2015-08-09, 16:50
Medlem
BlackMetals avatar
Aloha (2015)

Träigt, klyschigt och onaturligt är tre ord som kan få sammanfatta detta haveri till film. Karaktärerna är så arketypiska det bara går, interaktionerna känns inte naturliga för fem öre och humorn fick mig inte att skratta till en enda gång. Bättre än så här kan du, Crowe..

1/5
Citera
2015-08-09, 16:58
Medlem
2anRuless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T.H.F.C.
Kul! Den ser jag fram emot.

Du brukar alltid ha bra smak, så jag är säker på att du kommer att tycka om den.
Citera
2015-08-09, 17:02
Medlem
nihilverums avatar
Scooby-Doo! And Kiss: Rock and Roll Mystery (2015)

Scooby Doo och hans vänner samarbetar med hårdrocksgruppen Kiss för att lösa ett mysterium på Kiss World, en nöjespark med Kiss-tema. De upptäcker att den röda häxan har återvänt för att frammana The Destroyer från den parallella dimensionen Kissteria. Tillsammans planerar de två att förgöra världen. Scooby Doo och hans vänner måste tillsammans med Kiss stoppa dem.

Hyfsat otippad kombination som påminner lite om South Park-avsnittet Korn's Groovy Pirate Mystery.

Betyget blir 5/10 eller en svag 3/5 på Filmtipset.
Citera
2015-08-09, 17:34
Medlem
jimmyfingerss avatar
The Three Burials of Melquiades Estrada (2005)

Tommy Lee Jones i både huvudrollen och regissörsstolen i denna moderna västern. Pete Perkins (Jones) gode vän Melquiades Estrada blir ihjälskjuten utan vittnet. Den lokala polisen visar inget intresse för fallet då Estrada är mexikan, så Perkins tar saken i egna händer när han får reda på vem som ligger bakom dådet. Mycket fin miljö. Gripande karaktärer, bland andra den blinde mannen de stöter på. Första gången jag såg den här filmen gav jag den en tia, vilket är en smaksak så klart, jag älskar film och litteratur från Texas/Mexico-trakten. Den här gången blir det en nia, kanske dels för att jag såg den i två omgångar. Men det är definitivt en film jag kommer se igen och jag rekommenderar den till er som gillar Jones, No Country for Old Men, den typen av film.

9/10
Citera
2015-08-09, 18:47
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonesy.
Creepshow 3

Fullkomlig genuin skit jämfört med mästerverket Creepshow (1982) och för all del uppföljaren,som tyvärr inte alls var lika bra men med nummer 3 i serien så framstår 2an som Oscar-material!

Varför tittade jag ens klart på detta exkrement? Hur fick "regissörerna" överhuvudtaget rättigheter till filmen? Frågorna är många.

En stark 0 av 10
Ja den var tyvärr ett riktigt bottennapp.
Citera
2015-08-09, 21:44
Medlem
nihilverums avatar
The Vampire Lovers (1970)

En grevinna (Dawn Addams) åker iväg för att vårda en sjuk vän och ber sin bekant general von Spielsdorf (Peter Cushing) att se efter hennes dotter Marcilla (Ingrid Pitt) under tiden. Invånare i byn börjar dö och generalens dotter Laura (Pippa Steel) blir sjuk. Marcilla är där för att trösta henna. Byborna börjar misstänka att en vampyr är i farten.

Härlig old school-skräck från Hammer Films baserad på historien om Carmilla, och Ingrid Pitt har ju också gjort en liknande roll i Countess Dracula.

Betyget blir 6.5/10 eller 3/5 på Filmtipset.
Citera
2015-08-09, 21:52
Medlem
Dr_Dollars avatar
Mission Impossible 5

Visst, det är full fart, action och 11.000 kulor som flyger, men storyn kändes lite...svag.
Det enda som höll filmen uppe var faktiskt Rebecca Ferguson:
https://pmcdeadline2.files.wordpress...0&h=299&crop=1
Galet sexig, grymma fighting-scener och passar riktigt bra i rollen.

3/5
Citera
2015-08-09, 22:25
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Public enemy (1931)

En gangsters uppgång, och fall.

Välgjord film med James Cagney som stilbildande gangster, man får följa honom från barndomen, ända till det bittra slutet.
En lustig detalj är att scenen där han beskjuts vid en husvägg, är det en äkta kulspruta som skjuter, fastlåst i ett bestämt läge, så där gällde det för James att hoppa åt rätt håll.

Jag tycker att det är en bra film, 4/5
Citera
2015-08-09, 23:23
Medlem
Elementarts avatar
Shaun the Sheep the Movie - 2015

En riktigt charmig film med samma typ av humor som finns med i Wallace and Gromit. Gillade den här rejält, jag hoppas att den får en Oscars-nominering nästa år.

Betyg: 4,5/5.
Citera
2015-08-09, 23:45
Medlem
HejAntons avatar
Leviathan [2014]
dir. Andrey Zvyagintsev

Mäktig David & Goliat historia om den lilla människans kamp mot ett korrupt samhälle som bara spelar mot honom. Tung, glädjelös och svår att släppa även timmarna efter att den slutat. Kommer troligtvis ligga sömnlös och grubbla över denna ett tag.

Rekommenderas för den som gillar tyngre, långsamma, ryska filmer eller eventuellt den som vill se en av förra årets bättre filmer.
7/10
Citera
2015-08-10, 00:27
Medlem
Starship Troopers.

Helt ok actionrulle med sci-fi tema. 3-4/5.
Citera
2015-08-10, 00:53
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Stjärnsmäll i frukostklubben (1950)

En lång rad av dåtidens skådespelare är med i någon sorts crazyrevy.
På något sätt kretsar allt kring Sigge Furst (som ledde frukostklubben under väldigt många år).
Vid en filmmanusdemonstration lånar Sven Lindberg Douglas Håges vigselring, och gömmer den i en stiltonost, glömmer lämna tillbaks den, och jakten kan börja.

Frågan är om det var kul ens 1950, idag känns det mest plågsamt.

2/10
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in