2017-12-08, 19:38
Medlem
InflatableBoppos avatar
Nyinspelning
Skönheten och odjuret och ska nu ta Djungelboken.

Så tråkigt väder ute behövder lite barnfilmer för att pigga upp.
Citera
2017-12-09, 01:30
Medlem
Fredagen den 13:e VII - The New Blood

Ganska taktlös uppföljare med dåliga produktionsvärden samt, på sitt håll, uselt skådespeleri. Men med utgångspunkten att det är en B-film så kan den betraktas som lite charmig.

Betyg: 2/5
Citera
2017-12-09, 15:16
Medlem
Spider-Man: Homecoming
Bästa filmen om denna spindelpojke sedan 2004. Den gör det mesta rätt.

7/10
Citera
2017-12-09, 22:14
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Kiss the girls (1997). Och han älskade dom alla

Ett antal unga damer kidnappas.

Man verkar ha sneglat på succerna När lammen tystnar och Seven, och gjort något hemkok på dom ingredienserna.
Jag kan väl tycka att man lyckades ganska bra med det, stämningen fanns där, intrigen, spänningen, och inte minst, Morgan Freeman.
Ändå når man inte ända fram, den känns just som ett hopkok, förvisso ett ganska bra sådant, men hos mig blir det.

3/5
Citera
2017-12-11, 00:35
Medlem
Neatlesss avatar
SSF: Dunkirk (2017) | 🌑🌑🌑🌕🌕 |

Dunkirk var platsen där de allierade var på vippen att bli utraderade av tyskarna i andra världskriget. En massiv del av styrkan, över 300.000 allierade soldater, fann sig plötsligt övergivna och omringade av tyskarna. Ståendes på stranden i Dunkirk kunde de praktiskt taget se sitt trygga England över kanalen - men evakueringen dröjde, och bakom närmade sig döden.

Svårbedömd film. Jag önskar den hade engagerat mig mer. Superintressant händelse som Christopher Nolan berättar från tre olika perspektiv - land, sjö och luften - där känslan att tiden håller på att rinna ut aldrig försvinner (med hjälp av skicklig musik av Hans Zimmer). Närvaron är på topp inledningsvis när man är mitt ibland soldaterna på stranden som bara kan stå där och bli beskjutna av tyska attackplan. Hjälplöshet och desperation - den fruktansvärda situationen känner man verkligen av.

Men intresset faller. Vi får inte veta något om bakgrunden, inte se en skymt av tyskarna och hur de tänker, karaktärerna är medvetet lövtunna så man aldrig knyter an till någon av dem, det blir repetivt och tidshoppandet förvirrar. Jag menar... det snygga fotot (verkligen urläckert) sminkar inte över allt det där, jag kräver mer substans. Och gärna lite välskriven dialog, tack.

Mark Rylance och Tom Hardy gör två karaktärer som man åtminstone kommer minnas någon månad efteråt, men det är nog mest för att de är så bra skådespelare. Det är flera fina detaljer som gör många överlevnadsscener ångestframkallande - torpeden som närmar sig båten, luckan som fastnar när planet sjunker. Det är mycket i den här filmen som jag verkligen gillar men tyvärr är det mesta av det på ett tekniskt plan.

Betyget blir en mesig trea. Jag hoppades på att bli mer känslomässigt involverad i den här extraordinära händelsen men konstaterade besviket flera gånger att jag helt enkelt inte var det. Jag uppskattar försöket att verkligen fokusera på situationen, bra Nolan, experimentera gärna, men det gick inte hem hos mig den här gången. Suverän teknisk uppvisning med andlöst vackert foto och ljuddesign i världsklass, men det är en ytlig filmupplevelse som ebbar ut snabbt.
Citera
2017-12-11, 07:17
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
Vampire Academy (2014)

Rose Hathaway är en dhampir, hälften människa, hälften vampyr och väktare av Moroi. Dhampirerna är fredliga men dödliga vampyrer som lever diskret i vår värld. Hennes arv är att skydda Moroi från blodtörstiga, odödliga vampyrer, de så kallade strigoi.

Och priset till den mest förvirrande men samtidigt simpla filmen från 2014 går till... Enemy...och Vampire Academy.

... Jag måste dock medge att Zoey Deutch var snygg i filmen. Varje gång hon var framför kameran var hon en het babe jag gärna hade velat tagit med till dansen i filmen. Plus i kanten att man ser henne i underkläder i en någorlunda erotisk scen.

I sin helhet på gränsen till en medioker film. Zoey Deutch var snygg ...

2 av 5!

2 av 5 i betyg är inte mycket att hänga i granen. Hade det inte varit för Zoey Deutch hade jag inte sett filmen men hon är sådan babe att jag funderar på att se filmen enbart för hennes skull. Låter ju trevligt också att hon syns i underkläder i en någorlunda erotisk scen.

Annars förväntar jag mig inte mycket av filmen efter att ha läst din recension, men jag gillar Zoey Deutch så det blir nog så att jag kollar på filmen trots allt.
Citera
2017-12-11, 15:10
Medlem
Geomeisters avatar
Patriot Games | Året var 1992
http://www.imdb.com/title/tt0105112/...nm_flmg_act_32

Handlingen i denna film är inget nytt varken då eller idag, men det allra mesta är bra gjort och den lyckas undvika många klichéer.

Förutom Harrison Ford finns det en rad olika skådespelare många kommer känna igen. Dom flesta i små roller. Skådespeleriet har jag inga problem med alls. Likt många av dagens actionfilmer är det hopp med länder och denna gång flertalet länder. Detta är skött på ett betydligt bättre sätt än i dagens filmer med få undantag i själva filmen.

Handlingen är ganska rörig, det är mycket karaktärer och flera instanser att hålla reda på, men detta känns avskalat på ett bra sätt. Karaktärerna har personlighet och filmen är enkel att följa på ett bra sätt.

Det finns väl tre huvudsakligt onda i filmen. Främst två. En är en klassisk psykopat som ska ha ihjäl allt och alla. Den andra är mer sansad och smart vilket ger filmen något extra då det är antingen eller.

Jag gillar det mesta i denna film och det är en riktigt bra typisk "efter jobbet på fredagskvällen" typ av film. Det enda jag hade lite svårt för var slutet, ingen katastrof, men kändes som att filmen kunde gjort något aningen smartare där.

Betyg?
Citera
2017-12-11, 16:01
Bannlyst
A Serbian film från 2010. http://www.imdb.com/title/tt1273235/
Riktigt våldsam, depraverad och osmaklig film.

1/5
Citera
2017-12-11, 19:37
Bannlyst
Bullet Head Tre småbusar gömmer sig i en övergiven lagerlokal, eller något, och blir rädda för en hund som är lite arg och vill bitas. Mitt i allt är det en vit kanin som hoppar omkring. Inte så intressant film.

4/10
Senast redigerad av pethom 2017-12-11 kl. 19:48.
Citera
2017-12-11, 22:07
Bannlyst
Hollow in the Land En film om fejkblondinen Alison vars farsa sitter inne för mord och vars brorsa försvinner efter att ha blivit misstänkt för ett dödsfall i grannskapet. Hon bestämmer sig för att göra vad systrar ofta gör och börjar leta efter sin halvmesyr till brorsa för att ta reda på vad som egentligen har hänt.

5/10
Senast redigerad av pethom 2017-12-11 kl. 22:21.
Citera
2017-12-11, 22:32
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
A Serbian film från 2010. http://www.imdb.com/title/tt1273235/
Riktigt våldsam, depraverad och osmaklig film.

1/5

Varför såg du den? Ganska uppenbart att den skulle vara vidrig väl?

En av de välkända filmer som jag troligen aldrig kommer att utsätta mig för.
Citera
2017-12-12, 00:00
Medlem
Geomeisters avatar
The Hotel New Hampshire | Året var 1984
http://www.imdb.com/title/tt0087428/...nm_flmg_act_33

Första intrycket? Riktig b-film.. Men filmen är så absurd och oseriös i viss seriösitet att den trots allt fungerar.

Jodie Foster är med och är bitvis rätt charmig (har alltid sett henne som ganska stel och tråkig). Rob Lowe spelar Rob Lowe. Dessutom finns det någon som påminner ruggigt mycket om Red Hot Chili Peppers basist Flea. Även en extremt ung Seth Green (jag kände då inte igen honom!).

Handlingen är svår att berätta ens om jag skulle vilja. Det finns en del seriösa inslag som våldtäkter och döden, men inte ens det går att ta på fullt allvar. Det är mycket svärdomar och sex får en helt annan mening i denna film än något jag sett förut.

Ingen film man slänger fram på en släktmiddag eller med någon som endast tittar på "mainstream-film". Är du någon dag sugen på något klart udda så är denna faktiskt rätt rolig!

Betyg?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in