Tjenare. Är ny här och vi får väl se hur länge jag överlever.
Jag är en filmnörd, med en specifik inriktning på filmhistoria. För att få kanalisera all film som jag ser så skapade jag för något år sedan en blogg där jag skrev ner recensioner på filmer som jag dels aldrig sett förut och som producerades någon gång under 1900-talet. Det är mina kriterier. Tänkte att jag kunde dela med mig av mina slutklämmer (snabb recension) som jag alltid har med, så kan man ju gå vidare och läsa resten om man är intresserad (brukar försöka klämma in en hel del intressant/rolig historik kring produktionerna - vilket kan göra upplevelsen så mycket mer spännande).
Den senaste jag såg var i alla fall the Wicker Man - med den nyligen bortgångne Christopher Lee. Alltså originalet och inte den patetiskt urusla (men så underbart underhållande) produktionen, med samma namn, från 2006.
Slutkläm:
En filmupplevelse som jag sett fram emot så länge, kom att bli förstörd av LaBute och Cage's horribla insatser i re-maken. Det var oerhört svårt att koppla bort detta då filmerna påminde om varandra så pass mycket. Men om man vist nog hållit sig borta från 2006-års avskyvärda inslag i filmhistorien så kan jag lova att man har en enormt intressant filmerfarenhet att ta del av. Med en högintressant religös konflikt, och med de återkommande inslagen av sång och musik, så har man en riktigt unik film att vänta. Som om det inte vore nog med att få se det verk som Chrsitopher Lee's var mest nöjd med under sin enormt långa och gedigna karriär.
Betyg: 3 (Har garanterat snuddat på en 4:a om det inte vore för....)
http://theshinbonepost.blogspot.se/2...rd-93-min.html