2015-03-28, 19:54
Medlem
Pickmylussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Tänker du på¨animerade filmer eller filmer överlag?
Animerade filmer självfallet.

Kanske borde se om den, sett den två gånger hittills.
Citera
2015-03-28, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pickmylussy
Animerade filmer självfallet.

Kanske borde se om den, sett den två gånger hittills.
Okej. jag har inte sett någon animerad film från 2000-talet vad jag vet, förutom Toy Story 3 och nu Wall-E.
Citera
2015-03-28, 22:28
Medlem
nihilverums avatar
Hollywood Chainsaw Hookers (1988)

Filmen handlar om privatdetektiven Jack Chandler (Jay Richardson) som i sin jakt efter den försvunna kvinnan Samantha kommer i kontakt med några prostituerade kvinnor som mördat torskar med motorsåg. Jack måste försöka komma till botten med detta mysterium och samtidigt hitta Samantha så hon kan återförenas med sin mamma.

Det är naturligtvis fullständigt vansinne att denna film inte vann Oscar för bästa film. Rain Man? Självklart inte en värdig utmanare.

Betyget blir 4.5/10 eller 2/5 på Filmtipset.
Citera
2015-03-29, 00:15
Medlem
terrieterries avatar
A.I. Artificiell intelligens av Spielberg, 2001.

Den här filmen har helt gått mig förbi tills idag när jag hittade den på netflix.

Den börjar oerhört intressant med att ställa en massa viktiga frågor kring artificiell intelligens och de dilemman vi förmodligen kommer att stå inför i framtiden. Faktum är att jag tyckte att första halvan av filmen var riktigt tankeväckande, rörande och spännande.

Tyvärr upplever jag dock att Spielberg schabblar bort hela filmen i andra halvan. Hela det moraliska dilemmat glöms bort och det blir istället mest en sentimental sörja som urartar in absurdum i slutet. (Har glömt hur man gör spoilers så jag ska inte gå in på händelseförloppet i sig.)

Haley Joel Osment gör en jättebra rolltolkning och även Jude Law är suverän i sin roll som robotlover.

En film som kunde ha blivit en tiopoängare om inte Spielberg hade tappat koncepterna totalt och gapat efter alldeles för mycket. 4/10.

Mvh
tt
Citera
2015-03-29, 00:48
Medlem
Crash 2004

Den var jävligt nice. Även i de få stunder då den var seg så flöt allting på harmoniskt och det blev nya scener i precis rätt stund! Drama var det verkligen 4/5!
Citera
2015-03-29, 00:51
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terrieterrie
A.I. Artificiell intelligens av Spielberg, 2001.

Den här filmen har helt gått mig förbi tills idag när jag hittade den på netflix.

Den börjar oerhört intressant med att ställa en massa viktiga frågor kring artificiell intelligens och de dilemman vi förmodligen kommer att stå inför i framtiden. Faktum är att jag tyckte att första halvan av filmen var riktigt tankeväckande, rörande och spännande.

Tyvärr upplever jag dock att Spielberg schabblar bort hela filmen i andra halvan. Hela det moraliska dilemmat glöms bort och det blir istället mest en sentimental sörja som urartar in absurdum i slutet. (Har glömt hur man gör spoilers så jag ska inte gå in på händelseförloppet i sig.)

Haley Joel Osment gör en jättebra rolltolkning och även Jude Law är suverän i sin roll som robotlover.

En film som kunde ha blivit en tiopoängare om inte Spielberg hade tappat koncepterna totalt och gapat efter alldeles för mycket. 4/10.

Mvh
tt

Sägs just att sista halvan är Kubricks vision av filmen och inte Spielberg. Där många ansåg att det inte var ett bra slut men att Spielberg ville hedra Kubrick genom att ha med hans vision.

https://www.youtube.com/watch?v=WnIE...ailpage#t=1941
Citera
2015-03-29, 01:04
Medlem
mr.demons avatar
Escobar. Paradise Lost. 2/5 Nää, den var väl inte allt för välgjord. Sällan man ser nån film som handlar om nån känd gangster som blir bra. Sen så har ju Benicio del toro som spelar Escobar inte nån allt för stor roll i filmen heller.
Citera
2015-03-29, 01:09
Medlem
terrieterries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
Sägs just att sista halvan är Kubricks vision av filmen och inte Spielberg. Där många ansåg att det inte var ett bra slut men att Spielberg ville hedra Kubrick genom att ha med hans vision.

https://www.youtube.com/watch?v=WnIE...ailpage#t=1941
Aha! Tack för intressant information! (Och så jäkla synd... kunde ju ha blivit hur bra som helst...)

Mvh

tt
Citera
2015-03-29, 01:36
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Big Eyes (2014)

En av Burtons bättre på länge men så har han också gjort massa skit med Depp på sistone. Engagerande story och både Amy Adams och Christoph Waltz sögs verkligen in i sina rolltolkningar och jag glömde helt skådespelarna bakom. Mycket sällan sånt sker särskilt i moderna filmer. Snyggt foto och frän dekor med 60-talets San Fransisco. Men jag instämmer med Lotso i att Waltz stundtals hade svårt att kontrollera sitt spel särskilt i domstolsscenen. Det blev skämskuddevarning.

Som sagt inget rafflande men en förnöjsam upplevelse. Den typ av film man hade kunnat se på bio och ändå varit nöjd med sina spenderade pengar även om den betygsmässigt inte nådde mot de högre höjderna.

Betyg: 3/5
Citera
2015-03-29, 01:44
Medlem
vetingetellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Big Eyes (2014)

En av Burtons bättre på länge men så har han också gjort massa skit med Depp på sistone. Engagerande story och både Amy Adams och Christoph Waltz sögs verkligen in i sina rolltolkningar och jag glömde helt skådespelarna bakom. Mycket sällan sånt sker särskilt i moderna filmer. Snyggt foto och frän dekor med 60-talets San Fransisco. Men jag instämmer med Lotso i att Waltz stundtals hade svårt att kontrollera sitt spel särskilt i domstolsscenen. Det blev skämskuddevarning.

Som sagt inget rafflande men en förnöjsam upplevelse. Den typ av film man hade kunnat se på bio och ändå varit nöjd med sina spenderade pengar även om den betygsmässigt inte nådde mot de högre höjderna.

Betyg: 3/5

Fullständigt obefängt.
Hade jag varit på bio och sett denna film så hade jag mestadels suttit och tänkt på vilka andra filmer som går samtidigt och som jag kunde sett istället, om jag ändå ska lägga några timmar på bio.

Min tid är dyrbar.
Citera
2015-03-29, 01:46
Medlem
Den gröna milen 5/5
Citera
2015-03-29, 01:47
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vetingeteller
Fullständigt obefängt.
Hade jag varit på bio och sett denna film så hade jag mestadels suttit och tänkt på vilka andra filmer som går samtidigt och som jag kunde sett istället, om jag ändå ska lägga några timmar på bio.

Min tid är dyrbar.
Du menar befängt. Ja vad ska jag säga, smaken är som baken. Jag är rätt kräsen när det kommer till att se biofilmer men sådana här dramafilmer hade gjort mig nöjd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in