2017-04-21, 14:07
Medlem
LovableGoofballs avatar
The Lone Ranger, av Gore Verbinski.

Första timmen var helt fantastisk. Alltså enastående. Genialisk action och charmig humor som blandas på ett perfekt sätt. Tyvärr så börjar filmen gå på tomgång efter den inledande timmen, och det är inte förens den sista akten som filmen blir underhållande igen. Helt klart värd att se dock om man är sugen på en modern westernfilm!
Citera
2017-04-21, 15:03
Medlem
arazals avatar
A Dogs Purpose - http://www.imdb.com/title/tt1753383/?ref_=nv_sr_2

Såg denna igår och tyckte den var riktigt bra
Citera
2017-04-21, 15:37
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Tror dig på ditt ord och sätter den på laddning!
Kan skriva under på att det är en riktigt stabil thriller även om jag själv inte riktigt börjar dra fram femman. Hammers monokroma filmer som ofta var samproduktioner med något annat filmbolag håller generellt förvånansvärt hög kvalité.
Citera
2017-04-21, 22:26
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackMetal
Kan skriva under på att det är en riktigt stabil thriller även om jag själv inte riktigt börjar dra fram femman. Hammers monokroma filmer som ofta var samproduktioner med något annat filmbolag håller generellt förvånansvärt hög kvalité.

Håller med, den var bra, men inte precis en tiopoängare! Spännande, bitvis kuslig, höll uppe intresset hela tiden. Jag gillade att det var flera twister. I början verkade ju allt så förutsägbart, man förstod ju direkt att:

8/10

(Vi diskuterar alltså "Scream of Fear" från 1961, ni som undrar!)
Citera
2017-04-22, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LovableGoofball

Första timmen var helt fantastisk. Alltså enastående. Genialisk action och charmig humor som blandas på ett perfekt sätt. Tyvärr så börjar filmen gå på tomgång efter den inledande timmen, och det är inte förens den sista akten som filmen blir underhållande igen. Helt klart värd att se dock om man är sugen på en modern westernfilm!
jag gillade också den filmen men tyckte att det blev på tok för mycket i slutet med tågjakten och allt. Den hade lätt kunnat vara 30 min kortare.
Citera
2017-04-22, 02:11
Medlem
PsychoChillers avatar
Get Out (2017)

Wow. Det här är nog årets film för mig. Det säger jag ett Star Wars-år. Psykologisk skräck av absolut högsta klass med en premiss och manus som låter Daniel Kaluuya (som spelar som en superstjärna för övrigt) agera helt logiskt i enlighet med den information han har. Filmen är så förbannat välskriven att jag inte vet var jag ska ta vägen.

Det kan bara bli 5/5.
Citera
2017-04-22, 04:00
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Ingmarsarvet (1925)

Svensk stumfilm med Lars Hanson i huvudrollen baserad på Selma Lagerlöfs bok Jerusalem som även Bille August gjorde film av 1996 (har gjorts några versioner). Handlingen kretsar kring bondesonen Ingmar (Lars Hanson) vars far dör och hans fosterfar slarvar bort arvet vilket gör att familjegården Ingmarsgården måste säljas. Ingmar blir i vuxen ålder skollärare och har för avsikt att köpa tillbaka gården men det sker många hinder på vägen bl.a. när predikanten Hellgum anländer till byn och omvänder flertalet av byborna till sin kristna sekt och själv slår sig ner på Ingmarsgården då den dåvarande ägaren går med i hans sekt. Häradsdomaren Berger Sven Person kan tänka sig att köpa gården åt Ingmar men med ett löfte om att Ingmar gifter sig med hans dotter. Men Ingmars hjärta tillhör Gertrud, samtidigt som Gertrud slits mellan Ingmar och Hellgum och hans lära.

Det är sällan stumfilmer verkligen griper tag i mig då ofta handlingen känns långdragen med alltför många överteatralska moment, men Ingmarsarvet var ett undantag som ett karaktärsrikt och spännande drama där jag verkligen kände för Ingmar och hans brinnande passion och längtan att återfå sin familjegården. Fint emotionellt skådespeleri av Lars Hanson. Filmen finns på Youtube och den hade inte ens någon bakgrundsmusik, men inte ens avsaknaden av ljud störde när berättelsen var så pass fängslade.

Betyg: 3/5 (nära en 4)
Citera
2017-04-22, 04:18
Medlem
Kickexs avatar
Citat:

Onödigt lång tycker jag att man kan säga.
Citera
2017-04-22, 13:54
Medlem
LovableGoofballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickex
Onödigt lång tycker jag att man kan säga.

Jo, tyvärr. Den hade behövts trimmats ned lite (/mycket).

Annars såg jag om The Social Network igår. Älskar den verkligen. På sätt och vis så känns den mer som en Aaron Sorkin-film, än David Fincher. Manuset är det som gör filmen, liksom. Med det sagt så är ju såklart Finchers regi alldeles strålande och skådespeleriet är hur bra som helst.
Citera
2017-04-22, 15:02
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Annars såg jag om The Social Network igår. Älskar den verkligen. På sätt och vis så känns den mer som en Aaron Sorkin-film, än David Fincher. Manuset är det som gör filmen, liksom. Med det sagt så är ju såklart Finchers regi alldeles strålande och skådespeleriet är hur bra som helst.
Imo, var den knappt värd att se pgd av jesse eisenberg. En kass skådespelare och otrevlig människa.
Tur nog kan man nästan alltid lita på fincher i alla fall som tydligt gör sitt bästa för att arbeta sig runt det.
Citera
2017-04-23, 15:18
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Hallonbåtsflyktingen (2014)

En finsk man, besatt av Sverige, är så trött på sin lott att han vill ta livet av sig.
I sista sekunden erbjuder en svensk man, trött på sitt liv, att överlåta sitt liv till den finske mannen.

Fullkomligt orimlig historia, och dessutom förfärlig.
Det blir inte bättre av att omgivningen reagerar väldigt osannolikt.

Det här var nog det sämsta jag sett på länge.
1/5
Citera
2017-04-23, 17:27
Medlem
lillskruvens avatar
Rings - http://www.imdb.com/title/tt0498381/?ref_=nv_sr_3

Fy fan detta va en mardröm av att bara plåga sig igenom.
Vilken otroligt usel film.
Skrämde mig lika mkt som Göta Kanal 3.
Nej usch och fy..
1/5 stängda brunnar får den.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här