Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-20, 22:22
  #45037
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neofyten
Jag antar att det gick lite för fort i skrivandets stund för Kickex! Shot Caller (2017) är det iallafall som det syftas på och jag kan bara hålla med det är en stabil film.
Tack och du har helt rätt
Det skrevs under 4 röda ljus på väg till jobbet!
Citera
2017-12-20, 23:30
  #45038
Medlem
Nyckeln till frihet (1994)
http://www.imdb.com/title/tt0111161/?ref_=nv_sr_1

Handlar om att bankmannen Andy Dufresne som blir oskyldigt dömd för mord på sin fru så han hamnar i det tuffa fängelset Shawshank!

Väl i fängelset så börjar han lära känna personen vid namn "Red" där blir de också bästa vänner i fängelset, han hjälpte också direktören Norton med några saker eftersom att Andy var bra med ekonomin!

Underbar film, en av de bästa som jag har sett!

10/10
__________________
Senast redigerad av Maiden1666 2017-12-20 kl. 23:41.
Citera
2017-12-21, 01:41
  #45039
Medlem
Kickexs avatar
It (2017)
Ett gäng ungar ställs emot en demonisk mördar-clown.

Utan tvivel den bästa skräck filmen på år och dar.
Men det är inte bara den läskiga aspekten som skiner i denna film utan ävens dess varma godhjärtade sida, vilket som frekvent dyker upp under filmens gång.
Det är dock just hela ”goonies”-upplägget som jag har lite svårt för i filmer då det känns som att man har sett det hundra gånger.

Man har en charmig knubbis, flickan för lite romans, en ledare med en vass haka, en glappkäftig unge och sist men inte minst, den mörkhyade ungen.

Så när man t.ex såg den kaxiga ungen halvdant leverera en spydig kommentar så var det värt att grina en del. Men till min förvåning så vann filmen över mig även på den fronten efter halva speltiden vilket som verkligen pusslade ihop filmens helhet.
Visst, fanns det dock fortfarande småsaker här och där man skulle själv gjort lite annorlunda men det kan man ändå se förbi.

Pennywise, var väldigt skräckinjagande.
Special effekterna var även väldigt snygga och kreativa. Filmen hade rent allmänt snyggt kamera arbete.

Så i slutänden är detta en grym film. Och just för att skräckfilmer så sällan är så här välgjorda i dagsläget så räknar jag med det i mitt betyg.
8/10
Citera
2017-12-21, 19:57
  #45040
Medlem
Geomeisters avatar
47 Ronin | Året var 2013
http://www.imdb.com/title/tt1335975/?ref_=nv_sr_1

Det här kan vara årets största skämskudde för mig

Keanu Reeves är lika fåordig som vanligt. Inhoppandes i någon japansk myt om samurajer och deras, i filmen, rätt slumpmässiga hederskultur. In kommer magi och gigantiska monster. Påkostade effekter slängs in för att göra saker mer spännande, men misslyckas i det allra mesta. Någon skum kärlekshistoria slängs in där Keanu Reeves aldrig kan få uppleva sin kärlek till sin "syster" han fick tidigare i livet via att tjejens familj tog hand om honom. Hederskulturen framställs bara som konstig här. Dialogerna känns ofta totalt slumpmässiga eller bara rent kassa.

Mycket sämre än så här blir det inte. Jag slumrade till innan trettio minuter hade gått. Fick hoppa tillbaka efter filmen och se om några sekvenser. Det gav ingen förbättring i det totala intrycket.

6,3 på IMDB? Det är extremt generöst.

Betyg?
1 / 5
__________________
Senast redigerad av Geomeister 2017-12-21 kl. 20:01.
Citera
2017-12-21, 20:55
  #45041
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
47 Ronin
Minns att jag stängde av efter kanske 15 minuter.
Och jag har kanske bara stängt av 3 filmer i hela mitt liv. Jag har även sett hundratals filmer värre än dom tre.
Ändå så var 47 Ronin en av dom filmerna som förblir oavslutade i mina ögon.
Citera
2017-12-22, 00:41
  #45042
Medlem
Another Earth
Har sett alldeles för många mediokra filmer på senaste tiden, och slängde på denna för att slötitta och kanske somna till. Den korta beskrivningen sade inte mycket annat än att filmen handlar om en annan parallellvärld som blir upptäckt och att den hör till scifigenren.

Nu i efterhand kan jag väl säga att själva filmen är åt drama/thriller hållet. Den parallella världen används egentligen som en bakgrundsstory, på ett genialt sätt. Denna lågbudget film visar att man kan skapa otroligt bra filmer utan stora effekter, om själva storyn är tillräckligt bra. Visst hade jag velat se en 3h lång storbudgetversion av denna film, men tycker ändå den var bra som den var.

Förutom ett riktigt vasst manus som fick mig att noga följa med utan att flytta blicken från TV:n så hade den riktigt bra skådespelare och ett tempo som gör det lätt att hänga med. Väldigt sevärd rulle, betyg: 8/10
Citera
2017-12-22, 07:15
  #45043
Medlem
Geomeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickex
Minns att jag stängde av efter kanske 15 minuter.
Och jag har kanske bara stängt av 3 filmer i hela mitt liv. Jag har även sett hundratals filmer värre än dom tre.
Ändå så var 47 Ronin en av dom filmerna som förblir oavslutade i mina ögon.

Lika bra det! Jag brukar tycka att folk borde ge filmer en chans ända till slutet. Jag menar, vissa blir ju bättre med tiden, har en twist eller så. 47 Ronin är dock en film ingen behöver se. Det finns bättre filmer om japansk heder, med keanu reeves, med monster, med allt!
Citera
2017-12-22, 20:07
  #45044
Medlem
Ensam hemma 2- Vilse i New York! (1992)

http://www.imdb.com/title/tt0104431/?ref_=nv_sr_2

Handlar om 10-åriga Kevin som ska flyga med familjen till Florida men på något sätt så tog han fel plan och hamnade i New York istället, helt ensam!

Förutom det så jagar tjuvarna Harry och Marv Kevin för de villa ha sin revansch och ett ställe att råna!

Tycker att filmen är riktigt bra, bra skådespel mm!

8/10
__________________
Senast redigerad av Maiden1666 2017-12-22 kl. 20:19.
Citera
2017-12-22, 22:09
  #45045
Medlem
Kickexs avatar
A fish called Wanda

En grupp kriminella hamnar i ruffel med en advokat när han tar sig an ena gäng medlemmen som sin klient.

Inte mycket till film i min smak.
Berättelsen var inte direkt intressant och karaktärerna var rätt svagt skrivna. Den enda karaktären med underhållningsvärde var antagonisten men han hade ingen chans att bära filmen på egen hand.
Dock blev det några korta men roliga scener i alla fall.
Fast det räcker inte för att vara en sevärdig film.

4/10
Citera
2017-12-23, 11:10
  #45046
Medlem
D_V_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickex
A fish called Wanda

En grupp kriminella hamnar i ruffel med en advokat när han tar sig an ena gäng medlemmen som sin klient.

Inte mycket till film i min smak.
Berättelsen var inte direkt intressant och karaktärerna var rätt svagt skrivna. Den enda karaktären med underhållningsvärde var antagonisten men han hade ingen chans att bära filmen på egen hand.
Dock blev det några korta men roliga scener i alla fall.
Fast det räcker inte för att vara en sevärdig film.

4/10

Var karaktärerna svagt skrivna?
Citera
2017-12-23, 11:35
  #45047
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Var karaktärerna svagt skrivna?
Med det menar jag bl.a att det det fanns en hel del romantik i filmen, men aldrig lyckades filmen sälja det på ett övertygande sätt.
Citera
2017-12-23, 15:31
  #45048
Medlem
Dr_Dollars avatar
Avatar

Jag har försökt att se denna hypade film nu två gånger, och har somnat varje gång
Men nu gick den på TV...och mitt på dagen dessutom!

Och ===>>> Woooow!!!
Det är faktiskt det enda jag kan komma på!!
Grät lite faktiskt, enorma rysningar i kroppen många gånger...och bara log år hur jävla maffig den är.
Vilken jävla film, vilket epos!!!

Kan man ge filmer högre än 10??

Betyget ===>>> 11/10
Den mäktigaste filmen jag nånsin sett.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback