2015-07-12, 16:13
Medlem
Antichrist
http://imdb.com/rg/an_share/title/title/tt0870984/

Lite väl mycket ångest för min smak, annars helt ok. 2/5
Citera
2015-07-12, 18:00
Medlem
Bittersteels avatar
Westworld
En nöjespark fullt med robotar som ser ut som människor och allting går åt helvetet. Så skulle jag beskriva filmen om någon frågade mig. Men låt inte den sparsam beskriving lura er, vi har med en bra scifi här att göra. Regisserat av Michael Crichton(ja, DEN Crichton), är Westworld en väldig unik sci-fi för sin tid.
Skådespelarna gör allesammans ett hygglt jobb, men om det är en skådespelare som stjäl filmen, så är det Yul Brynner som "Gunslinger" en av robotarna" på Westworld. När han jagar huvudkaraktären Peter Martin (Richard Benjamin) är han extrem skräckinjagande i hur han inte stoppar för något. Han påminner om en terminator i hur han inte stoppar för något.
En bra sci-fi som var före sin tid. Se den.
8/10.
Fun fact. Westworld är den första filmen som använde sig av CGI i film.
http://www.newyorker.com/tech/elemen...pecial-effects
Och att James Brolin är farsa till Josh Brolin (tyckte att det var något bekant med hans ansiktet.
Citera
2015-07-12, 18:02
Medlem
Rebali179s avatar
Machete Kills (2013)

Eftersom jag gillar Machete filmen så var denna nästan lika bra som deras första,
det är mera grabbig film än den första. Så jag är lite kluven om jag skall gilla denna eller inte.
Gillar man sådana här filmer så kommer du att älska den

Betyg 3,5/5
Citera
2015-07-12, 18:25
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bittersteel
Westworld
En nöjespark fullt med robotar som ser ut som människor och allting går åt helvetet. Så skulle jag beskriva filmen om någon frågade mig. Men låt inte den sparsam beskriving lura er, vi har med en bra scifi här att göra. Regisserat av Michael Crichton(ja, DEN Crichton), är Westworld en väldig unik sci-fi för sin tid.
Skådespelarna gör allesammans ett hygglt jobb, men om det är en skådespelare som stjäl filmen, så är det Yul Brynner som "Gunslinger" en av robotarna" på Westworld. När han jagar huvudkaraktären Peter Martin (Richard Benjamin) är han extrem skräckinjagande i hur han inte stoppar för något. Han påminner om en terminator i hur han inte stoppar för något.
En bra sci-fi som var före sin tid. Se den.
8/10.
Fun fact. Westworld är den första filmen som använde sig av CGI i film.
http://www.newyorker.com/tech/elemen...pecial-effects
Och att James Brolin är farsa till Josh Brolin (tyckte att det var något bekant med hans ansiktet.
Den gillar jag också. Har du sett uppföljaren Futureworld? http://www.imdb.com/title/tt0074559/
Citera
2015-07-12, 18:25
Medlem
nihilverums avatar
Heathers (1988)

Veronica (Winona Ryder) försöker umgås med innegänget på sin gymnasieskola, som består av tre tjejer som alla heter Heather (Shannen Doherty, Lisanne Falk, Kim Walker). Egentligen hatar dock Veronica dem alla tre och skulle hellre se dem döda. Hon attraheras av den nye killen Jason Dean (Christian Slater) som mer än gärna hjälper henne verkställa mordfantasierna.

Ganska annorlunda high schoolfilm med fler paralleller till Columbinemassakern än jag hade väntat mig. Inte har väl den här filmen någonsin nämnts som tänkbar influens för den händelsen?

Betyget blir 7/10 eller en svag 4/5 på Filmtipset.
Citera
2015-07-12, 18:35
Medlem
nihilverums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
"Life is Beautiful" var ju urusel. Helt meningslös, eftersom det hade varit helt omöjligt att koncentrationslägerfångar skulle ha kommit undan med sådant som de kom undan med. De hade snabbt blivit skjutna. Huvudpersonens tillgjorda konstgjorda accent som skulle låta "utländsk" var ju också bara för mycket...

Mja, visst har du en liten poäng, men skall man kategoriskt avfärda alla filmer som inte är realistiska i Oscarssammanhang så blir det verkligen inte många kvar att välja mellan.
Citera
2015-07-12, 18:44
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Jeff Liebermans Just Before Dawn från 1981. En slasher-rulle som är bättre än genomsnittet.

http://www.imdb.com/title/tt0082592
Citera
2015-07-12, 20:16
Medlem
Ghost.B.Cs avatar
There's Only One Jimmy Grimble (2000)

Jimmy Grimble är en ung, fotbollsgalen grabb från Manchester. Morsans nya kille är en tönt, i skolan blir han retad för att han hejar på Manchester City (istället för Man United) och på grund av sin prestationsångest blir han aldrig så bra på planen som han egentligen är. Men en dag får Jimmy ett par magiska gamla fotbollsdojjor av en skum luffarkärring och allting börjar gå i rätt riktning när han blir uttagen till skollaget.

Bert - Den siste oskulden fast med slöddriga britter? Typ. En del bra musik också om man gillar t.ex. Fatboy Slim eller The Stone Roses. Robert Carlyle har jag också alltid gillat sen jag var liten av någon anledning efter jag såg The Full Monty. Det här är en trevlig film men fy helvete vad jag är trött på sportfilmer, alltid samma visa och mitt fotbollsintresse är i princip noll.

3/5
Citera
2015-07-12, 22:20
Medlem
nihilverums avatar
Wyrmwood: Road of the Dead (2014)

Barry (Jay Gallagher) är en mekaniker vars liv slås i spillror när zombieapokalypsen slår till och hans fru och dotter förvandlas. Samtidigt kidnappas hans syster Brooke (Bianca Bradey) av soldater i skyddsmasker och hon hamnar på en underlig plats där en man i gul dräkt experimenterar med henne och några zombies.

Det här är nog den första australiensiska zombiefilmen jag ser. Lite inslag av Mad Max-typ som är ganska roliga.

Betyget blir 5.5/10 eller 3/5 på Filmtipset.
Citera
2015-07-12, 22:54
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T.H.F.C.
Jeff Liebermans Just Before Dawn från 1981. En slasher-rulle som är bättre än genomsnittet.

http://www.imdb.com/title/tt0082592

Ja, bra slasher och som du säger bättre än genomsnittsslashern som kom på löpande band under åttiotalet.
Citera
2015-07-12, 23:33
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Charlie Chan at circus (1936)

Spännande pusseldeckare med svenskättlingen WarnerOland.
Det gjordes hela sexton filmer med den kinesiske detektiven.
Faktum är att den inte alls var dålig, det är lite synd att de fallit i glömska.
Jag har ett vagt minne att svt sände några Charlie Chan filmer tidigt 70-tal.

Ett mord begås på en cirkus, där Charlie Chan är med sin skock med barn, femton eller så, allt pekar på att det är olyckshändelse då en gorilla rymde, men var det verkligen så ?
Charlie Chan listar ut en klurig historia.
7/10
Citera
2015-07-13, 00:26
Spy 2015

Var helt ok, bättre än vad jag trodde än den skulle vara. Hade bra skådespeleri, bra manus. En del bra skämt och roliga scener. Tyckte om hur Statham överdrev sin karaktär. Melisa gjorde en godkänd insats. Miranda hart gjorde också en rolig roll. Det fanns roliga karaktärer. Inga direkt film som jag älskade men den hade sina stunder. Lite billiga skämt ibland och lite förutsägbara skämt. Men på det hela taget 7/10
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in