Ett virus har tagit kål på större delen av jordens befolkning, några överlevande bor under jorden.
Man skickar tillbaka en man i tiden för att kunna stoppa viruset.
Fullkomligt sinnessjuk film.
Massor med hattande i tid och rum.
Hur f..n kan den ha 8,0 på imdb.
Det här var ett riktigt bottennapp 1/5
Håller helt med här. Får väl tillägga att jag inte orkade se filmen till slut.
Såg denna film utan egentlig förhandsinformation. Betyget 6.5 på imdb och genre var väl vad jag visste. Filmen var lite deprimerande och jag var på väg att ge upp. Men jag höll mig kvar då det ändå fanns något dolt som jag ville veta vad det var. Detta är en av orsakerna till att jag har en förkärlek för mysterie-filmer. Hur dåliga de än är så finns chansen att det reder upp sig. Det tycker jag det gjorde i denna film och man lämnar med en lite positiv känsla.
6 days En film om gisslantagningen av den Iranska ambassaden 1980 och hur den brittiska regeringen tog hand om saken med hjälp av SAS.
Till viss del en gäspning med ändå lite intressant.
5/10
7 days in Entebbe En film om gisslantagningen av ett flygplan 1976 och hur den Israeliska regeringen tog hand om saken med hjälp av israeliska säkerhetsstyrkor.
Filmen är inte ens lite intressant utan mest en gäspning och strippandet i slutet var helt meningslöst.
6.7 på IMdB och det är ett betyg som speglar filmen ganska bra. Den är tänkt att vara lite ”skön” med slapsticks och snabb dialog, en cool brud (Theron) som superagent och McAvoy är en superagent som bott för länge i Berlin och blivit vild.
Duger absolut som en förströelserulle men inget du ser om igen. Lite trevliga slagsmålsscener om än överdrivna, något som hör genren till.
Sweet Movie En jädrans konstig avantgardefilm i vilken bl. a. folk pissar över matbordet och skiter på tallrikar med andra som glor på och en naken kvinna åmar sig omkring fyra smågrabbar för att göra dessa kåta.
Det visas även en journalfilm av utgrävningar från Katyn där tyskarna under kriget hittade de polska officerare och annat som Sovietiska NKVD hade dödat.
Sweet Movie ansågs säkert vara stor konst på 70-talet.
På en liten sömnig ö i karibien anläggs en hamn.
Vid sprängningarna hittas ett par infrusna (?) dinosaurier, som, så klart, vaknar.
Vet inte riktigt om det var en medveten komedi, eller möjligen parodi.
Det visar sig att även en neantertalare vaknar till liv, en kille som visar sig kunna slåss med en T-rex, när huvudpersonerna börjar ligga illa till.
Neantertalaren visar sig även vara en rackare att förstå gruvor.
På slutet rasar gruvan huvudpersonerna gömmer sig i, men den tappre neantertalaren håller upp en gruvstötta så alla kan komma ut, själv blir han kvar i rasmassorna.
På slutet slåss Ward Ramsey, huvudpersonen, med T-rexen, med hjälp av en grävsopa.
Med en rallarsving klappar han till urtidsödlan, som ramlar ner i havet och försvinner
Faktiskt så fånig att jag inte kan totalsåga den, trots allt var det en hel del lustiga scener.
som när neandertalen mötte ett fruntimer med skönhetsmask, båda blev livrädda
Filmen var faktiskt i färg, och effekterna var "tillräckligt" bra. 3-/5
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!