2015-09-13, 09:40
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Sickan och Hasse var födda samma år, 1915, så båda två var i 43-44 års åldern när filmen spelades in. Men Sickan var välbehållen för sin ålder minst sagt. Vacker kvinna.
Ja, det är lite lustigt, det verkar skilja minst tio år mellan dom.
Men bibehållen eller ej, hon kändes att vara lite övermogen för rollen, även om hon gjorde rollen utmärkt.

En Meg Westergren, eller Lena Söderblom hade varit bättre val, tycker jag
Citera
2015-09-13, 10:21
Medlem
The Book of Eli

En jävligt snygg film men handlingen var minst sagt kass. 2-3/5.
Citera
2015-09-13, 10:22
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusBeefcake
Youngblood (1986)

Okej, ishockey, Patrick Swayze, Rob Lowe, Keanu Reeves och 80-tal och jag har ändå inte sett denna tidigare. Helt sanslöst men nu fick jag äntligen gjort det. Jag visste nästan att det inte kunde gå fel - och det gjorde det inte heller. Riktigt schysst rulle, det är ostigt och om det inte var dessa skådespelarna eller 80-tal så skulle det aldrig funka, aldrig någonsin men nu har Youngblood kanske världens schysstaste vhs-fodral (Rob Lowe med ditritade magrutor), Patrick Swayze och 80-talets sköna känsla och kaxiga attityd. Så det funkar perfekt. En av de bästa sportfilmerna som jag sett utan tvekan.

4/5
Skön 80-talsnostalgi.
Citera
2015-09-13, 10:24
Medlem
Ex Machina, Alicia Vikander är så himla vacker
Citera
2015-09-13, 10:51
Medlem
Tjippmunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
Vacation (2015)

Vad var då bra med filmen?
Det absolut bästa för min del var ironiskt nog introt till filmen. Det är enda gången filmen verkligen lyckas fånga samma känsla som första filmen. Det är olika vykort medan förtexterna spelar till låten Holiday Road. Det är en bra låt och det satte upp filmen till de förväntningar den inte kommer nå efter det.
jag såg denna igår och håller med dig. i introt kommer känslan som finns i de gamla filmerna. sen försvinner den, för att dyka upp nära slutet när musiken kommer igen. däremellan är det som vilken halvkass komedi som helst. en sån man sätter igång för att slökolla på när man sitter och surfar.
christina applegate är den stora behållningen i filmen. ed helms ger inget intryck alls, varken bra eller dålig. slagsmålsscenen för tankarna till bundy (married with children).
det fanns ett tillfälle där jag skrattade högt, men eftersom jag inte minns vad det var så här 12 timmar senare så lär det inte varit något speciellt.
Citera
2015-09-13, 11:01
Medlem
Psyktabus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SyltSalt
Ex Machina, Alicia Vikander är så himla vacker
.
Var det allt? Hade nämligen tänkt se den.
Citera
2015-09-13, 12:34
Medlem
Rocket-Queens avatar
Straight Outta Compton (2015) såg jag på premiären i fredags. Blev överraskad över hur bra den var faktiskt. Bra längd och intressant hela tiden. Vissa skådisar var väl lite halvdanna i några scener, men överlag var alla duktiga i sina respektive roller. Tror även man kan gilla den här även om man inte gillar N.W.A eller hiphop. Det enda negativa som jag hittar är att det märks tydligt att det är Dre och Ice Cube som har varit med och satt ihop det här. Något förskönad historia skulle jag säga. Eazy och Dre beefade ju för fan ända in i slutet.

4/5 Fuck the Police
Citera
2015-09-13, 14:36
Medlem
Neatlesss avatar
SSF: Interstellar (2014.) Mänskligheten står på randen till utrotning. Vår planet svälter oss genom att förstöra våra skördar som i sin tur leder till att syret minskar. Det finns ingen lösning, vårt enda hopp är att finna ett nytt hem - en ny planet.

Christopher Nolan siktar högt och landar förhållandevis mjukt. Den är inte det mästerverk jag vill att den ska vara utan han har skapat en minst sagt spretig upplevelse. Många partier känns jäktade trots närmare tre timmar att arbeta med, å andra sidan känns dom där tre timmarna aldrig långsamma eller tråkiga utan flyger förbi i ett nafs. En massa känslor ska pressas in, rymdvetenskap och teorier som tittarna kan låtsas fatta fast man egentligen sitter som ett frågetecken, lite filosofi på det och du har en salig röra.

Fotot och musiken är i världsklass. Rymden och planeterna är otroligt vackra och musiken är i vissa scener så maffig att ordet episkt känns futtigt. Utsattheten och faran för astronauterna och hopplösheten för människorna kvar på jorden känns äkta och det är svårt att inte känna fukt tränga på i ögonhålan när dom delar videomeddelanden med varandra, så nära men samtidigt så långt borta.. MM (orkar inte googla efternamnet) bjuder på en lektion i hur man bryter ihop i tårar i en oerhört stark scen t.ex.

Jag förstod inte vad det tillförde att hemlighålla en Hollywoodstjärna fram till avtäckandet dock. Ska vi liksom dra efter andan av att se "han! En av dom flitigast arbetande skådisarna idag!" dyka upp? Okej om det var säg, Sean Connery eller Erroll Flynn, nu känns det bara meningslöst och filmen hade tjänat på att integrera honom i storyn från början, för hans kapitel är rätt svagt.

Interstellar är väldigt bra men samtidigt en besvikelse. Jag hade hög förhoppningar att vetenskap, jordens undergång och nyfikenhet skulle komma samman och bli en referens för sci-fi i händerna på en sån skicklig regissör. Tyvärr inte. 3/5
Citera
2015-09-13, 14:56
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Notorius (1946)

En riktig Hitchcock- klassiker.
Ingrid Bergman blir agent, och tussas ihop med en nazistcell som ännu finns i sydamerika.
Hon lyckas ta sig ända in i nästet, men blir avslöjad.

En härligt dramatisk slutscen när huvudpersonerna går nerför en trappa, man undrar lite vad Claude Reins tänker under dom stegen.

5/5
Citera
2015-09-13, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psyktabu
.
Var det allt? Hade nämligen tänkt se den.

Nej, väldigt bra och intressant film i övrigt också. 4/5 tomater!
Citera
2015-09-13, 16:05
Medlem
Jag såg denna i går kväll:
http://www.imdb.com/title/tt0311113/?ref_=nv_sr_1
Master and commander
Riktigt bra och spännande hela tiden.
Citera
2015-09-13, 16:19
Medlem
skylten92s avatar
The Island (2005)
Underskattad Bay-rulle, bra rollprestationer och en intressant handling. För att inte nämna den fantastiska musiken.

8/10
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in