2016-01-16, 10:23
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Humoresque (1946)

Joan Crawford blir olyckligt kär en violinist, vilket får tragiska följder.

Har fått tillbaka den trevliga kanalen TCM, och det här var det första jag såg.
Ärligt talat satt jag och retade upp mig på karaktärerna som betedde sig märkligt.
Det var inget drama i mitt tycke.
2/5
Citera
2016-01-16, 14:57
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Yrrol (1994)

Löst sammansatta sketcher med Lorrygänget.

Jag har medvetet undvikit filmen eftersom jag anade att den skulle vara just som den var. Att sätta ihop småsketcher på det här viset har aldrig varit särskilt lyckat, och lyckades inte nu heller, synd, för Lorryprogramen var rätt kul på tiden det begav sig.
2/5
Citera
2016-01-16, 16:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Yrrol (1994)

Jag har medvetet undvikit filmen eftersom jag anade att den skulle vara just som den var. Att sätta ihop småsketcher på det här viset har aldrig varit särskilt lyckat, och lyckades inte nu heller, synd, för Lorryprogramen var rätt kul på tiden det begav sig.
2/5

Även om filmen har sina uppenbara brister så är den ändå ganska underhållande,
Citera
2016-01-16, 16:20
Medlem
fyratretres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Yrrol (1994)

2/5
Visst visar Suzanne reuter röven i den filmen?

Filmens stora behållning

Haha kom precis att nån ollar fönstret i samma scen. Och man hör nåt "schlupp" när han drar bort den.
Senast redigerad av fyratretre 2016-01-16 kl. 16:52.
Citera
2016-01-16, 16:42
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fyratretre
Visst visar Suzanne reuter röven i den filmen?

Filmens stora behållning
Jo, det gjorde hon.
Den var inte så tokig.
Citera
2016-01-16, 16:48
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Fången på Zenda (1952)

Stewart Granger spelar engelsk turist i ett litet centraleuropeiskt rike.
Han visar sig vara väldigt lik den tilltänkta kungen i landet.
Kröningen ska ske kommande dag, och kungens halvbror tänker sätta stopp för kröningen, till varje pris.
Och snart befinner sig Stewart Granger i en både knepig, och farlig situation.

Klassisk äventyrsfilm, fina fäktninsscener mot James Mason.
3/5, med plus i kanten
Citera
2016-01-16, 18:57
Medlem
Herr.Dittlings avatar
30 sekunder över Tokyo (1944)

Drama där vi får följa några specialuttagna amerikanska piloter just efter Pearl harborattacken.

Drygt två timmar lång gjorde att den kändes ganska seg.
2/5
Citera
2016-01-16, 19:22
Medlem
Gosifs avatar
Såg klart Blade Runner nu.

Vilket guldkorn jag missat i så många år. Helt magisk och underbar musik. Rutge Hauer är överjävligt bra. Blev sugen på mer filmer av Hauer.

4/5 !
Citera
2016-01-16, 21:06
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Såg klart Blade Runner nu.

Vilket guldkorn jag missat i så många år. Helt magisk och underbar musik. Rutge Hauer är överjävligt bra. Blev sugen på mer filmer av Hauer.

4/5 !
Rutger är bra i många filmer, men klart bäst i Blade runner där han lyckas ge intrycket av att människorna är lovligt byte.
Citera
2016-01-16, 21:10
Medlem
Min lilla syster

Social realism med Amy Diamond som får anorexia, filmen handlar dock inte främst om henne utan om hur hennes sjukdom påverkar hennes yngre syster och detta är ett smart grepp av regissören.
Ångestladdat och medryckande men trampar tyvärr i fällan att vara för övertydlig med sitt budskap samt offra trovärdighet i onödan.
Det lyser dessutom igenom att det är en kvinna som regisserar då alla män helt saknar testosteron, farsan pratar bebisspråk med sina tonåriga döttrar, kom igen, hur ska jag köpa att en feminiserad jättebebis lyckats attrahera ett dugligt fruntimmer? Trams.
Östlund är ungefär en miljon gånger bättre på att skildra den moderna henmannen.

2 / 5 bättre lycka nästa gång.

Senast redigerad av Chenille 2016-01-16 kl. 21:35.
Citera
2016-01-16, 21:16
Bannlyst
Irene Huss: Det Lömska Nätet (2011)

Överaskande okej film, jag tycker dock att Beck är betydligt bättre än Irene Huss, men visst den var lite obehaglig och spännande, man undrade hela tiden vem som var våldtäktsmannen. Bra film, med lite halvdant skådespel.

6/10
Citera
2016-01-16, 21:26
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Tintin i piraternas våld (1960)

Kapten Haddock får ärva en båt som ligger i Ankara, Turkiet. Väl där finner han båten är i väldigt dåligt skick. Han får ett väldigt bra anbud på båten, men Tintin anar att något är skumt, budet är lite för bra.
Inte tecknad, riktiga skådespelare.

Riktigt trevlig film, svårt att tro att den var inspelad 1960, syntes väl bara på de fina bilarna som skymtades på Ankaras gator.
Historien var också ganska spännande.
4/5
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in