Ant-Man | Årgång: 2015
http://www.imdb.com/title/tt0478970/?ref_=nv_sr_2
Ant-Man låter som en bedrövlig superhjälte, men ger teknologin i majoriteten av superhjältefilmer "a run for it's money". Mycket effekter i denna film är genomtänkta på en djupare nivå än vanliga Hulken / Iron Man. Att ta in myrrorna utöver själva Ant-Man var ett snyggt drag. Det är även vad jag gillar mest med denna film.
Inte helt olikt Guardians of the Galaxy tar denna film inte sig själv på för stort allvar, men det mesta av humorn och charmen biter inte på mig alls. Det känns för forcerat och spontant roliga moment (som man kan se i filmen Gag Reel) uteblir ofta.
Skådisarna som sådant ogillar jag inte, men flera känns missplacerade och igen, forcerade. En del för allvarliga och en del för ironiska. Balansen uteblev ofta.
Det tog ett bra tag för mig innan filmen gav mig någon smak alls. När något väl hände som jag fann intressant var det lite väl sent. Det sker några charmiga moment och en del snygga grejer längst vägen, men helheten tilltalar mig inte särskilt mycket.
En kompis till mig sa att filmen "sög". En annan att filmen var oväntat bra. Jag går på mitten här.
Betyg?
Svag 3 / 5