2015-08-02, 20:55
Medlem
FrankBucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjantor
Båda 2..?
Nått jag missat..

Syftade på den ovan som hade sett 3:14 också
Citera
2015-08-02, 20:55
Medlem
Bittersteels avatar
Seven Psychopaths
Marty Faranan (Colin Farell) har ett problem. Han håller på att skriva ett filmmanus, men han sittar fast titeln: Seven Pyschopaths. Hans kompis, Billy Bickle (Sam Rockwell) har ett en liten kidnappning affären vid sidan om där han och hans kompis Hans (Christopher Walken) snor hundar och sen ger tillbaka de till ägaren, som har vid den tidpunkten satt upp en hittelön. Billy råkar göra misstaget att sno Charlie (Woody Harrelson) Shih Tzu, Bonny som han älskar väldigt mycket. De råkar dra in Marty in i det här, och nu måste Marty inte bara försöka överleva det här, han måste också bli klart med filmmanuset. Hur ska det gå?
Filmen är Martin McDonagh tredje film som han har gjort, och som hans tidigare film, In Bruges, är det en svart komedi, och en väldig rolig en. Colin Farell använder sina ögonbryn till det fullast och han är utmärkt i rollen som "the straight man" i en film med massa knäppisar. Sam Rockwell är bäst i filmen och allt han gör, är galet. Älskar honom i den här filmen.
Det är en väldig rolig film är vad jag försöker säga här. Om du gillar In Bruges, kommer ni också att gilla den här.
8/10
Citera
2015-08-02, 21:41
Medlem
Neatlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Moment 22 borde aldrig ha filmatiserats. Det går inte att återskapa stämningen i boken, som är hysteriskt rolig. Filmen är väl smårolig, men humorn i boken byggs ju främst upp genom karaktärerna, det är deras personligheter som gör humorn i deras agerande, vilket filmen som medium är för trubbigt och kortvarigt för att kunna återskapa.

Jag håller helt med om att det saknades djup i karaktärerna. Mot slutet när saker som våldtäkt och dödsfall inträffar bryr jag mig inte nämnvärt pga att jag inte fattat nåt speciellt tycke för nån. Ser fram emot att läsa boken.
Citera
2015-08-02, 21:57
Medlem
nihilverums avatar
The Boondock Saints II: All Saints Day (2009)

Bröderna Connor och Murphy McManus bor i stillhet på sin fars fårfarm på Irland, men när de får veta att en katolsk präst i Boston har mördats och att de pekats ut som de skyldiga beger de sig tillbaka till Boston för att hämnas prästen och rentvå sina egna namn.

Liknande stil som den första, men Julie Benz är ingen Willem Dafoe på långa vägar även om hon har en rätt intressant röst.

Betyget blir 5,5/10 eller 3/5 på Filmtipset.
Citera
2015-08-02, 22:19
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Rallare (1947)

Utspelar sig i norra Sverige mycket tidigt 1900 tal. En ny rallare kommer till arbetslaget, en bonde, vilket inte är poppis.
På bygden finns en synnerligen lumpen handlare, som säljer ruttna varor till överpriser.
Den nya rallaren får sin vän i handlaren, som lurar rallaren att göra något han kommer få ångra.

John Elfström visar prov på utmärkt skådespel, synd att han fastnade som Åsa-Nisse (som han förvisso gjorde bra).
3/5
Citera
2015-08-02, 23:19
Medlem
FrankBucks avatar
The skin I live in, 5/5!

Trodde jag var magstark efter att ha sett filmer som Martyrs men trots surrealismen i denna film satt jag och var äcklad genom hela filmen.
Citera
2015-08-03, 03:16
Medlem
Gravity (2014)

Handlar om en kvinna som försöker komma ner till jorden efter att varit på ett uppdrag i rymden, men träffar på många svårigheter på vägen ner.

Det här var en riktigt dålig film. Var så sjukt tråkig och larvig. Fick se två ansikten under hela filmen (Sandra Bullock och George Clooney). Den var seriöst deprimerad.

1,5 av 5
Citera
2015-08-03, 03:26
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edreiman
Gravity (2014)

Handlar om en kvinna som försöker komma ner till jorden efter att varit på ett uppdrag i rymden, men träffar på många svårigheter på vägen ner.

Det här var en riktigt dålig film. Var så sjukt tråkig och larvig. Fick se två ansikten under hela filmen (Sandra Bullock och George Clooney). Den var seriöst deprimerad.

1,5 av 5

Jag förstår inte heller hypen kring denna. Bara långsam och tråkig.
Citera
2015-08-03, 03:31
Medlem
Psyktabus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjantor
Headhunters - http://www.imdb.com/title/tt1614989/?ref_=nv_sr_1

Att jag missat detta mästerverk till film är för mig ett mysterium..
Norge visar åter igen att dom verkligen kan göra film..

4,5/5 huvudjägare får den...

Citat:
Ursprungligen postat av edreiman
Gravity (2014)

1,5 av 5

Japp. Den var inte alls som jag hade hoppats på. Bra idé och fotot/effekterna är det inget fel på men det blev pankaka av det hela ändå tyvärr..
Citera
2015-08-03, 03:45
Bannlyst
Far from the Madding crowd

Underbar periodfilm mest finstämd musik, vackert foto och stundtals imponerade skådespel.
Matthias Sch är bra i vanlig ordning och för mig är detta helt klart en av årets bästa filmer.

Såld från början till slut!

4 av 5.
Citera
2015-08-03, 10:04
Medlem
jonesy.s avatar
robocop

Behöver inte säga så mycket om detta mästerverk!
Vad jag vet är att filmer av detta kaliber görs icke längre.

Clarence Boddicker tordes vara den ultimata badguyen.
Bitches leave!
Och Can you fly Bobby?
10 av 10
Citera
2015-08-03, 10:05
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonesy.
robocop

Behöver inte säga så mycket om detta mästerverk!
Vad jag vet är att filmer av detta kaliber görs icke längre.

Clarence Boddicker tordes vara den ultimata badguyen.
Bitches leave!
Och Can you fly Bobby?
10 av 10
Antar nästan att du menar originalet och inte nyinspelningen med Joel Kinnaman...?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in