2014-11-11, 10:46
Medlem
Sankt-Nikolauss avatar
Den senaste filmen jag såg var "Gomorra" Den såg riktigt het ut på trailern, typ en italiensk "Guds stad" men kan säga med en gång att jag blev oerhört besviken. Riktigt seg och man fick alldeles för mycket kamerakänsla över det hela, men man fick dock en bra inlevelse i vad som föregick i ghettot.
Det var intressant att följa dem två självständiga snubbarna som stal ifrån maffian.
Citera
2014-11-11, 12:41
Medlem
timoshenkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sim-man92
If I Stay (2014)
Speciellt under filmens finaste stund, vid en sjukhussäng, där blev jag tårögd.
2 av 5
Nu gav jag den visserligen också en 2a, men jag visste att den skulle locka ut en tår från dig.
Citera
2014-11-11, 13:27
Medlem
Rakiis avatar
Ska se If I Stay idag, men mestadels på grund av att Stacy Keach är med i den, handlingen tilltalar mig inte alls och har börjat att tröttna på Moretz filmer nu på senare år.
Citera
2014-11-11, 13:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rexie123
Cold in July (2014) - Det här var en fräsch fläkt bland amerikanska indiefilmer. Spännande film som på ett lekfullt sätt blandar olika stilar och genres. Filmen börjar som en slags terror-thriller, eller kanske home invasion-film, men övergår snart till en rå och stundtals komisk hämndrulle med Don Johnson som en slags comic-relief, vilket han gör alldeles utmärkt skall tilläggas. Den har även ett härligt, suggestivt soundtrack som passar perfekt till filmens tema. Överlag är jag positivt överraskad och filmen tillhör nog bland de bättre från detta året. 8/10

Amen to that! En härlig manly movie och en homage till 80-tals film!
Citera
2014-11-11, 13:51
The aristocrats dokumentär om världens snuskigaste skämt.
Citera
2014-11-11, 14:24
Medlem
erlioms avatar
12 Angry Men (1997)

Så enkelt, så jävla bra. Älskar filmer som förs framåt av bra dialoger.

8/10

Hört att originalet från 57 ska vara ännu bättre. Ska jag ge mig på den även fast jag har lite halvsvårt för svartvitt?
Citera
2014-11-11, 14:30
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av captengrogg
The aristocrats dokumentär om världens snuskigaste skämt.
Den måste jag se. The aristocrats är nog världens roligaste skämt. Tack för tipset.
Citera
2014-11-11, 16:07
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erliom
12 Angry Men (1997)

Så enkelt, så jävla bra. Älskar filmer som förs framåt av bra dialoger.

8/10

Hört att originalet från 57 ska vara ännu bättre. Ska jag ge mig på den även fast jag har lite halvsvårt för svartvitt?

Nu var i för sig Jack Lemmon en riktigt bra skådespelare, men det var Henry Fonda också. Originalet är helt klart bättre vad jag minns. Var bra många år sedan jag såg filmerna kan tilläggas. Inte för att jag går alltför mycket på IMDB och deras topp 250 lista, men jag kan ändå tillägga att den ligger 8a! där.
Citera
2014-11-11, 16:37
Medlem
Gosifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rexie123
Cold in July (2014) - Det här var en fräsch fläkt bland amerikanska indiefilmer. Spännande film som på ett lekfullt sätt blandar olika stilar och genres. Filmen börjar som en slags terror-thriller, eller kanske home invasion-film, men övergår snart till en rå och stundtals komisk hämndrulle med Don Johnson som en slags comic-relief, vilket han gör alldeles utmärkt skall tilläggas. Den har även ett härligt, suggestivt soundtrack som passar perfekt till filmens tema. Överlag är jag positivt överraskad och filmen tillhör nog bland de bättre från detta året. 8/10

Wow! Michael C Hall i en roll. Måste se den!

EDIT: Såg trailern... Känns nästan lustigt att se honom i nåt annat än Dexter...
Citera
2014-11-11, 16:56
Medlem
Berätta inte för någon (2006) Fransk thriller
Alexandre Beck fick sin fru mördad för åtta år sedan,och blev misstänkt för mordet. Nu dyker två nya kroppar upp i närheten av det mordet och han blir åter misstänkt. Jag tyckte filmen var lite för lång och seg. Men den var välspelad och lite spännande emellanåt , så det blir en stark 5:a av 10 i betyg.
Citera
2014-11-11, 16:59
Medlem
Nazdorovje52s avatar
Slap shot (1977): Lagomt grabbig och jävlig rolig. En sån man kan se med polarna samtidigt som man hinkar bärs, och bara garva :P

4/5
Citera
2014-11-11, 17:19
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Wow! Michael C Hall i en roll. Måste se den!

EDIT: Såg trailern... Känns nästan lustigt att se honom i nåt annat än Dexter...

Har du sett Six Feet Under med honom i en roll? Kalasbra tv-serie och HBO's bästa verk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in