Hands of Stone | Året var
2016
För information: En del av filmen är på spanska
http://www.imdb.com/title/tt1781827/?ref_=nv_sr_1
Robert De Niro var dragplåstret för mig att se denna film. Han är gammal nu (Hur länge kommer han orka göra film egentligen?), men gör sitt jobb bra. Knappast han starkaste roll, men godkänd. Han verkar även tycka om boxning då det är ett ständigt tema i flera filmer han är med i.
Filmen ska vara baserad på verkligheten, vilket jag inte har något emot. Det jag har något emot däremot är stressen som slängs in.. Väldigt få scener lämnar något avtryck och kameramännen verkar gå på droger. Det ska bytas vinklar HELA JÄVLA TIDEN

.. Seriöst. Har du ork och tid: Ta en valfri annan film om boxning och jämför med denna. Hur många scener är det i respektive film och hur många vinklar byts? Jag lovar att resultatet kommer utge stora skillnader.
En del av filmen är på spanska vilket ökar realismen. En snygg tjej är med och naket finns med för den som gillar sånt. Filmen slänger in diverse händelser och relationer på konstlade sätt också. Allt är inte dåligt, men denna kommer inte vinna något pris för filmens uppbyggnad direkt.
Jag har inget egentligt intresse för boxning, men gillar ändå filmer om boxning. Det här är nog den enda jag inte upplevt vidare bra. Allt är givetvis inte dåligt, men bättre än medioker är den inte.
Betyg?