2018-07-22, 01:56
Medlem
bombaccis avatar
Angels and demons (2009).

Jag läste boken när den var aktuell och tänkte när jag började se filmen att i stort sett alla som läst en bok innan den blivit film brukar säga "boken var bättre". Tom Hanks brukar vara med i bra filmer och är en "okey" skådespelare och jag gillade boken. Tyvärr var den här en väldigt seg historia och jag är inte alls förtjust i "Sherlock holmes" karaktärer som Hanks professor är. Alltså att han kan allt. Räcker med att han får se en sida så säger "aha det måste ju vara där!" Tom Hanks professor ska förhindra att Vatikanen sprängs och att de fyra bortrövade kardinalerna blir mördade.

Tycker i stort sett hela filmen går i samma fotspår och jag somnade till flera gånger. Tyckte även filmen kändes krystad.

Nä den här passade mig inte alls,

betyg blir 2/10 Fett underkänt.

ps: Boken var mycket bättre : ds
Citera
2018-07-22, 13:20
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoChiller
Jupiter Ascending (2015)

Utan tvekan en av de absolut sämsta filmer som jag har sett, tyckte aldrig att den var så dålig att den blev bra, utan mest bara pinsam.
Citera
2018-07-22, 13:36
Medlem
PsychoChillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Utan tvekan en av de absolut sämsta filmer som jag har sett, tyckte aldrig att den var så dålig att den blev bra, utan mest bara pinsam.

Absolut, den är helt makalöst usel och pinsam, men jag kan uppskatta en film som är så dålig på alla tänkbara vis. Det var liksom kul att sitta och förfasas över hur dåligt dom hade gjort varenda aspekt av filmen. Jag blev helt blown away, kanske inte på det sättet jag föredrar men blown away blev jag.
Citera
2018-07-22, 14:29
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Violent saturday (1955). Farlig lördag

Några banditer planerar ett rån mot en bank i mindre stad i amerika.

En film som handlar om allt annat än rånet. Vi får följa ett antal personer och deras liv, som direkt, eller indirekt, kommer att påverkas av rånrt, som faktiskt, till sist, utförs.

Det här var en film som vimsade omkring i flera olika riktningar, man borde ha hållit sig på ett spår.
2/5
Citera
2018-07-22, 14:52
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Absolut, den är helt makalöst usel och pinsam, men jag kan uppskatta en film som är så dålig på alla tänkbara vis. Det var liksom kul att sitta och förfasas över hur dåligt dom hade gjort varenda aspekt av filmen. Jag blev helt blown away, kanske inte på det sättet jag föredrar men blown away blev jag.

Jo men precis, jag förstår helt hur du menar. Klassiskt trainwreck till film hursom!
Citera
2018-07-22, 14:55
Medlem
Furiennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Angels and demons (2009).

Jag läste boken när den var aktuell och tänkte när jag började se filmen att i stort sett alla som läst en bok innan den blivit film brukar säga "boken var bättre". Tom Hanks brukar vara med i bra filmer och är en "okey" skådespelare och jag gillade boken. Tyvärr var den här en väldigt seg historia och jag är inte alls förtjust i "Sherlock holmes" karaktärer som Hanks professor är. Alltså att han kan allt. Räcker med att han får se en sida så säger "aha det måste ju vara där!" Tom Hanks professor ska förhindra att Vatikanen sprängs och att de fyra bortrövade kardinalerna blir mördade.

Tycker i stort sett hela filmen går i samma fotspår och jag somnade till flera gånger. Tyckte även filmen kändes krystad.

Nä den här passade mig inte alls,

betyg blir 2/10 Fett underkänt.

ps: Boken var mycket bättre : ds
Den var i alla fall mycket bättre än "Da Vinci-koden" i mitt tycke.
Citera
2018-07-22, 18:29
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Furienna
Den var i alla fall mycket bättre än "Da Vinci-koden" i mitt tycke.
Är nog villig att hålla med.
Citera
2018-07-22, 19:31
Medlem
Geomeisters avatar
The Fan | Året var 1996
https://www.imdb.com/title/tt0116277/?ref_=fn_al_tt_1¨

Vad har vi här? Robert De Niro, Wesley Snipes, Benicio del Toro samt musik av Hans Zimmer och en jäkla massa Rolling Stones låtar av någon anledning. Det låter som något jag borde uppskatta, men icke!

Satan vad kameravinklar och scenbyten det är HELA TIDEN. Det tog minsta halva filmen innan man ens började begripa var den var på väg. När jag väl började förstå en del blev den möjligtvis lite bättre, men inte mycket.

Spontant känns det här som ett försök till Taxi Driver del 2, men misslyckas totalt. Förutom att filmen är klippt på ett uruselt sätt så känns det knappt som att handlingen går ihop heller. Nej ni, damer och gentlemän. Den här filmen kan ni skippa!

Betyg?
Citera
2018-07-22, 19:35
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
The Fan | Året var 1996

Den minns man ju från förr i världen då den ofta gick på teve sena kvällar eller som en söndagsfilm på 6:an då den kanalen var relativt ny. Minns egentligen ingenting av filmen förutom grundpremissen, men gillade den inte då som ung och tror inte jag skulle uppskatta den i vuxen ålder, förutom musiken av Stones då.
Citera
2018-07-22, 21:28
Medlem
PsychoChillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
The Fan | Året var 1996

Vad har vi här? Robert De Niro, Wesley Snipes, Benicio del Toro samt musik av Hans Zimmer och en jäkla massa Rolling Stones låtar av någon anledning. Det låter som något jag borde uppskatta, men icke!

Satan vad kameravinklar och scenbyten det är HELA TIDEN. Det tog minsta halva filmen innan man ens började begripa var den var på väg. När jag väl började förstå en del blev den möjligtvis lite bättre, men inte mycket.

Spontant känns det här som ett försök till Taxi Driver del 2, men misslyckas totalt. Förutom att filmen är klippt på ett uruselt sätt så känns det knappt som att handlingen går ihop heller. Nej ni, damer och gentlemän. Den här filmen kan ni skippa!

Betyg?

Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Den minns man ju från förr i världen då den ofta gick på teve sena kvällar eller som en söndagsfilm på 6:an då den kanalen var relativt ny. Minns egentligen ingenting av filmen förutom grundpremissen, men gillade den inte då som ung och tror inte jag skulle uppskatta den i vuxen ålder, förutom musiken av Stones då.

Då ska jag vara tvärsöver och säga att jag älskar The Fan. Välpacead och stabil thriller med ett svettigt foto som för tankarna till Falling Down.
Citera
2018-07-22, 21:55
Medlem
Fan också boys, nu måste jag se Jupiter Ascending.
Citera
2018-07-22, 22:20
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Då ska jag vara tvärsöver och säga att jag älskar The Fan. Välpacead och stabil thriller med ett svettigt foto som för tankarna till Falling Down.

Fan om jag ändå inte blev lite nyfiken nu ändå på att se om den efter att du postat ditt inlägg, så. Ska väl ta och göra det kanske, inte mycket annat nytt att se och kollar mest om filmer jag sett tidigare så får väl klämma den också. Vi har ju snarlik smak vad gäller film och ditt omdöme av den gjorde mig nyfiken.

Sen ska jag inte sticka under stolen med att jag vill höra vilka Stones-låtar som är med, vill inte kolla upp det innan utan höra i realtid under filmens gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in