Citat:
Ursprungligen postat av
shitlist
Batman Begins var riktigt jävla bra, men fortfarande inte i samma kaliber som Raiders. Gladiator är också väldigt bra men det är ju inte ens Ridley Scott's bästa film, inte på långa vägar. Avengers är enormt överskattad, medioker.
Mer professionellt gjorda? Vad är mer professionellt gjort i t.ex Avengers kontra Raiders? Dialogen är ju betydligt skralare i den tidigare nämnda.
Sedan min tid? Jag är 90-talist.
Det bästa som görs idag är för det mesta undermåligt det som gjordes för 20-30 år sedan, lås inte in dig på effekterna så mycket, vidga dina vyer.
I många av scenerna i Raiders verkar vissa händelser vara helt oplanerade och misstag som man helt enkelt ansåg vara för oviktig för att orka göra en ny tagning. Det kan vara småsaker som exempelvis en flackande blick, någon onaturlig kroppsrörelse eller att en skådespelare går för nära eller för långt ifrån ett objekt som ska examineras, vad fan som helst egentligen som tillsammans blir störande och ger filmen ett oseriöst intryck. Sådant ser man inte längre, nu jobbar man för att nå perfektion på ett annat sätt. Det är i alla fall vad jag tycker.
En scen som den där Jones letar efter tjejen (glömt namnet) och han plötsligt kommer till ett kvarter med 200 pers som går med tvättkorgar på huvudet, varpå han börjar välta ut varenda han kan hitta utan att någon blir särskilt förbannad. Den scenen är helt fruktansvärt dålig och där var man tvungen att ta fram skämskudden, sorgligt nog var det inte det enda exemplet. Något sådan skulle aldrig accepteras i någon film idag (inte ens transformers) och om någon i produktionen skulle föreslå det skulle det av medarbetarna betraktas som ett jävla skämt.
Det är möjligt att dialogerna i de filmer jag nämnde är bristfälliga, men de är åtminstone inte så äckligt förutsägbara som de i Raiders.
Jag är beredd att hålla med dig om att specialeffekter kan få lite väl stor uppmärksamhet i den unga generationen, men vi ska inte dra det till sin yttersta gräns åt andra hållet heller. Det är definitivt ett störningsmoment när filmens hetaste stunder ser ut såhär:
https://www.youtube.com/watch?v=Z7RvAoaaBEg
Jag och min kompis spelade in bättre fejkslagsmål med mammas digitalkamera när vi var 10.
Citat:
Ursprungligen postat av
Colt-Steele
Du måste vara helt slut i huvudet.
Det är den här typen av flockmentalitet som gör att mycket skit fortfarande är omtyckt trots att det finns så mycket bättre alternativ. Påminner om kejsarens nya kläder.
Har du någonsin stått upp för en egen åsikt i ditt liv?