2015-06-15, 22:57
Medlem
ex machina

Vilken skitfilm
Jag fattar inte varför gästen blev så förbannad på Nathan? Rätt åt gästen iaf
2/5.
Citera
2015-06-15, 23:12
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Cykeltjuven (1948)

En man får arbete efter lång tid som arbetslös, för sitt arbete behöver han cykel, som stjäls.
En riktigt gammal fin klassiker som höll att se ännu en gång.

5/5. Toppfilm
Citera
2015-06-16, 02:06
Medlem
"Sherrybaby" med bl a Maggie Gyllenhaal.

Den får 8/10 i betyg av mig.

Stark och rörande film om en kvinna som kommer ut ur fängelset och får kämpa sig tillbaka. Hon har också försummat sin dotter. Dottern har växt upp med kvinnans bror och fru. Kvinnan själv både utnyttjar och dras in i situationer där hon använder sin kropp (sex) för att få som hon vill eller för att dämpa ångest. Hennes knarksug är stundvis stark och det känns.

Den berörde mig starkt främst genom kampen för dottern och fint skådespeleri.
Citera
2015-06-16, 10:13
Medlem
emma80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Cykeltjuven (1948)

En man får arbete efter lång tid som arbetslös, för sitt arbete behöver han cykel, som stjäls.
En riktigt gammal fin klassiker som höll att se ännu en gång.

5/5. Toppfilm
Fantastisk!

Jag köpte den på dvd nyligen, bättre sent än aldrig. Jag tror att jag var i tonåren, kanske 14-15, då jag såg den första gången. Den gick på TV en helgeftermiddag, jag såg den med pappa. Vi spelade också in den på video/VHS.

Jag minns att jag satt som klistrad framför filmen, sedan såg jag om den på video någon dag senare om jag minns rätt. Sedan dess är det en av mina favoritfilmer, fattar inte att jag inte köpt den på dvd förrän nyligen.
Citera
2015-06-16, 10:37
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheHollyhockGod
Jag försökte kolla på Guardians of the Galaxy med den var så fruktansvärt usel att jag inte klarade med än en halvtimma eller så.

Instämmer, jävligt larvig men kul att Marvel försökte med någonting nytt bortom Avengers som vi fått stå ut med i ett par år nu.
Citera
2015-06-16, 15:23
Bannlyst
Nätet

Action/thriller från 1995 regisserad av Irwin Winkler med Sandra Bullock och Jeremy Northam. Filmen handlar om datorprogrammeraren Angela Bennett som genom ett virus upptäcker en konspiration som försätter både henne själv och personer i hennes omgivning i fara. Den här filmen tycker jag är väldigt spännande och skådespelarna gör ett bra jobb och jag har sett den många gånger och fler kommer det att bli. Det är även roligt att få uppleva lite datornostalgi, hur datorerna såg ut och fungerade för 20 år sen jämfört med idag. Jag spenderar mycket tid framför datorn och jag känner faktiskt igen mig själv emellanåt.

Betyg: 7/10.

Summer of Sam

Drama/thriller från 1999 regisserad av Spike Lee med John Leguizamo och Adrien Brody. Filmen utspelar sig i New York sommaren 1977 och är åtminstone delvis baserad på verkliga händelser. Seriemördaren Son of Sam härjar och skjuter folk i deras bilar i området där Vinny och hans vänner bor. Folk börjar misstänka att det är Vinnys kompis Richie som är mördaren eftersom de tycker att han betett sig konstigt på sista tiden. Det här anser jag vara ett mästerverk och en av Lees bästa filmer. På ytan handlar filmen om en seriemördare, men samhällskritiken finns också där och handlar om hur det kan gå när man sprider ut rykten hur som helst. Bra skådespelare och ett skönt soundtrack bidrar till att göra det här till en bra film.

Betyg: 8/10.
Citera
2015-06-16, 17:51
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GosigaNallen
Nätet

Action/thriller från 1995 regisserad av Irwin Winkler med Sandra Bullock och Jeremy Northam. Filmen handlar om datorprogrammeraren Angela Bennett som genom ett virus upptäcker en konspiration som försätter både henne själv och personer i hennes omgivning i fara. Den här filmen tycker jag är väldigt spännande och skådespelarna gör ett bra jobb och jag har sett den många gånger och fler kommer det att bli. Det är även roligt att få uppleva lite datornostalgi, hur datorerna såg ut och fungerade för 20 år sen jämfört med idag. Jag spenderar mycket tid framför datorn och jag känner faktiskt igen mig själv emellanåt.

Betyg: 7/10.

Summer of Sam

Drama/thriller från 1999 regisserad av Spike Lee med John Leguizamo och Adrien Brody. Filmen utspelar sig i New York sommaren 1977 och är åtminstone delvis baserad på verkliga händelser. Seriemördaren Son of Sam härjar och skjuter folk i deras bilar i området där Vinny och hans vänner bor. Folk börjar misstänka att det är Vinnys kompis Richie som är mördaren eftersom de tycker att han betett sig konstigt på sista tiden. Det här anser jag vara ett mästerverk och en av Lees bästa filmer. På ytan handlar filmen om en seriemördare, men samhällskritiken finns också där och handlar om hur det kan gå när man sprider ut rykten hur som helst. Bra skådespelare och ett skönt soundtrack bidrar till att göra det här till en bra film.

Betyg: 8/10.
Bra där! Rankar också Summer of Sam som Spike Lees bästa - underbar 70-tals feeling i den!
Citera
2015-06-16, 18:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av T.H.F.C.
Bra där! Rankar också Summer of Sam som Spike Lees bästa - underbar 70-tals feeling i den!

Ja, den är kanon. Tycker dessutom att Brody gör sin kanske bästa roll i den filmen.
Citera
2015-06-16, 18:27
Medlem
JurassicWorlds avatar
The Duff tyckte inte den var så värst bra
Citera
2015-06-16, 19:50
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T.H.F.C.

Min favorit av Lee tillsammans med Do the Right Thing!
Citera
2015-06-16, 19:52
Bannlyst
Five Minutes of Heaven James Nesbitt är den stora behållningen i den här filmen. Hans ansiktsuttryck av panikångest, förvirring och ilska är kul att se. James spelar lillebrorsan till offret för den roll som Liam Neeson spelar. När de nu är medelålders är tanken att de ska träffas och ha en stund av samtal om mordet på brodern. Det är i alla fall idén som produktionsbolaget som har kontaktat de båda vill realisera. Filmens första akt, om man kan kalla det så, är bra medan akt två är mindre intressant.

6/10
Citera
2015-06-16, 20:11
Medlem
Jurassic World och det var ju inte oväntat bortkastad tid.

1/5
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in