2019-01-26, 12:12
Medlem
PsychoChillers avatar
Polar (2019)

Jag är inte känd som en sofistikerad man med god smak men Polar testar även mina gränser. Polar är extremvulgär och smaklös precis hela tiden. Och jag älskar det, allt ifrån captions med ljudeffekter till Mr Bluts smörgåspålägg - det är kräkframkallande tacky hela vägen in i kaklet. Polar är ett fulhetens mästerverk. Duglig action dessutom. Måste ses.
Citera
2019-01-26, 12:56
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoChiller
Polar (2019)

Jag är inte känd som en sofistikerad man med god smak men Polar testar även mina gränser. Polar är extremvulgär och smaklös precis hela tiden. Och jag älskar det, allt ifrån captions med ljudeffekter till Mr Bluts smörgåspålägg - det är kräkframkallande tacky hela vägen in i kaklet. Polar är ett fulhetens mästerverk. Duglig action dessutom. Måste ses.

Låter som en perfekt film att se i mitt nuvarande tillstånd idag, så ska ge den en chans! Samtidigt kul att se vad Åkerlund har knåpat ihop som en liten aptitretare inför Lords of Chaos.
Citera
2019-01-26, 13:36
Medlem
PsychoChillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Låter som en perfekt film att se i mitt nuvarande tillstånd idag, så ska ge den en chans! Samtidigt kul att se vad Åkerlund har knåpat ihop som en liten aptitretare inför Lords of Chaos.

Gött! Ska bli kul att höra vad du tycker. Polar gjorde då mig mer taggad på Lords of Chaos även om dom förmodligen inte kommer att likna varandra över huvud taget.
Citera
2019-01-26, 14:36
Medlem
jay.simpsons avatar
Min första Argento suspiria som jag fann på Netflix. Originalet inte nyinspelningen från 2018.

Stämningen, atmosfären, musiken, färgen och det infantila beteendet som regissören valde att behålla. Tanken var först att det skulle vara unga flickor barn som söker sig till akademin. Idén stoppades, replikerna ändrades inte. Förklaringen till varför 20 någonting ibland beter sig som barn. Smart att behålla väcker mer obehag för oss tittare.

Bra film håller än idag.
Citera
2019-01-26, 15:41
Medlem
TheOriginalJulhunds avatar
Lite axplock bland filmer jag sett på sista tiden:

Hellraiser
Gammal skräckis från 80-talet. Såg den oklippta versionen för första gången och tycker den är väldigt bra.

Hellbound: Hellraiser II
En bra uppföljare till en bra film.

Hellraiser III: Hell On Earth
Tycker den är bra även om de två första är bättre.

Liftaren
Go gammal kultrulle som står sig fortfarande.

A Bad Moms Christmas
Uppföljare till en film jag inte sett. Tycker den är både rolig och underhållande och Mila Kunis gör bra ifrån sig. Får bli till att se ettan också.

Coco
Animerad Disneyfilm. Var faktiskt över förväntan.

All Inclusive
Bra, rolig och underhållande film med bra skådespelare.

Lida
Baserad på Stephen King-romanen. Kathy Bates gör väldigt bra ifrån sig och på det stora hela finns det inget att klaga på. Enda är väl att den kunde ha varit lite mer trogen boken på ett par punkter men annars är filmen väldigt bra.

Jumanji: Welcome To The Jungle
Den är inte lika bra som ettan men tycker ändå att de har lyckats göra en väldigt lyckad uppföljare.

The Babadook
Under förväntan men ändå helt okej. Har dock ingen större lust att se om den.

The Princess Switch
Inte särskilt originell kanske men den är både rolig och underhållande.

Pottersville
Michael Shannon gör som vanligt väldigt bra ifrån sig och detta är en väldigt bra film i min mening.

Kommissarie Späck
Parodi på Beck-serien. Filmen blir ganska överdriven och rentav larvig emellanåt men i övrigt är den helt okej och även om jag tvivlar på att jag lär se om den så ångrar jag inte att jag såg den.
Citera
2019-01-26, 15:56
Bannlyst
Turtles Can Fly Några ungar i Irakiska Kurdistan lever i ett flyktingläger och tillbringar dagarna med att leta minor medan de alla väntar på att USA ska börja kriget mot Irak. Deras ledare är en grabb som kallas Sattelit. I lägret finns också en grabb som har förlorat armarna när han trampade på en mina vars syster Sattelit fattar tycke för. Denna lilla tjej har en vindögd unge som hon försöker bli av med förmodligen därför att ungen påminner henne om vad hon råkat ut för.

Filmen påminner mycket om Jugoslaviska filmer med en massa skrikande människor som springer fram och tillbaka. Den var ändå kul att glo på.

8/10
Citera
2019-01-26, 16:27
Medlem
Man-o-Hasts avatar
Citat:
Polar (2019)Polar testar även mina gränser
En definition av filmens handling låter
Citat:
The world's top assassin, Duncan Vizla, is settling into retirement when his former employer marks him as a liability to the firm. Against his will, he finds himself back in the game going head to head with an army of younger killers.
Det låter inte direkt spännande utan mer som en film med en massa skjutande till höger och vänster som man sett en sån jäkla massa gånger tidigare. Byt ut Mads Michelsen mot Antonio Banderas eller den skalliga snubben i Die Hard filmerna så är det ingen skillnad på hur bra eller dåliga skådisar de är eftersom de endast behövs för att skjuta.
Citera
2019-01-26, 16:41
Medlem
PsychoChillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Man-o-Hast
En definition av filmens handling låter Det låter inte direkt spännande utan mer som en film med en massa skjutande till höger och vänster som man sett en sån jäkla massa gånger tidigare. Byt ut Mads Michelsen mot Antonio Banderas eller den skalliga snubben i Die Hard filmerna så är det ingen skillnad på hur bra eller dåliga skådisar de är eftersom de endast behövs för att skjuta.

Du anar inte hur fel du har men så kanske du inte är bekant med Åkerlund? Snubben är en konstnär och Polar är ett frånstötande men ack så underbart verk.
Citera
2019-01-26, 17:29
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Gött! Ska bli kul att höra vad du tycker. Polar gjorde då mig mer taggad på Lords of Chaos även om dom förmodligen inte kommer att likna varandra över huvud taget.

Måste medge att jag blev förvånad över att den inte var så pass dålig som många tyckare på Letterboxd försöker att få det till, men där huserar det en del människor som förmodligen inte delar din och min smak på film. Jag är glad att jag följde ditt tips och såg den, tyckte att den var ett bra substitut till en del annan halvpretentiös film som jag sett på sistone, så var bara att spänna fast säkerhetsbältet och åka med på turen. Är sedan innan ett relativt stort fan utav Jonas Åkerlund så jag hade ju på känn att det skulle bli en "annorlunda" actionfilm, bra dos med humor och en skön portion med action och blanda till det så får man en bra film som inte tar sig själv på allvar. Behövde en film som denna som sjukling idag!
Citera
2019-01-26, 21:06
Medlem
Polar (2019) Skulle ha läst här innan jag såg den, nu tyckte jag den sög rätt hårt, så hårt att jag flera gånger tyckte det var Ryan Gosling och inte Mads.

Jag såg den kom upp på rarbg bland nya filmer, hade inte hört om den innan men Mads i huvudrollen och det stod action/crime som genre. Hade seriösa förväntningar alltså. Reagerade direkt på redigeringen, inte snyggt, sen insåg jag snabbt att det inte var någon seriös film utan något annat. Den hade varit bra om jag sett den som tydligen vissa av er gör, som skruvad, jag borde varit stenad. Nu kändes det som ett gäng sketcher, alla där man tagit i från tårna för att göra det, ja, jag vet inte vad.

Nä. Mads var med iaf, sympatibetyg 4/10.
Citera
2019-01-26, 21:39
Medlem
PsychoChillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Måste medge att jag blev förvånad över att den inte var så pass dålig som många tyckare på Letterboxd försöker att få det till, men där huserar det en del människor som förmodligen inte delar din och min smak på film. Jag är glad att jag följde ditt tips och såg den, tyckte att den var ett bra substitut till en del annan halvpretentiös film som jag sett på sistone, så var bara att spänna fast säkerhetsbältet och åka med på turen. Är sedan innan ett relativt stort fan utav Jonas Åkerlund så jag hade ju på känn att det skulle bli en "annorlunda" actionfilm, bra dos med humor och en skön portion med action och blanda till det så får man en bra film som inte tar sig själv på allvar. Behövde en film som denna som sjukling idag!

Ska slå på nästa film så det blir inte mycket till omdömen, men jag förstår varför Audition har blivit en klassiker (något som slog mig var hur trevlig filmen faktiskt var fram till sista tjugo eller så) och Puppet Master: The Littlest Reich är apkul och känns b på rätt sätt. Båda rekommenderas å det grövsta.
Citera
2019-01-26, 21:51
Medlem
Jag såg Dogme 95 filmen Förbrytelser. Handlar om en präst som börjar jobba i ett fängelse. Filmen är rätt långsam och inte lika slående realistisk som mycket annat från Danmark, men den utforskar religiösa teman på ett intressant sätt så den som är intresserad av sådant kan kolla in denna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in