2015-06-05, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig

Citera
2015-06-05, 18:43
Medlem
Ghost.B.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dickpUmp

Så tänker jag också. Helt klart den obehagligaste scenen i filmen enligt mig
Citera
2015-06-05, 18:49
Medlem
U-Figs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dickpUmp
Jag skrev det som en fråga av en anledning, det du skriver stämmer nu när jag kollar om. Och Greg verkar inte vara i närheten av It när
Citat:
Ursprungligen postat av Ghost.B.C
Så tänker jag också. Helt klart den obehagligaste scenen i filmen enligt mig
Utan tvekan, riktigt obehaglig scen när han dyker upp.

På egen hand är ingen av de obesvarade frågorna särskilt allvarliga men alla i samma film gör att mitt intryck påverkas något negativt. Nog om det nu tycker jag. Atmosfären, fotot och ljudet var riktigt bra.
Citera
2015-06-05, 19:22
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Jag såg denna i går kväll, och nedanstående håller jag absolut med om:
Däremot håller jag inte med om betyget

för utöver fotot, atmosfären och musiken är inte mycket särskilt bra. Monroe gör det bra i huvudrollen men det finns för många obesvarade frågor för att filmen ska kunna få ett högre betyg än 6/10.

Obesvarade frågor, innehåller en del spoilers
Tycker filmen var överraskande bra, även storymässigt. Det måste inte finnas svar på allt och, för ovanlighetens skull, var det inget jag störde mig på i It Follows. Helt klart en positiv överraskning på alla plan.

Sen är ju framförallt musiken en härlig flört med 70/80-tals skräcken.

7/10 får den av mig.

Tragglar igenom några rullar till när jag ändå håller på.

En andra chans

Dansk film med en del svenska skådisar.

Ett ungt par förlorar sin son och får på sätt och vis en andra chans, men förutsättningarna är inte de bästa och det blir inte som mannen i familjen har tänkt sig.

En tung film att se. Mycket klassiskt danskt filmspråk (Bier regisserar så ingen överraskning) men de gör detta jävligt bra danskarna. Skådespeleriet är mycket bra, med undantag för de svenska insatserna. Vet inte vad det beror på, kanske de inte fattar regiinstruktioner på danska

Helt klart en sevärd film om smärtan av att förlora ett barn och vilka galna och desperata beslut det kan leda till.

7/10

Spring

Skräckfilm med romantiskt huvudtema beskriver jag denna som.

En ganska snygg film med en intressant grundstory. En ung man reser till Italien efter att hans mor dött i cancer, han har förlorat jobbet osv. I Italien träffar han vackra flicka.

Bra skådespeleri och snyggt foto. Inte mycket till skräck enligt mig, men man blir iaf nyfiken på kvinnan och hennes bakgrund.

6/10

Poker Night

En ung kriminalare blir inbjuden till en form av initieringsrit, kallad poker night. Det går ut på att rookies får komma och spela poker med de erfarna, hårda snutarna för att lära sig av deras storys. Parallellt med alla snuthistorier får vi följa vad den unge rookien själv råkar ut för.

Inget vidare detta. Jag har svårt att hålla uppe intresset och karaktärerna känns helt ointressanta och klichéartade.

4/10
Senast redigerad av gurkmajja 2015-06-05 kl. 19:39.
Citera
2015-06-05, 20:30
Medlem
Rakiis avatar
gurkmajja: Ja, bra filmer där som du sett, En andra chans är en stark film av Bier men hon har gjort ett par bättre, It Follows är bra som jag redan skrivit i andra trådar och Spring gick hem hos mig med!
Citera
2015-06-05, 21:24
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
gurkmajja: Ja, bra filmer där som du sett, En andra chans är en stark film av Bier men hon har gjort ett par bättre, It Follows är bra som jag redan skrivit i andra trådar och Spring gick hem hos mig med!
Ja, extra roligt när man inte förväntat sig så mycket. Alla dessa, utom Poker Night, var positiva överraskningar.

Har du sett Poker Night förresten?
Citera
2015-06-05, 21:53
Medlem
nihilverums avatar
Resident Evil: Retribution (2012)

Alice (Milla Jovovich) vaknar hemma med sin dotter Becky och sin make. Snart inser hon dock att det är en illusion och att hon egentligen är fånge hos Umbrella Corporation. När det datoriserade säkerhetssystemet plötsligt stängs av flyr hon och möter Ada Wong (Bingbing Li) som berättar att ett team på fem man är på väg för att rädda dem. Det visar sig dock att även några bekanta figurer är på väg för att stoppa dem.

Ganska bra action igen, men handlingen är lite tråkig.

Betyget blir 4.5/10 eller 2/5 på Filmtipset.
Citera
2015-06-05, 22:05
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Har du sett Poker Night förresten?

Det har jag inte och först i och med ditt inlägg som jag hörde talas om den, men vet inte om jag kommer se den, blev inte direkt sugen.
Citera
2015-06-05, 22:26
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Det har jag inte och först i och med ditt inlägg som jag hörde talas om den, men vet inte om jag kommer se den, blev inte direkt sugen.
Nä, du missar inget imo. Tänkte mest om du hade sett den och isf vad du tyckte om den.
Citera
2015-06-06, 00:03
Medlem
NirvanAs avatar
It Follows

Alltså skaparna av denna film gör det alldeles för enkelt, man genomskådar det väldigt enkelt och det blir således störningsmoment genom hela filmen

Oerhört överdrivet flörtande med 80-talet med "drive", "the guest" (lead actress är med i denna också, coincidence?) soundtrack etc börjar bli tröttsamt. Samt gammal inredning
och tv-apparater (där bara gamla filmer spelas också) trots att den utspelar sig i modern tid, jag menar, what gives? Gamla colaburkar (överdrivet sötläsk drickande), gamla gungställningar, allt är fan gammalt... hah.
Man försöker helt enkelt för mycket att bygga upp nån slags classic-horror atmosfär, och just att dom försöker för mycket är avtändande.

Dessutom fick dom med en tråkig "slow-mo effekt" när man blir jagad, klassisk "mardröms scenario" gjort enbart för att folk relaterar bra till det.

Detta till trots blev jag ändå måttligt underhållen av filmen och det var en del snygga miljöer i filmen, har en viss fascination för de gigantiska övergivna husområdena i Detroit.

2/5
Senast redigerad av NirvanA 2015-06-06 kl. 00:08.
Citera
2015-06-06, 00:11
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
It Follows

Alltså skaparna av denna film gör det alldeles för enkelt, man genomskådar det väldigt enkelt och det blir således störningsmoment genom hela filmen

Oerhört överdrivet flörtande med 80-talet med "drive", "the guest" (lead actress är med i denna också, coincidence?) soundtrack etc börjar bli tröttsamt. Samt gammal inredning
och tv-apparater (där bara gamla filmer spelas också) trots att den utspelar sig i modern tid, jag menar, what gives? Gamla colaburkar (överdrivet sötläsk drickande), gamla gungställningar, allt är fan gammalt... hah.
Man försöker helt enkelt för mycket att bygga upp nån slags classic-horror atmosfär, och just att dom försöker för mycket är avtändande.

Dessutom fick dom med en tråkig "slow-mo effekt" när man blir jagad, klassisk "mardröms scenario" gjort enbart för att folk relaterar bra till det.

Detta till trots blev jag ändå måttligt underhållen av filmen och det var en del snygga miljöer i filmen, har en viss fascination för de gigantiska övergivna husområdena i Detroit.

2/5

Filmen har inget snott från The Guest. Deras toner och skådespelerskan är med i båda, men med tanke på att båda filmerna var i produktion samtidigt är det omöjligt att regissören till filmen ens kunnat se The Guest och fått inspiration från den.
Likadant som med The Raid och Dredd. Snarlika handlingar där Dredd fick onödig kritik för att ha snott handlingen när Dredd i realiteten faktiskt filmades före The Raid, men släpptes senare.
Citera
2015-06-06, 00:17
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
Filmen har inget snott från The Guest. Deras toner och skådespelerskan är med i båda, men med tanke på att båda filmerna var i produktion samtidigt är det omöjligt att regissören till filmen ens kunnat se The Guest och fått inspiration från den.
Likadant som med The Raid och Dredd. Snarlika handlingar där Dredd fick onödig kritik för att ha snott handlingen när Dredd i realiteten faktiskt filmades före The Raid, men släpptes senare.

Men vad tycker du själv om att dom överdriver med flörtandet av det klassiska? Känns ju som det är oerhört lätt att skapa en "bra" skräckfilm om man accepterar allt detta, bara inkludera dessa grejor och kom på nån halvoriginell "happening" så är det tydligen 7/10+ på imdb och bara ros överallt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in