2017-06-21, 16:57
Medlem
Geomeisters avatar
American Virgin | Årgång: 2009
http://www.imdb.com/title/tt1318044/?ref_=nv_sr_2

En snygg oskuld börjar på collage och hennes rumskamrat är en kvinnlig överliggare som inte tänker på annat än sex.

Vill inte köra spoilers, men ni förstår säkerligen vilken "nivå" filmen ligger på.

Det finns inte super-mycket humor egentligen, men det är lite tuttar och filmen har faktiskt mer handling än många liknande. Inget man måste titta på, men fungerade faktiskt att döda tid på. Segare och tråkigare filmer har jag definitivt sett.

Betyg? Stark 2 / 5
Citera
2017-06-21, 19:45
Medlem
Merwinnas avatar
http://www.imdb.com/title/tt0044224/

You're in the Navy now (1951). Gary Cooper spelar fartygsbefäl inom marinen under WWII. Han har fått till sig en liten ubåtsjagare inklusive underbefäl och mannar. Problemet är bara, att G.C. har en teoretisk examen inom maskiningenjörsvetenskap, men ingen erfarenhet av befäl och (vad jag förstod) knappast någon sjöerfarenhet heller. Hur SKA det här gå..?

Förvånansvärt lågbudget och enkel för att vara en film med Gary Cooper vid höjden av hans popularitet. Men bortser man från det så är det en fin, harmonisk, hälsosam historia.

7/10
Senast redigerad av Merwinna 2017-06-21 kl. 19:49.
Citera
2017-06-21, 23:51
Medlem
Cool Runnings (1993)
http://www.imdb.com/title/tt0106611/?ref_=nv_sr_1

Efter att tre sprintare ifrån Jamaica misslyckas med att komma till sommar-OS så bildade dem plus en kompis ett boblag till vinter-OS i Kanada!

Längesedan man såg sist så det var dags igen att se den och tycker fortfarande att den är bra!

7/10
Citera
2017-06-22, 00:04
Medlem
John Wick 2014

Sjukt nice action. En "coolare" Die Hard skulle jag säga. I kategorin action blir det 5/5 men i vanlig filmkategori så blir det 3/5.
Citera
2017-06-22, 00:55
Medlem
Herr.Dittlings avatar
the second woman (1950). Hatets eld

Envis ung dam på besök hos släkting, blir förtjust i en väldigt otursförföljd granne, hon blir avrådd att träffa denne man, men har han verkligen bara otur.

Ojämnt tempo, men ändå spännande ända in i kaklet.

Klarar väl, med nöd och näppe 4-/5, sevärd.
Citera
2017-06-22, 01:15
Medlem
Geomeisters avatar
Ant-Man | Årgång: 2015
http://www.imdb.com/title/tt0478970/?ref_=nv_sr_2

Ant-Man låter som en bedrövlig superhjälte, men ger teknologin i majoriteten av superhjältefilmer "a run for it's money". Mycket effekter i denna film är genomtänkta på en djupare nivå än vanliga Hulken / Iron Man. Att ta in myrrorna utöver själva Ant-Man var ett snyggt drag. Det är även vad jag gillar mest med denna film.

Inte helt olikt Guardians of the Galaxy tar denna film inte sig själv på för stort allvar, men det mesta av humorn och charmen biter inte på mig alls. Det känns för forcerat och spontant roliga moment (som man kan se i filmen Gag Reel) uteblir ofta.

Skådisarna som sådant ogillar jag inte, men flera känns missplacerade och igen, forcerade. En del för allvarliga och en del för ironiska. Balansen uteblev ofta.

Det tog ett bra tag för mig innan filmen gav mig någon smak alls. När något väl hände som jag fann intressant var det lite väl sent. Det sker några charmiga moment och en del snygga grejer längst vägen, men helheten tilltalar mig inte särskilt mycket.

En kompis till mig sa att filmen "sög". En annan att filmen var oväntat bra. Jag går på mitten här.

Betyg? Svag 3 / 5
Citera
2017-06-22, 21:15
Medlem
Geomeisters avatar
The Intern | Årgång: 2015
Varning: "Tjejfilm"
http://www.imdb.com/title/tt2361509/?ref_=nv_sr_3

Robert De Niro har verkligen lämnat sin gamla Gudfadern/Goodfells karaktär och gör vad som dessa dagar. Även om handlingen i denna film kretsar mer om någon annan är det han som är huvudperson och gör ett bra jobb. Mycket i denna film försöker vara "nutida" och "hipp".. Inte så intressant att titta på egentligen, men humorn och självdistansen De Niro lägger till gör det bättre.

En del filmer är verkligen vinklade åt killar och andra, som denna, åt tjejer. Se på t.ex. Diehard eller Transformers och se denna nästa gång. Det är verkligen mycket som skiljer sig åt på ett definitivt sätt. En del detaljer i båda typer av filmer känns mest löjliga. Om man jämför med någon film som inte är SÅ riktad mot en specifik publik.

Filmen har en hel del poänger längs vägen vilket uppskattas. Den introducerar även en rad olika karaktärer på ett bra sätt. Ogillar man någon är det inte säkert den kommer vara med särskilt mycket.

Inget för den som vill se Bergman, Stallone eller Kubrick, men klart godkänd.

Betyg? 3 / 5
Citera
2017-06-23, 00:35
Medlem
The Nice Guys (2016)
http://www.imdb.com/title/tt3799694/?ref_=nv_sr_1

Handlar om två detektiver som ska leta och finna tjejen Amelia innan de som vill mörda henne gör det först!

Tyckte att filmen var okej!

6/10
Citera
2017-06-23, 00:51
Medlem
Tomat1tvas avatar
Darkland/Undervaerden.

Om två invandrarbröders väldigt olika liv i stora staden Köpenhamn.
Zaid är doktor och hans bror Yasin har kommit i onåd med den undre världen.

Riktigt rå stundtals och väldigt bra gjord i mina ögon, speciellt som jag inte alls hade speciellt höga förväntningar. Dar Salim klockren.

Svag 8/10.
Citera
2017-06-23, 00:57
Medlem
Chip
Jävligt bra film om två snutar som
Ska sätta dit en rånarliga
Citera
2017-06-23, 00:58
Gone girl 2014.

En riktigt välgjord och nästintill perfekt film tycker jag. Skådespeleriet är fullkomligt lysande hela gänget runt. Riktigt förvånad att Tyler perry kunde göra en bra roll. Rosamund pike gjorde en enastående insats som ( delad) huvudroll. Affleck gör också en riktig stark och trovärdig insats. Filmen gick en annan väg trodde än vad man trodde och slutet är väldigt starkt. Så känner mig riktigt upprymd efter denna filmupplevelse. Den är också riktigt snyggt filmad och den drar in en i handlingen. Sett många filmer i år men detta är filmen efter the artist jag verkligen blev uppspelt efter upplevelsen.

velar mellan 9/10 och 10/10, om det är något jag ska klaga på är det nog de första minuterna innan den första stora tvisten som verkligen gjorde att man dök ner i filmen. Men slutet och de sista 20 minuterna gott gör nästan det..

arghh.. får se hur jag känner om några dagar men denna kommer definitivt upp i topp på bäst 20 i år av alla filmer jag har sett ( har drygt sett 150 nya i år).

Rekommenderas varmt.
Citera
2017-06-23, 13:03
Medlem
The Miracle (2004)
http://www.imdb.com/title/tt0349825/?ref_=fn_tt_tt_9

Handlar om när USA var med i OS 1980 med bara collegespelare för att slåss om medaljer, baserad på en sann historia!

Gillar såna här sportfilmer, bra karaktärer och bra skådespel speciellt han som hade rollen som tränaren!

9/10
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in