Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-04-18, 15:39
  #34861
Medlem
Yeyeoke66s avatar
Såg precis American Sniper. Självklart var det som vanligt en film där USA pumpar upp sina hjältar så mycket som möjligt men filmens slut hade dock ett djup som jag tyckte mycket om. Ger den 7/10
Citera
2015-04-18, 18:25
  #34862
Medlem
SS-Panzer-Divisions avatar
Halloween- A cut above the rest från 2003 är en dokumentär om skräck/slashern filmen Halloween 1978.

Dokumentären innehåller en massa kommentarer från John Carpenter, filmens producent Debra Hill och skådisar som var med bland annat

En intressant detalj var att filmen var en riktigt lågbudget film som kostade 300 000 dollar att göra och filmen drog in 70 miljoner dollar.

I kategorin vad en film kostar att göra och vad den drar in så ligger filmen högt på listan.
Dokumentären var väl ganska intressant , men också seg och babblig.

Betyg 5/10
Citera
2015-04-18, 18:49
  #34863
Medlem
Carnage.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SS-Panzer-Division
Halloween- A cut above the rest från 2003 är en dokumentär om skräck/slashern filmen Halloween 1978.

Dokumentären innehåller en massa kommentarer från John Carpenter, filmens producent Debra Hill och skådisar som var med bland annat

En intressant detalj var att filmen var en riktigt lågbudget film som kostade 300 000 dollar att göra och filmen drog in 70 miljoner dollar.

I kategorin vad en film kostar att göra och vad den drar in så ligger filmen högt på listan.
Dokumentären var väl ganska intressant , men också seg och babblig.

Betyg 5/10

25 Years of Terror är en riktigt bra dokumentär om samtliga Halloween-filmer. Lite för kort dock!
Citera
2015-04-18, 19:26
  #34864
Medlem
Ted av mannen bakom Family Guy: Seth MacFarlane.

Har den på DVD också, men den gick på sexan på torsdag, och eftersom jag inte hunnit se den ännu och låg där bakfull och eländig tänkte jag att jag lika gärna kan se på den, även om jag avskyr att se på film på reklamkanaler. Missade ca. 10min av början av filmen, men kan ändå säga som så:

Jag tycker om Family Guy då de driver med i princip allt och är ganska elaka av sig. Ted har inte samma bredd av skämt, och är (trots allt) inte lika galen som Family Guy. Jag skrattade mest åt nallebjörnen i sig, dess ansiktsuttryck och rörelser - och filmens höjdpunkt är när de tar kokain ihop med Sam "Flash Gordon" Jones. Allt som allt en ganska rolig film, även om det ibland kändes som att skämten haglade lite för sällan - och i det avseendet håller den inte riktigt Family Guy-nivå.

Ger den 7/10.
Citera
2015-04-18, 19:34
  #34865
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomte99
Senaste jag såg var nog Rosemary's Baby. Jävligt vass och bra occult horror rulle. Levererad av Polanski!

5/5

Har du sett serien dem släppte under 2014? Den är oxå bra.
Jag laddade ner den. Tror det är 5 avsnitt.
Citera
2015-04-18, 19:49
  #34866
Medlem
Ghost.B.Cs avatar
Guardians of the Galaxy 2014

Kul att den här kommer från nästintill ingenstans och knäcker The Avengers på samtliga punkter. Är den löjlig? Ja för det mesta men den har tillräckligt mycket självinsikt för att driva med sig själv. Rolig humor, förbannat bra personligheter och bra användning av musiken. Hur fin kan en scen där en rödhyad, dumsnäll, halvnaken, biffig rymdis klappar en genmodifierad, pratande tvättbjörn vara? Ganska fin. Bäst i sin genre.

Betyg: hiss
Citera
2015-04-18, 20:30
  #34867
Medlem
nihilverums avatar
X-Men Origins: Wolverine (2009)

En bakgrundsfilm om Logan/Wolverine som visar hans tidiga liv innan han hamnade i X-Men. Med början från hans och hans bror Victors födelse för 200 år sedan skildras hur Logan blev den han är i X-Menfilmerna.

Den är OK som superhjältefilm betraktad, men sticker inte ut. Lite lustigt är det att Hugh Jackman är mer rippad här än han var i de äldre X-Menfilmerna, trots att denna skall utspela sig tidigare och trots att Wolverine enligt den etablerade mytologin inte åldras.

Betyget blir 6/10 eller 3/5 på Filmtipset.
Citera
2015-04-18, 20:51
  #34868
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ka-nj-a
Har du sett serien dem släppte under 2014? Den är oxå bra.
Jag laddade ner den. Tror det är 5 avsnitt.
Det hade jag ingen aning om. Det ska kollas upp.

Såg Gangnam 1970 precis, en sydkoreansk gangsterfilm från förra året som det precis kommit texter till. Den var bra tyckte jag ändå, skrev några rader om den i den Asiatiska filmtipstråden.
Citera
2015-04-18, 20:59
  #34869
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nihilverum
X-Men Origins: Wolverine (2009)

Betyget blir 6/10 eller 3/5 på Filmtipset.

Den tillsammans med X-Men, X-Men 2 och den senaste filmen om Wolverine är bra matinéfilmer och bättre än de två senaste halvkassa X-Men filmerna.
Citera
2015-04-18, 22:37
  #34870
Medlem
nihilverums avatar
X-Men: First Class (2011)

Jag tar den här också när jag ändå är inne på X-Menfilmer. Föregångaren till Days of Future Past (som jag redan sett) fyller i mer av bakgrundshistorien om hur X-Men bildades. Filmen skildrar hur USA:s regering anlitar en grupp mutanter för att förhindra en diktator att starta tredje världskriget. I början är Charles Xavier (senare Professor X; spelad av James McAvoy i vuxen ålder) och Erik Lensherr (senare Magneto; spelad av Michael Fassbender i vuxen ålder) nära vänner, men under vägens gång blir de oense och lägger därmed grunden till sin långa rivalitet.

Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Den tillsammans med X-Men, X-Men 2 och den senaste filmen om Wolverine är bra matinéfilmer och bättre än de två senaste halvkassa X-Men filmerna.

Jag tycker att den här är lite bättre än Wolverinefilmerna (på grund av att det enligt min åsikt är flera hyfsat bra skådespelare i denna medan bara Jackman själv stack ut i Wolverinefilmerna). Det var lite för länge sedan jag såg X-Men och X-Men 2 för att jag skall kunna göra en rättvis jämförelse med dem. Nu har jag hur som helst sett alla X-Menfilmerna.

Betyget blir 7/10 eller en svag 4/5 på Filmtipset.
Citera
2015-04-19, 00:20
  #34871
Medlem
Det har blivit väldigt lite filmtittande på senaste tiden men jag blev sugen på att se något igår och valet föll på Wild Tales (2014). Filmen består av sex episoder som inte är knutna till varandra på något sett. Gillar du mörka komedier eller bara välgjorda filmer överlag så är denna film väl värd de två timmarna du lägger på den. Gemensamt för dessa sex episoder är att de involverar hämnd i någon form. Fotot är briljant och det är stabila skådisinsatser och filmen bjuder på många skratt. Se den!

8/10

http://www.imdb.com/title/tt3011894/
Citera
2015-04-19, 00:39
  #34872
Medlem
Hyena.
En rätt ok brit-gangsta från ifjol.
Tittar nu på Top Dog, som inte är lika ok.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback