Joan Crawford blir olyckligt kär en violinist, vilket får tragiska följder.
Har fått tillbaka den trevliga kanalen TCM, och det här var det första jag såg.
Ärligt talat satt jag och retade upp mig på karaktärerna som betedde sig märkligt.
Det var inget drama i mitt tycke.
2/5
Jag har medvetet undvikit filmen eftersom jag anade att den skulle vara just som den var. Att sätta ihop småsketcher på det här viset har aldrig varit särskilt lyckat, och lyckades inte nu heller, synd, för Lorryprogramen var rätt kul på tiden det begav sig.
2/5
Jag har medvetet undvikit filmen eftersom jag anade att den skulle vara just som den var. Att sätta ihop småsketcher på det här viset har aldrig varit särskilt lyckat, och lyckades inte nu heller, synd, för Lorryprogramen var rätt kul på tiden det begav sig.
2/5
Även om filmen har sina uppenbara brister så är den ändå ganska underhållande,
2/5
Visst visar Suzanne reuter röven i den filmen?
Filmens stora behållning
Haha kom precis att nån ollar fönstret i samma scen. Och man hör nåt "schlupp" när han drar bort den.
Senast redigerad av fyratretre 2016-01-16 kl. 16:52.
Stewart Granger spelar engelsk turist i ett litet centraleuropeiskt rike.
Han visar sig vara väldigt lik den tilltänkta kungen i landet.
Kröningen ska ske kommande dag, och kungens halvbror tänker sätta stopp för kröningen, till varje pris.
Och snart befinner sig Stewart Granger i en både knepig, och farlig situation.
Klassisk äventyrsfilm, fina fäktninsscener mot James Mason.
3/5, med plus i kanten
Social realism med Amy Diamond som får anorexia, filmen handlar dock inte främst om henne utan om hur hennes sjukdom påverkar hennes yngre syster och detta är ett smart grepp av regissören.
Ångestladdat och medryckande men trampar tyvärr i fällan att vara för övertydlig med sitt budskap samt offra trovärdighet i onödan.
Förväntas jag tro på att två tänkande vuxna sitter och tvångsmatar sin dotter i tre dagar istället för att bara åka till akuten när deras experiment misslyckats? förväntas jag tro på att Katjas tränare låter Stella lämna lägenheten på det där viset? Värst är dock hur alla vuxna beter sig mot Stella, när fadern helt ignorerar henne när hon säger god natt eller att han inte gör mer för att trösta henne när hon faller offer för Katjas agressionsutbrott. Inget av det är trovärdigt, ok att Stella kommer hamna i andra hand när en sån här situation uppstår men det är löjligt att hon blir hundra procent behandlad som luft, det är övertydligt och inkompetent berättat.
Det lyser dessutom igenom att det är en kvinna som regisserar då alla män helt saknar testosteron, farsan pratar bebisspråk med sina tonåriga döttrar, kom igen, hur ska jag köpa att en feminiserad jättebebis lyckats attrahera ett dugligt fruntimmer? Trams.
Östlund är ungefär en miljon gånger bättre på att skildra den moderna henmannen.
2 / 5 bättre lycka nästa gång.
Amy Diamond är dock väldigt söt och jag hoppas hon fortsätter sin skådespelarkarriär.
Senast redigerad av Chenille 2016-01-16 kl. 21:35.
Överaskande okej film, jag tycker dock att Beck är betydligt bättre än Irene Huss, men visst den var lite obehaglig och spännande, man undrade hela tiden vem som var våldtäktsmannen. Bra film, med lite halvdant skådespel.
Kapten Haddock får ärva en båt som ligger i Ankara, Turkiet. Väl där finner han båten är i väldigt dåligt skick. Han får ett väldigt bra anbud på båten, men Tintin anar att något är skumt, budet är lite för bra.
Inte tecknad, riktiga skådespelare.
Riktigt trevlig film, svårt att tro att den var inspelad 1960, syntes väl bara på de fina bilarna som skymtades på Ankaras gator.
Historien var också ganska spännande.
4/5
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!