2015-06-13, 15:52
Medlem
Fjantors avatar
The Redwood Massacre - http://www.imdb.com/title/tt3242756/?ref_=nv_sr_3

Vilken jävla dynga.
Betyg 1/5
Citera
2015-06-13, 16:18
Medlem
insectqueens avatar
Jag såg Frank senast, en film som verkar ha gått dom flesta omärkt förbi vilket är synd.

Filmen bygger väldigt löst på en tidnings artikel om bandet Frank Sidebottom Oh Blimey Big Band som rönte vissa framgångar på 80-talets undergroud scen och deras kufiska front figur "Frank" som alltid framträdde i ett stort papier-mâché huvud.

Filmen utgår i från Jon, en ung man som bor hemma hos sina föräldrar och arbetar på kontor men har grandiosa drömmar om att bli musiker men kan tyvärr inte lyckas få till en enda hel låt.
Av en slump träffar han på ett band som kommit för att spela i småhålan han bor i då deras keyboardist försöker dränka sig i havet.

Jon rekryteras som ny keyboardist i bandet och en charmig och en aningen mörk historia följer, det är en film som till stor del handlar om kreativitet och att hitta inspiration till att skapa.
Hur smärtsamt det kan vara att inte kunna hitta tillgång till det som Jon och hur smärtsamt det kan vara att simma i ett hav av det som Frank.
Det här är väl vad som brukar kallas en "quirky" dramakomedi, en originell historia med mycket bra musik. Både välspelad och snygg.

Rekommenderas varmt.

Tummen upp
Citera
2015-06-13, 18:02
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insectqueen
Jag såg Frank senast, en film som verkar ha gått dom flesta omärkt förbi vilket är synd.

Filmen bygger väldigt löst på en tidnings artikel om bandet Frank Sidebottom Oh Blimey Big Band som rönte vissa framgångar på 80-talets undergroud scen och deras kufiska front figur "Frank" som alltid framträdde i ett stort papier-mâché huvud.

Filmen utgår i från Jon, en ung man som bor hemma hos sina föräldrar och arbetar på kontor men har grandiosa drömmar om att bli musiker men kan tyvärr inte lyckas få till en enda hel låt.
Av en slump träffar han på ett band som kommit för att spela i småhålan han bor i då deras keyboardist försöker dränka sig i havet.

Jon rekryteras som ny keyboardist i bandet och en charmig och en aningen mörk historia följer, det är en film som till stor del handlar om kreativitet och att hitta inspiration till att skapa.
Hur smärtsamt det kan vara att inte kunna hitta tillgång till det som Jon och hur smärtsamt det kan vara att simma i ett hav av det som Frank.
Det här är väl vad som brukar kallas en "quirky" dramakomedi, en originell historia med mycket bra musik. Både välspelad och snygg.

Rekommenderas varmt.

Tummen upp
Udda men bra film.
Citera
2015-06-13, 20:36
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Jönsonligan (2014)

Samma koncept som tidigare, men nu med andra skådespelare, för mig helt okända.
En råare underton i filmen, mera inspirerad av samtida polisserier.
En kupp ska ske mot ett skumt bolag, flera kluriga omkastningar under resan.

Hade nog varit bättre om man inte åkt snålskjuts på det inarbetade Jönsonliganbegreppet.

Får,med tvekan 3/5
Citera
2015-06-13, 21:31
Medlem
jimmyfingerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T.H.F.C.
Udda men bra film.

Jag tyckte den var fruktansvärt dålig. Hade sett fram emot den mest på grund av Michael Fassbender men stängde av någon gång precis innan slutet.
Citera
2015-06-13, 21:33
Medlem
Pulp Ficiton (Bättre sent än aldrig :P)

http://www.imdb.com/title/tt0110912/

Jag tyckte det var en mycket bra och spännande film med roliga skådespelare och intressant handling!
Citera
2015-06-13, 22:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Chroma

Jag tyckte det var en mycket bra och spännande film med roliga skådespelare och intressant handling!
Första gången du sett den?!

Har sett den ett par-tre gånger. Den är bra, men tycker knappast den är en femma eller så bra som #5 på IMDBs lista.
Citera
2015-06-13, 22:34
Medlem
jimmyfingerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chroma

Kul!

Själv återsåg jag Tarantinos debut Reservoir Dogs (1992) igår, efter att ha läst manuset som jag hittade här. Manuset i sig var underhållning på hög nivå!
Citera
2015-06-13, 23:00
Medlem
nihilverums avatar
Dead of Winter (1987)

Katie McGovern (Mary Steenburgen) är en skådespelerska vars karriär går dåligt. Hon bor med sin make och sin bror som är på besök. Hon går till en audition för en roll och väljs ut att spela in en provscen. När hon accepterar erbjudandet tas hon till en avlägsen plats där hon upptäcker att hon i själva verket hålls fången för att användas i utpressningssyfte.

Bra psykologisk skräck och hyfsade skådespelarinsatser.

Betyget blir 6/10 eller 3/5 på Filmtipset.
Citera
2015-06-13, 23:31
Medlem
jimmyfingerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Den är bra, men tycker knappast den är en femma eller så bra som #5 på IMDBs lista.

Vad fattas i ditt tycke?
Citera
2015-06-14, 00:31
Medlem
toalet031s avatar
Jurassic World (2015)

Tyckte den va helt okej, Bäst var första 30 min. Men filmen kändes lite för lång och för utdragna scener. Men helt klart underhållande !

6/10
Citera
2015-06-14, 00:57
Medlem
MustelaPutoriuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Första gången du sett den?!

Har sett den ett par-tre gånger. Den är bra, men tycker knappast den är en femma eller så bra som #5 på IMDBs lista.

Håller med. Tycker att Tarantino är överskattad, och hans "coolhet" går mig oftast bara på nerverna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in