2014-08-22, 22:30
Medlem
Parniels avatar
The grand Budapest hotel (2014). 8.2 på imdb.

Såg den igår kväll. Fy fan vad jag tyckte om den här filmen. Alltså, Ralph Fiennes, vilken skådespelare. Vilket register. Från att spela en ond jävel i Schindlers, till filmer som Den Engelska Patienten och så till The Grand Budapest.. Menar inte att detta är hans bästa verk, det är det verkligen inte. Men en charmigare och varmare skådis får man fan leta efter. Tyckte om filmen just för att det hände så mycket, samt att det var så mycket karaktärer. Har hört mycket blandat om den här filmen från mina vänner. Mycket ris och ros. Många tycker att det är för mycket människor med, för mycket karaktärer, jag tyckte att det var grymt. Om man ska vara petig på en sak så får det väl vara att ALLA i filmen är kända och väldigt väletablerade skådespelare, förutom kanske tre pers. Men samtidigt så var det härligt att se massa gamla favoriter.

Allt som allt, en väldigt mysig film. Vad ska jag ge för betyg då? Blir väl en 7 av 10 eller stark 6:a, med tanke på att jag är en kräsen filmälskare.

Så se den, mysig rulle.

http://www.imdb.com/title/tt2278388/?ref_=nv_sr_1

Nu blir det att kolla på In The Name of The Father (1993), med min favorit Daniel Day-Lewis, en sån här förkyld fredag som denna!

http://www.imdb.com/title/tt0107207/?ref_=nv_sr_2
Senast redigerad av Parniel 2014-08-22 kl. 22:35.
Citera
2014-08-22, 22:36
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serotonin
Detective Story (1951)

6/10 - en svag sexa.

Själv har jag bara sett en av Wylers filmer men han verkar onekligen vara en älskad regissör medan han levde, får se om jag ser denna, men lutar åt det.
Citera
2014-08-22, 22:42
Medlem
serotonins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Själv har jag bara sett en av Wylers filmer men han verkar onekligen vara en älskad regissör medan han levde, får se om jag ser denna, men lutar åt det.

Tror det var min första film av honom också. Kan inte direkt rekommendera Detective Story till dig; iofs inte helt lätt att lista ut vad du gillar och inte, men tror du ska leta upp något annat av Wyler istället. Bara om du diggar Kirk Douglas.
Citera
2014-08-22, 22:44
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Tror det var min första film av honom också. Kan inte direkt rekommendera Detective Story till dig; iofs inte helt lätt att lista ut vad du gillar och inte, men tror du ska leta upp något annat av Wyler istället.

Såg den på Cinemateket för typ tio år sedan, minns det som en underhållande film.
Citera
2014-08-22, 22:45
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Tror det var min första film av honom också. Kan inte direkt rekommendera Detective Story till dig; iofs inte helt lätt att lista ut vad du gillar och inte, men tror du ska leta upp något annat av Wyler istället. Bara om du diggar Kirk Douglas.

Mm, jag gillar Kirk Douglas och handlingen låter som att den skulle kunna att tilltala mig.
Citera
2014-08-22, 22:47
Medlem
Mr TTTTs avatar
Fått Viasat tilldelat mig,finns det ngn sevärd film där ni kan tipsa om,datorn strular så pallar ej ladda ner ngt,såg några avsnitt av serien Blacklist......banal serie
Citera
2014-08-22, 22:53
Medlem
Parniels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr TTTT
Fått Viasat tilldelat mig,finns det ngn sevärd film där ni kan tipsa om,datorn strular så pallar ej ladda ner ngt,såg några avsnitt av serien Blacklist......banal serie

Sist jag såg fanns Doubt (2008) där, ett sevärt drama med Philip S Hoffman. Men den kanske inte är en rulle man kollar på en fredags kväll. Fanns inte så bra filmer sist jag kollade, bara nytt skit som Total Recall och massa Pixarfilmer osv.
Citera
2014-08-22, 23:02
Medlem
Mr TTTTs avatar
[quote=Parniel|50047828]Sist jag såg fanns Doubt (2008) där, ett sevärt drama med Philip S Hoffman. Men den kanske inte är en rulle man kollar på en fredags kväll. Fanns inte så bra filmer sist jag kollade, bara nytt skit som Total Recall och massa Pixarfilmer osv.[/QUOTE

Ok Hoffman var grym,filmen när han är en bankman som drar till Vegas,och sätter sprätt på
bankens pengar är förjävla bra,kanske inte filmen men P S Hoffmans roll
Citera
2014-08-22, 23:05
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr TTTT
Ok Hoffman var grym,filmen när han är en bankman som drar till Vegas,och sätter sprätt på bankens pengar är förjävla bra,kanske inte filmen men P S Hoffmans roll

PSH:s bästa roller är i Happiness och The Master!
Citera
2014-08-22, 23:08
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
PSH:s bästa roller är i Happiness och The Master!

Han är förjävla fin i Boogie Nights också, men det är ju en så liten roll.
Citera
2014-08-22, 23:11
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Han är förjävla fin i Boogie Nights också, men det är ju en så liten roll.

Japp, han har ju en liten biroll bara, men alla birollerna å andra sidan i den är kanonbra, rent guld den filmen, Paul Thomas Anderson's bästa film!
Citera
2014-08-22, 23:12
Medlem
Mr TTTTs avatar
[quote=Rakii|50047994]PSH:s bästa roller är i Happiness och The Master! [/QUOTE

OK ty hört om Happiness,fan inte sett den,men kul att ha ngt bra kvar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem