engelska heller.

Ja, det är en speciell upplevelse att se den filmen när man är svensk hehe. Minns att alla på bion garvade när TV4-nyheterna visades i filmen. Alla försöker sig väl på en svensk accent förutom Craig som lät bli då han tyckte det var löjligt. Givetvis låter det som de har rysk brytning.
Citera
2017-03-20, 19:13
Medlem
Arlorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Kong: Skull Island
https://www.youtube.com/watch?v=YAbI4w95cTE

Samuel L Jackson borde sluta vara med i alla filmer som produceras i Hollywood

Lite för tunn för min smak, och lite för mycket "barnfilm"
Spindlar stora som hus, termiter stora som tåg...nja.

3/5

Bättre än den äldre varianten med Jack Black?
Citera
2017-03-20, 19:14
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arlork
Bättre än den äldre varianten med Jack Black?

Nää, det tycker jag inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in