2015-12-05, 21:05
Medlem
Vart tankar ni filmer ifrån ?
Citera
2015-12-05, 21:08
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bisceman

Vi köper såklart.
Citera
2015-12-05, 21:09
Medlem
haha eller?
Citera
2015-12-05, 21:14
Medlem
Situationss avatar
Citat:
haha eller?

Varför skulle man inte kunna köpa filmer?
Citera
2015-12-05, 21:26
Medlem
emma80s avatar
Citat:
Ingenstans, för min del.

De filmer jag ser är för det mesta köpta eller på TV. En del lånar jag av bekanta eller ibland blir det hyrfilm eller bio. Inte konstigare att göra rätt för sig när det gäller film, precis som att jag betalar för mat, kläder o.s.v.

OnT: Den senaste jag såg var Jaws (1975).

Fortfarande fantastisk. En väninna som inte hade sett den innan ville se den i eftermiddags, hon sade sig ångra det halvvägs in. Själv njöt jag även denna gång, inte varje dag man ser Jaws till eftermiddagsfikan.
Citera
2015-12-05, 21:38
Medlem
Fjantors avatar
Sinister 2 - http://swesub.tv/ladda-ner-sinister-...mp4-51004.html

Vilket jäkla skräp..
Ettan va klart mkt bättre...

2/5
Citera
2015-12-05, 22:21
Medlem
HejAntons avatar
Dogtooth [2009] dir. Y. Lanthimos

Dogtooth börjar med att tre ungdomar lyssnar på ett kassettband som lär dem några nya ord, sjö och motorväg bland annat för att sedan förklara att en sjö är en fåtölj i läder och en motorväg självklart är en väldigt stark vind. Filmen handlar om dessa ungdomar som lever i en värld där de sedan födseln manipulerats av sina föräldrar till att få en enormt skev världsbild. Premissen är fantastisk och att bara utforska de problem som uppstår och den utvecklingen ungdomarna kan få i detta samhälle är intressant nog att fylla en dubbelt så lång film. Trots det håller Lanthimos säg någorlunda kort och koncis och säger aldrig mer än han behöver.

Även om manuset är fullständigt genialiskt och ett av förra decenniets enligt mig bästa så känner jag ändå att jag saknar någonting. Framförallt känner jag att jag hade velat se mer, och framförallt hade jag önskat att Lanthimos utforskade det mer absurda bakom ett koncept som det här då jag anser att filmen ofta enbart känns som en alternativ take på någon form av Fritzl-berättelse. Jag hade också gärna sett någon större form av utveckling hos karaktärerna i filmen och Lanthimos tar alldeles för lång tid på sig att etablera de enda sex karaktärer han handskas med.

I slutändan är jag väl främst besviken över att Dogtooth inte riktigt lyckas säga mig någonting. Det är en fantastiskt unik berättelse som utspelar sig i en värld som kunde utforskats bra mycket längre än 90 minuter och ändå hålla sig fräsch och intressant men den är inte mycket mer än det tyvärr.

7
Citera
2015-12-05, 22:46
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Dumma mig (2010)

Tecknad/animerad film om en mästerskurk som vill stjäla månen, som det ultimata brottet.
För sin lömska plan behöver han tre barnhemsflickor, som han adopterar för att kunna iscensätta sina skumma planer, men dom påverkar honom mer än han tänkt sig.

Faktiskt lite småkul, men gubbar som mig är antagligen inte målgruppen för filmen, hoppas jag.
3/5
Citera
2015-12-05, 23:11
Medlem
Home

En ny barnfilm om en boov som tillsammans med sin lika väljer att invandera jorden, flytta människorna till andra delar av världen och flytta in.
En fantastiskt härlig karaktär får man möta som med sin charm träffar en människoflicka och en fantastisk vännskap skapas.

en av de bästa barnfilmerna sen lejonkungen så 4/5
Senast redigerad av MarMarius 2015-12-05 kl. 23:14.
Citera
2015-12-05, 23:54
Medlem
Situationss avatar
The Snake Pit (1948)

Olivia de Havilland spelar Virginia som lider av schizofreni och hennes behandling på Juniper Hill State Hospital där vi får en inblick i både hennes psyke och den mycket kalla och behagliga stämningen som råder på institutionen, särskilt avdelningen som förklarar filmens titel.

Även om det är omöjligt att låta bli att dra paralleller till One Flew Over the Cuckoo's Nest som tog världen med storm 25 år senare (det finns till och med en Nurse Ratched-liknande sjuksköterska på mentalsjukhuset) så är detta en film som är mer intresserad av att skildra hur psykiska sjukdomar uppkommer, utvecklas och (förhoppningsvis) botas.
Citera
2015-12-06, 00:22
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Talladega Nights - The Ballad of Ricky Bobby (2006): 3/5

Ricky Bobby (Will Ferrell) och Cal Naughton Jr. (John C. Reilly) är två NASCAR-förare som först kör för samma stall men efter att Ricky krashar svårt och blir traumatiserad under en tävling där han utmanats av F1-ässet Jean Girard (Sacha Baron Cohen) blir kan kickad från teamet och hans fru Carley (Leslie Bibb) lämnar honom för Cal.

Ricky och hans två sönder flyttar hem till Rickys mamma där hans sedan länge försvunne fader hittar honom och tvingar Ricky konfrontera sin rädsla för att köra. Till sist är Ricky redo att tävla mot både Cal och Jean igen.

Rolig film, speciellt om man gillar NASCAR, klart sevärd. Inga hysteriska ögonblick direkt men roande om NASCAR-kulturen och Södern i stort.
Citera
2015-12-06, 02:36
Medlem
NirvanAs avatar
Bone Tomahawk

Läcker blandning av western och skräck och kanske nåt mer som gjorde det till en härlig mix.
Dialogerna kändes riktigt bra och gjorde aldrig filmen tråkig trots att den hade en lång transportsträcka. Tyckte mig se ett bra kristet budskap i bakgrunden också, trevligt att se!

Fick lite Ravenous vibbar av den också.

4/5
Senast redigerad av NirvanA 2015-12-06 kl. 02:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in