2015-05-12, 22:52
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jotnan
Utifrån beskrivningen och trailern påminner filmen om något som hade kunnat vara med i Tropic Thunders fejk-trailers. Riktigt rubbad idé, det låter fantastiskt!

Du är inte helt ute och cyklar .
Citera
2015-05-12, 23:04
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Batman animerade filmen Batman return of the joker
Gjorde han? Hur var den då?
Citera
2015-05-12, 23:05
Medlem
NixYOs avatar
Den senaste filmen jag såg var Der Untergang (Undergången). De första fyrtio minuterna och den sista timmen var MÄSTERLIG men däremellan var den faktiskt riktigt seg och tråkig. Bruno Ganz' rollgestaltning av Adolf Hitler är fan genial och Alexandra Maria Lara är riktigt söt i filmen.

Scenen i Hitlers kontor är och förblir en av de mest klassiska filmscenerna i hela filmhistorien:

Parodi: Socialdemokraternas valmöte i partihögkvarteret
https://www.youtube.com/watch?v=3i1E-2ziI3Q

Krismöte hos SD
https://www.youtube.com/watch?v=TY2TDRd_pt4

4/5
Senast redigerad av NixYO 2015-05-12 kl. 23:19.
Citera
2015-05-12, 23:12
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller

Skrev fel heter batman beyond return of the joker,

ja de gjorde han:P Helt ok funkade.
Citera
2015-05-12, 23:49
Medlem
retrospectives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
Haha. Batman, jävla faktotum alltså.

... ontopic: Såg nyligen om en gammal favorit, Happiness (1998). Gillar särskilt Philip Seymour Hoffman. Fruktansvärt rolig. Typisk film som kan få mig att skratta högt emellanåt. Genialisk.

Tycker man inte att den här filmen är rolig så... kan man fan dra åt helvete. Nej, men den människan skulle jag definitivt tycka synd om.
Citera
2015-05-12, 23:50
Medlem
Ghost.B.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rexie123
Artificiell intelligens, hur fel det kan gå när människan leker gud, hur viktigt det är med förebilder för barn osv.

Tycker du att Terminator, Sällskapsresan och Sagan om Ringen också är politiska?
Citera
2015-05-13, 00:09
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Tusenbröder II (2003)

Miniseriens slut var riktigt rafflande men jag tyckte vägen dit inte var lika skarp, speciellt om man jämför med del 1. Fängelsescenerna övertygande mig inte alltid (det kändes som dålig tv-teater). Mystiken kring karaktären Mohammed var på ett vis fängslande men å andra sidan tyckte jag Hassan Brijany gestaltade honom för slapphänt. Det gick inte att utläsa om karaktären hade hög integritet eller om Brijany inte brydde sig om att göra en ordentlig porträttering. Ulf Friberg imponerade dock i sin gestaltning av Lasse som på ytan kunde uppfattas som mesig men som när de gällde kunde vara jävligt hård. Och möjligen är det Jakob Eklunds bästa roll. Jag gillade hur psykopatdragen kom smygande för att sedan slå ut i full blom och då är redan Hoffa fast med honom. Gällande Ola Rapace kör han sin grej och det funkar, men han är ingen Daniel Day-Lewis direkt och har aldrig varit.

Fängelsetiden kändes utdragen och man ville nog kopiera 1ans speltid med 5 h när kanske 4 avsnitt á 1 h hade räckt för del 2. Tiden när Petter och Hoffa var ute var miniseriens mest spännande del fram till slutet. Ska även tillägga att Bisse Unger som spelade Max gjorde en väldigt fin insats och att barnperspektivet kändes trovärdigt, t ex vilka frågor och funderingar ett barn kan ha i den givna situationen. Familjesituationen uppfattades naturlig och aldrig forcerad; bra kemi mellan alla.

Så med tanke på slutet i del 2 ser jag framemot den avslutande del 3 som ska avverkas i dagarna.

Betyg: 3/5
Senast redigerad av Kirk.Douglas 2015-05-13 kl. 00:53.
Citera
2015-05-13, 01:03
Medlem
Catapillas avatar
La migliore offerta

Börjar bra som fan med Geoffry Rush som är Swag personifierad glider runt och värderar tavlor men utvecklas snabbt till en gubbsjuk sexfantasi när han kommer i kontakt med en kvinna på hälften av hans ålder. Det är svårt att säga mer om handlingen utan att avslöja allting men kan säga att jag hade räknat ut plottwisten när det återstod 70 minuter av filmen och jag höll på att avlida av tristess för historien är verkligen hur banal som helst och all symbolik är understruken med rödpenna.

Denna suger hårt men kan rekommenderas om du är 60 år och sexuellt frustrerad

svag 4 / 10
Citera
2015-05-13, 01:50
Medlem
pixiegnoms avatar
Natural Born Killers
visste om att den skulle vara våldsam, och jag är inte största fanet av blodiga actionfilmer. Dock var både historian och budskapet om medias glorifiering av seriemördare gripande, och jag blev väldigt förtjust över den grafiska berättarstilen och den kreativa klippningen! Väldigt bra film som jag tror jag behöver se flera gånger för att få en fullständig bild av den Extra plus för bra soundtrack

Betyg 4.5 av 5!
Citera
2015-05-13, 02:18
Medlem
U-Figs avatar
Blitzkrieg 9/45

Kelly's Heroes
(1970)

En ung Clint Eastwood spelar Kelly som tillfångatar en tysk general som råkar ha information om en enorm guldgömma.
Det är så klart mer intressant än att strida vid frontlinjerna så Kelly samlar ihop ett gäng soldater för att bli rika på guld genom att stjäla det. Trots att guldet är beläget bakom fiendens linjer.

Till sin hjälp har han en hel del sköna figurer, värd att nämnas är framför allt den förmodligen höga hippien Oddball som har befäl över några stridsvagnar. De blandar riktiga stridspjäser med några fyllda av färg för att... ja, varför inte?

Mekanikern Moriarty är väldigt negativ (enligt Oddball) vilket Oddball, spelad av Donald Sutherland, inte uppskattar. Private Babra blir kallad Barbara vilket inte är särskilt uppskattat... av Babra. Över lag är det gedigna skådespelarinsatser från redan nämnda Clintan och Sutherland samt Telly Savalas. Carroll O'Connors rollfigur, någon slags general, är ganska rolig när han blir helt lyrisk över att lyssna på det som han tror Kelly & co håller på med (lyckats trycka tillbaka fienden ca 50 km) och åker därför efter dem i önskan om att dekorera dem med allehanda medaljer.

Filmen är nästan två och en halv timme lång, men den blir aldrig direkt seg, och hela sista timmen utspelar sig i den lilla byn där guldet är gömt. Tyskarna var ju onda men inte dumma så de vaktar nämligen guldet med ett antal stridsvagnar. Som actionkomedi fungerar den här filmen utmärkt och en av mina favoritscener är när tyskarnas Tiger blir helt rosa och inte kan vända. Ledmotivet är en otroligt bra sång, bara det att den spelas ett flertal gånger gör att filmen blir bättre!

Oddball är nog en av de skönaste filmkaraktärer jag sett. Scenen när stridsvagnen kommer ut genom järnvägstunneln är riktigt rolig - surprise!

All the burning bridges that are falling after me
All the lonely feelings and the burning memories
Everyone I left behind each time I closed the door
Burning bridges lost forevermore

En riktigt bra komedifilm med en massa krig och explosioner och sånt där. Kanske snålt, funderar på åttan, men det får bli sju så länge.

7/10
Citera
2015-05-13, 06:51
Medlem
Pickmylussys avatar
Just before i go

Ny rulle med sean william scott (american pie, dukes of hazzard o dylikt). Nu med lite mer drama men lite humor iaf.
Helt ok rulle! Lite småskön sådär.

5+/10!
Citera
2015-05-13, 09:01
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Blitzkrieg 9/45

Kelly's Heroes
(1970)

En ung Clint Eastwood spelar Kelly som tillfångatar en tysk general som råkar ha information om en enorm guldgömma.
Det är så klart mer intressant än att strida vid frontlinjerna så Kelly samlar ihop ett gäng soldater för att bli rika på guld genom att stjäla det. Trots att guldet är beläget bakom fiendens linjer.

Till sin hjälp har han en hel del sköna figurer, värd att nämnas är framför allt den förmodligen höga hippien Oddball som har befäl över några stridsvagnar. De blandar riktiga stridspjäser med några fyllda av färg för att... ja, varför inte?

Mekanikern Moriarty är väldigt negativ (enligt Oddball) vilket Oddball, spelad av Donald Sutherland, inte uppskattar. Private Babra blir kallad Barbara vilket inte är särskilt uppskattat... av Babra. Över lag är det gedigna skådespelarinsatser från redan nämnda Clintan och Sutherland samt Telly Savalas. Carroll O'Connors rollfigur, någon slags general, är ganska rolig när han blir helt lyrisk över att lyssna på det som han tror Kelly & co håller på med (lyckats trycka tillbaka fienden ca 50 km) och åker därför efter dem i önskan om att dekorera dem med allehanda medaljer.

Filmen är nästan två och en halv timme lång, men den blir aldrig direkt seg, och hela sista timmen utspelar sig i den lilla byn där guldet är gömt. Tyskarna var ju onda men inte dumma så de vaktar nämligen guldet med ett antal stridsvagnar. Som actionkomedi fungerar den här filmen utmärkt och en av mina favoritscener är när tyskarnas Tiger blir helt rosa och inte kan vända. Ledmotivet är en otroligt bra sång, bara det att den spelas ett flertal gånger gör att filmen blir bättre!

Oddball är nog en av de skönaste filmkaraktärer jag sett. Scenen när stridsvagnen kommer ut genom järnvägstunneln är riktigt rolig - surprise!

All the burning bridges that are falling after me
All the lonely feelings and the burning memories
Everyone I left behind each time I closed the door
Burning bridges lost forevermore

En riktigt bra komedifilm med en massa krig och explosioner och sånt där. Kanske snålt, funderar på åttan, men det får bli sju så länge.

7/10
En riktig höjdarrulle! Underbar cast!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in