2018-12-01, 03:02
Medlem
American Made. Jag tycker den var bra. lättsam. Kul att få se se Tom Cruise i en lite mer lössläppt och crazy karaktär.
Citera
2018-12-01, 03:23
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Du kanske inte gillade den för att du själv är med i den, och i en rätt osympatisk roll, dessutom.
Det ligger nog något i det.
Citera
2018-12-01, 03:28
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mystic_handyman
Fallet Martha Ivers (1946)

En unge ur societeten dras till en buse medan den stränga svärmodern motsätter sig det. Många år senare är hon gift med stadens distriktsåklagare medan bråkstaken återvänder till den fiktiva staden Iverstown. Deras gemensamma hemlighet från det förflutna komplicerar dock saker och ting...

Mycket bra film-noir och bra story. Kirk Douglas debut (som tidigare konstaterats).

Betyg: 3+/ 5

Citat:
Ursprungligen postat av mystic_handyman
Han måste ha tagit artistnamnet väldigt tätt inpå rollen. Izzy Dempsky var f-ö. kompis med den framtida mördaren Bob Irwin under sin tid på college...

https://www.eonline.com/news/964007/...able-new-photo

Tänk att Kirk Douglas lever än! 101 år gammal! Men man kan nästan inte känna igen honom längre; jag skulle inte ha känt igen honom om jag inte hade vetat att det var han på bilderna. Hans gener för snyggt manligt utseende går dock vidare till nya: sonsonen Cameron är lika snygg som Kirk var i samma ålder!
Citera
2018-12-01, 03:40
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
https://www.eonline.com/news/964007/...able-new-photo

Tänk att Kirk Douglas lever än! 101 år gammal! Men man kan nästan inte känna igen honom längre; jag skulle inte ha känt igen honom om jag inte hade vetat att det var han på bilderna. Hans gener för snyggt manligt utseende går dock vidare till nya: sonsonen Cameron är lika snygg som Kirk var i samma ålder!
Ja det är otroligt med Kirks höga ålder och han fyller 102 år den 9 december i år. Nog bra gener i familjen överlag då Michael Douglas blev fri från sin cancer och verkar vara vid god vigör trots att han ser ganska sliten ut. Instämmer också i att Cameron (Michaels son) som du nämnde liknar Kirk väldigt mycket och jag hoppas att han håller sig på rätt sida av lagen. Han satt ju i fängelse i 7 år för droginnehav, men blev tidigaresläppt 2016. Cameron har visst en liten dotter så det är förhoppningvis också en motiverande faktor för honom att leva ett moraliskt exemplariskt liv.

Är du intresserad av att läsa om Kirks liv rekommenderar jag hans självbiografi, som jag skrev om här: (FB) Senaste boken jag läste - Reflektioner och betyg.
Senast redigerad av Kirk.Douglas 2018-12-01 kl. 03:48.
Citera
2018-12-01, 04:12
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Ja det är otroligt med Kirks höga ålder och han fyller 102 år den 9 december i år. Nog bra gener i familjen överlag då Michael Douglas blev fri från sin cancer och verkar vara vid god vigör trots att han ser ganska sliten ut. Instämmer också i att Cameron (Michaels son) som du nämnde liknar Kirk väldigt mycket och jag hoppas att han håller sig på rätt sida av lagen. Han satt ju i fängelse i 7 år för droginnehav, men blev tidigaresläppt 2016. Cameron har visst en liten dotter så det är förhoppningvis också en motiverande faktor för honom att leva ett moraliskt exemplariskt liv.

Är du intresserad av att läsa om Kirks liv rekommenderar jag hans självbiografi, som jag skrev om här: (FB) Senaste boken jag läste - Reflektioner och betyg.

Tack, men jag är kanske inte såååå intresserad av Kirk Douglas! Dessutom har jag uppfattat honom som en rätt arrogant person. Men snygg - det var han!
Citera
2018-12-01, 14:12
Medlem
smoerreboms avatar
Sweet Virginia 2017
helt ok lagom mörk indiethriller med mkt kända ansikten. sånt där som jag får för mig att se nästan enbart för american backwoods location men den var rätt bra, ska enligt imdb vara filmad i samma kanadensiska håla som First Blood.
Citera
2018-12-01, 15:00
Medlem
Herkulesbigs avatar
Het puls - Body heat https://www.imdb.com/title/tt0082089...nm_flmg_act_59

En kriminalare, rysare, romantisk historia om en advokat som blir kär en maffiakilles brud. Hon lyckas övertala han att döda sin man. Så hon kan få ärva alla tillgångar, som är en del. Givetvis blir det problem.

En förutseende film, men ändå jäkla bra. Jag ger den 6/10
Citera
2018-12-01, 18:04
Medlem
Spyrrans avatar
The christmas prince: The royal wedding (2018).

Första filmen (The Christmas Prince, 2017) var okej. Den påminde om flertal andra filmer, och var rätt förutsägbar. Men i övrigt okej, som sagt. Uppföljaren var långt ifrån bra eller ens godkänt.

Milt sagt så är detta är en idiotisk film som saknar all charm och mysighet. Inte finns det någon ’julkänsla’ heller. Dåligt skådespeleri, dialogerna var under all kritik (åtminstone periodvis), det fanns flera karaktärer som jag störde mig på som attans (av olika anledningar). Sedan var det småsaker som jag störde mig på. Så nej, jag gillade inte denna filmen det minsta. En av de sämre julfilmerna som jag har sett. Åtminstone i år.
Citera
2018-12-01, 18:11
Medlem
Hostiles.
Förbannat bra. Christian Bale är grym (som vanligt) som den smått hatiska kapten Block.
Se den!
Citera
2018-12-01, 21:03
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spyrran
The christmas prince: The royal wedding (2018).

Första filmen (The Christmas Prince, 2017) var okej. Den påminde om flertal andra filmer, och var rätt förutsägbar. Men i övrigt okej, som sagt. Uppföljaren var långt ifrån bra eller ens godkänt.

Milt sagt så är detta är en idiotisk film som saknar all charm och mysighet. Inte finns det någon ’julkänsla’ heller. Dåligt skådespeleri, dialogerna var under all kritik (åtminstone periodvis), det fanns flera karaktärer som jag störde mig på som attans (av olika anledningar). Sedan var det småsaker som jag störde mig på. Så nej, jag gillade inte denna filmen det minsta. En av de sämre julfilmerna som jag har sett. Åtminstone i år.

A Royal Christmas är bättre om du gillar sådana filmer; om en vanlig amerikansk tjej som träffar en snygg kille, som dessutom visar sig vara en europeisk Prins. Jane Seymour spelar isdrottning (ja inte bokstavligt, då). Nu minns jag inte hur det var med julstämningen i den; är nog dags att se om den!
Citera
2018-12-01, 23:57
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
A Royal Christmas är bättre om du gillar sådana filmer; om en vanlig amerikansk tjej som träffar en snygg kille, som dessutom visar sig vara en europeisk Prins. Jane Seymour spelar isdrottning (ja inte bokstavligt, då). Nu minns jag inte hur det var med julstämningen i den; är nog dags att se om den!

Nej, den är snarare om möjligt ännu sämre! Då såg jag den både när den var ny samt gav den ett nytt försök förra året. Som julfilm tycker jag att den är usel, men jag kanske ställer för höga krav på den fronten. Men inte ens som 'vanlig' romantisk film är A Royal Christmas något vidare. Så jag tänker inte se den smörjan en gång till. Men kul att du gillade filmen i alla fall.
Citera
2018-12-02, 01:09
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
Sweet Virginia 2017
helt ok lagom mörk indiethriller med mkt kända ansikten. sånt där som jag får för mig att se nästan enbart för american backwoods location men den var rätt bra, ska enligt imdb vara filmad i samma kanadensiska håla som First Blood.

Tack för tipset, helt missat denna och tänkte se den imorgon, såg onekligen väldigt intressant ut då jag läste om den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in